واتساپ در حال آزمایش ویژگی جدیدی برای انتقال آسان مالکیت گروه است.

کاربران بتای واتساپ اندروید به زودی ویژگی جدیدی را دریافت خواهند کرد که به مدیران گروه‌ ها اجازه می‌دهد براحتی نقش رهبری را به عضو دیگری انتقال دهند. قبلاً، اگر مالک یک گروه واتساپ می‌خواست مالکیت را انتقال دهد، باید مراحل پیچیده‌ای را طی می‌کرد.

ابتدا، آنها باید یک گروه جدید ایجاد می‌کردند و از همه اعضای گروه قدیمی می‌خواستند که آن را ترک کنند و به گروه جدید بپیوندند. این یک روش خسته‌ کننده بود زیرا می‌تواند اعضای گروه را گیج کند و منجر به از دست دادن اعضای گروه شود. اکنون، با کنترل جدید انتقال مالکیت گروه، واتساپ این روند را ساده کرده است.

 

انتقال آسان مالکیت گروه در Whatsapp

 

گزارش‌ ها حاکی از آن است که گزینه جدید در تنظیمات گروه ظاهر می‌شود. کاربران واجد شرایط یک دکمه جدید “انتخاب مالک جدید” را خواهند دید که به آنها اجازه می‌دهد یک رهبر جدید برای گروه تعیین کنند. مالک می‌تواند هر عضو دیگری را برای مسئولیت انتخاب کند و تمام امتیازات مدیر را به آن عضو منتقل کند.

پس از تکمیل فرآیند انتقال، مالک اصلی قادر به تصمیم‌ گیری مهمی در مورد گروه، مانند غیرفعال کردن آن یا جلوگیری از حذف خود توسط اعضای دیگر به عنوان مدیر، نخواهد بود. با این حال، آنها همچنان از امتیازات مدیر گروه، مانند کمک به مدیریت گروه، حذف پیام‌ ها و غیره، لذت خواهند برد.

ویژگی جدید انتقال مالکیت گروه در نسخه بتای واتساپ اندروید 2.24.19.34 مشاهده شد و برای برخی از آزمایش‌ کنندگان بتا که از طریق Google Play Store برنامه بتای واتساپ را دارند در دسترس است.

این تنها ویژگی در حال توسعه واتساپ نیست. اخیراً، این پلتفرم پیامرسانی در حال کار بر روی ویژگی‌ای بود که به کاربران اجازه می‌داد به سرعت کسی یا گروهی را به لیست چت اضافه کنند. واتساپ همچنین در حال ساده‌ سازی شروع تماس‌ های گروهی است، اما به مدیران اجازه می‌دهد لینک تماس را از داخل گروه‌ های چت ایجاد کنند.

واتساپ همچنین روی یک ویژگی لیست سفارشی کار می‌کند که در بالای لیست‌ های چت ظاهر می‌شود و به کاربران اجازه می‌دهد به سرعت چت‌ ها یا گروه‌ های خاصی را پیدا کنند

source