در اکثر برنامه‌های پیام‌رسان مانند تلگر‌ام برای ارسال‌ پیام به دیگران باید شما‌ره آن‌ها را ذ‌خیره کرد. بااین‌حال ذخیره‌کردن تعداد زیادی شماره به‌خصوص زمانی که صاحب کسب‌و‌کار باشید، می‌تواند زمان‌بر و دشوار باشد. یا شاید تمایلی نداشته باشید تعداد زیادی شماره را در تلگرام خود ذخیره کنید. به‌ همین‌ دلایل در این مطلب نحوه ارسال پیام در تلگرام بدون ذخیره شماره را به شما آموزش می‌دهیم.

راه‌های ارسال پیام در تلگرام بدون ذخیره شماره

برای چت کردن بدون ذخیره شماره در تلگرام 2 راه وجود دارد که در ادامه آن‌ها را آموزش می‌دهیم.

روش اول:

روش اول ساخت لینکی براساس شماره تماس مخاطب مدنظر شما در مرورگر است. برای استفاده از این روش باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا شماره فرد موردنظر را کپی کنید.
  • مرورگر خود را باز کنید.
  • سپس قبل از شماره (همراه با پیش‌شماره) عبارت t/me را قرار دهید. (برای مثال: t.me/+989109999999)
  • پس از واردکردن این آدرس در مرورگر، صفحه چت در تلگرام برای شما باز خواهد شد و می‌توانید بدون ذخیره شماره به مخاطب خود پیام بدهید.

روش دوم:

در این روش از قسمت Saved Messages تلگرام استفاده می‌شود و به‌سادگی باید همان لینک تولیدشده با شماره در قسمت قبلی را در آن وارد کنید. پس از این کار، با ضربه‌زدن روی لینک تولیدشده، می‌توانید بدون ذخیره شماره برای مخاطب موردنظرتان پیام ارسال کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه ربات‌های تلگرام را برای همیشه حذف کنیم؟

محدودیت‌های چت‌کردن بدون ذخیره شماره در تلگرام

ارسال پیام در تلگرام بدون ذخیره شماره تماس با محدودیت‌های خاصی همراه است که می‌تواند استفاده از آن را با چالش همراه کند. یکی از محدودیت‌ها، ممکن نبودن ارسال پیام برای چندین مخاطب است. در واقع با روش‌های بالا، می‌توان هر بار به یکی از مخاطبین خود پیام بدهد و هر بار قصد داشته باشید از آن‌ها استفاده کنید، برای هر مخاطب باید مراحل را تکرار کنید.

علاوه‌براین، به‌دلیل پروتکل‌های امنیتی، تلگرام اجازه باز شدن لینک‌های متعدد را به یک حساب کاربری نمی‌دهد. در واقع اگر بیش‌از‌اندازه از این روش‌ها استفاده کنید، ممکن است با پیغام‌هایی مبنی بر «کاربر پیدا نشد» یا «شماره مشخص‌شده دارای حساب کاربری در تلگرام نیست» مواجه شوید.

برای اینکه بتوانید بر این محدودیت‌ها غلبه کنید می‌توانید از ابزارهایی که مخصوص این کار طراحی شده‌اند، استفاده کنید. این ابزارها می‌توانند به‌طور خودکار پیام‌های انبوهی بدون ذخیره شماره در تلگرام ارسال کنند.

یکی از این ابزارها ربات Telegram Bulk Messages Sender Bot است که شامل مجموعه‌ای از بات‌های مختلف است.

ارسال پیام در تلگرام بدون ذخیره شماره امکان‌پذیر است؟

در این مطلب ترفندهای ساده‌ای را معرفی کردیم که از طریق آن‌ها می‌توانید بدون ذخیره شماره فرد موردنظر خود برای آن‌ها در تلگرام پیام بفرستید. هرچند تلگرام به‌خودی‌خود امکان انجام این کار را ندارد و شما به شماره فرد موردنظر نیاز دارید اما همان‌طور که توضیح دادیم، انجام این کار بدون درنظرگرفتن محدودیت‌ها امکان‌پذیر است.

بیشتر بخوانید: آرشیو تلگرام چیست و چگونه چت‌های خود را در آن ذخیره کنیم؟

سؤالات متداول

امکان ارسال پیام در تلگرام بدون ذخیره شماره وجود دارد؟

هرچند خود تلگرام بدون وجود شماره اجازه ارسال پیام به دیگران را نمی‌دهد، در این مطلب به 2 روش برای این کار اشاره کرده‌ایم.

ابزاری برای چت‌کردن بدون ذخیره شماره در تلگرام وجود دارد؟

Telegram Bulk Sender Bot ازجمله ابزارهایی است که با آن می‌توانید بدون نیاز به ذخیره‌کردن شماره برای دیگران پیام ارسال کنید. البته این ابزار رایگان نیست.

source