سریال مرا پنهان کن یکی از مجموعه‌های تلویزیونی پرتماشاگر سال 2023 محصول ترکیه بود که با پخش خود توانست توجه‌ها را به خود جلب کنید. در این مقاله قصد داریم با معرفی کامل سریال ترکی مرا پنهان کن همراه شما شویم.

این روزها ساخت سریال‌ها در برخی از کشورها بر اساس نرخ تماشا پیش می‌رود. یعنی سناریست‌ها و سازندگان آثار ترکی بیشتر از اینکه تمرکز خود را روی نوشتن داستان سریال‌ها بگذارند، مشتاق این هستند که مخاطب را جذب کنند. در راستای این کار، معمولا مجموعه‌ها با شکست روبه‌‌رو می‌شوند و مخاطب را ناامید می‌کنند. حتی برخی سریال‌ها شروع بسیار طوفانی‌ای دارند اما در اواسط داستان ضعیف می‌‌شوند.

سریال Sakla Beni، مرا پنهان کن که با نام پناهم بده نیز شناخته می‌شود، به کارگردانی ندیم گوچ (Nadim Güç) ساخته شد. سناریست‌های این اثر ارمغان گلشاهین (Armağan Gülşahin)، الیف باشاران (Elif Başaran)، فواد مته (Fuat Mete) و نرگس اوتلوغلو آکوغلو (Nergis Otluoğlu Akoğlu) بودند. سریال توسط کمپانی OGM Pictures همان کمپانی سازنده سریال چشم چران عمارت (Yalı Çapkını) ساخته و از شبکه استار تی وی ترکیه به روی آنتن رفت. در ادامه مقاله پیش رو پلازا با معرفی سریال مرا پنهان کن همراه شما هستیم.

فهرست مطالب:

زمان پخش سریال ترکی مرا پنهان کن

ژانر سریال پناهم بده درام و عاشقانه است. این اثر برای بار نخست در تاریخ 2 نوامبر 2023 (11 آبان 1402) بر روی آنتن شبکه Star TV رفت. سپس در تاریخ 2 مه 2024 (13 اردیبهشت 1403) به پایان رسید. تعداد قسمت‌ های سریال ترکی مرا پنهان کن مجموعا 26 قسمت است.

داستان سریال مرا پنهان کن

در زیر به بررسی خلاصه داستان این سریال عاشقانه و درام می‌پردازیم.

سریال مرا پنهان کن

داستان سریال ترکی مرا پنهان کن در مورد فرزندان نازپرورده دو خانواده قدرتمند و ثروتمند به نام‌های مته و ناز است که تمام عمر خود را در ناز و نعمت بزرگ شده‌اند. خانواده‌ای مته و ناز از کودکی قول ازدواج این دو با یکدیگر را داده‌اند. از سوی دیگر مته و ناز میلی به این ازدواج از پیش تعیین شده ندارند اما چون از کودکی هرچیزی که می‌خواستند از سوی خانواده‌هایشان تامین شده، هیچگاه به استقلال نرسیده‌اند که بتوانند تصمیمی را به تنهایی بگیرند! با وجود همه این تفاسیر، مته و ناز ناخواسته توانایی جدایی از یکدیگر را ندارند و به سوی وصلت پیش می‌روند.

همچنین بخوانید :

اما داستان از آنجایی جالب می‌شود که مته با اینجیلا ملاقات می‌کند! اینجیلا، خدمتکار ناز، از بچگی با او بزرگ شده است و ناز را به خوبی می‌شناسد. زمانی که مته با اینجیلا ملاقات می‌کند، همه زندگی او دچار دگرگونی می‌شود! در یک لحظه مته، تمام باورها و تصمیم‌های خود را زیر سوال می‌برد! آیا ازدواج او با ناز درست است؟! آیا مسیری که در زندگی طی کرده است، مسیری بود که خودش دوست داشت؟! ملاقات مته با اینجیلا باعث می‌شود که مته به کلی مسیر زندگی خود را تغییر دهد و به دنبال زندگی‌ای که دوست دارد برود و عشق واقعی را جستجو کند! باید با سریال مرا پنهان کن همراه شویم تا ببینیم سرانجام کار مته و ناز چه خواهد شد؟! ایا اینجیلا مسیر از پیش تعیین شده زندگی آن‌ها را برهم خواهد زد؟!

بازیگران سریال مرا پنهان کن

در بخش‌های ابتدایی این مطلب به معرفی سریال مرا پنهان کن پرداختیم. همانطور که می‌دانید بازیگران مشهور و محبوب بسیاری در این مجموعه تلویزیونی عاشقانه به ایفای نقش پرداخته‌اند. سریال Sakla Beni در همین ابتدای کار توانست تا نظر مخاطبین و بینندگان تلویزیون ترکیه را به سوی خود جلب کند. البته باید اشاره کرد که این سریال، یکی از مورد انتظارترین سریال‌های شبکه Star TV برای فصل پاییز بود و به همین دلیل افراد بسیاری منتظر پخش آن بودند!

در این بخش از مقاله به سراغ هنرپیشه های سریال ترکی مرا پنهان کن خواهیم رفت و بیوگرافی کوتاهی از هر کدام در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد. در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

اوراز کایگیلار اوغلو در نقش مته

سریال Sakla Beni

هنرپیشه خوش‌چهره و پرطرفدار سینمای ترکیه، اوراز کایگیلاراوغلو (Uraz Kaygilaroglu)، در تاریخ 30 ژوئن 1987 معادل 9 تیر 1366 در شهر استانبول ترکیه چشم به جهان گشود. وی از همان دوران کودکی به دنیای سینما علاقه بسیاری داشت، علاقه‌ای که سرانجام او را وارد این صنعت جهانی کرد. اوراز کایگیلاراوغلو در آثار سینمایی و مجموعه‌های تلویزیونی بسیاری حضور داشته است و امروزه از او به عنوان یکی از محبوب‌ترین بازیگران سینمای ترکیه یاد می‌شود. وی در سال 2014 با ملیس لسیتن (Melis Isiten) ازدواج کرد. اما ازدواج آن دو با اینکه یک بچه نیز داشتند، خیلی دوام نیاورد و سرانجام در سال 2019 از یکدیگر جدا شدند. از جمله مشهورترین آثار اوراز کایگیلاراوغلو باید به Ambassador’s Daughter (2019) ،Same Thing (2019) و Ege’nin Hamsisi (2018) اشاره کرد.

همچنین بخوانید :

جمره بایسل در نقش اینجیلا

بازیگران سریال مرا پنهان کن

هنرپیشه جوان و مستعد سینما و تلویزیون ترکیه، جمره بایسل (Cemre Baysel)، در تاریخ 5 فوریه 1999 معادل 16 بهمن 1377 در شهر زبیای ازمیر چشم به جهان گشود. وی از همان دوران کودکی علاقه بسیاری به هنرپیشگی داشت و همین امیر باعث شد تا در دوران تحصیل خود، در نمایش‌های گوناگونی به اجرا بپردازد. جمره بایسل از هنرپیشگان نسل جدید سینمای ترکیه محسوب می‌شود؛ هنرپیشه‌ای که گمان می‌شود آینده‌ی خوبی در انتظار او باشد. وی تاکنون در آثار سینمایی و تلویزیونی چندی به ایفای نقش پرداخته است. از جمله مشهورترین آثار جمره بایسل می‌توان به Twist of Fate (2021) ،Yesil Deniz (2014) و Don’t Let Go of My Hand (2018) اشاره کرد.

همچنین بخوانید :

آسوده کالبک در نقش ناز

معرفی سریال ترکی مرا پنهان کن

هنرپیشه جوان و کمتر شناخته شده سینمای ترکیه، آسوده کالبک (Asude Kalebek)، در سال 1999 در شهر آدانا ترکیه چشم به جهان گشود. آسوده کالبک را می‌توان از بازیگران نسل جدید سینمای ترکیه دانست که آینده درخشانی در انتظارش است. بسیاری از منتقدان بر این باور هستند که آسوده کالبک از چهره‌ای زیبا و هنر بازیگری‌ای برخوردار است که امروزه در کمتر هنرپیشه جوانی وجود دارد. وی از همین سن کم توانسته به درجه‌‌ی حرفه‌ای سینمای این کشور دست یابد و در آثار درجه یک سینمایی و تلویزیونی به ایفای نقش بپردازد. آسوده کالبک در سریال مرا پنهان کن نیز به عنوان یکی از شخصیت‌های اصلی حضور  دارد. وی در آثار چندی به ایفای نقش پرداخته است. از جمله آثار آسوده کالبک می‌توان به The Club (2021) و Sakla Beni (2023) اشاره کرد.

شنای گورلر در نقش بلگین

داستان سریال مرا پنهان کن

هنرپیشه کارکشته و قدیمی سینمای ترکیه، سنای گورلر (Şenay Gürler)، در تاریخ 28 ژوئن 1966 معادل 7 تیر 1345 در شهر ازمیر ترکیه متولد شد. سنای گورلر به تحصیل در رشته هنر در دانشگاه دوکوز ایلول پرداخت و از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد. سنای گورلر در ابتدا به عنوان مجری در شبکه TRT ترکیه مشغول به کار شد و در تئاترهای گوناگونی بر روی صحنه رفت. پس از آن بعد که به حرفه بازیگری در سینما و تلویزیون روی آورد و خیلی زود تبدیل به یکی ستارگان سینمای ترکیه شد که در آثار مشهور متعددی به ایفای نقش پرداخت. سنای گورلر در سال 1986 ازدواج کرد اما ازدواج او خیلی دوام نیاورد و وی یک سال بعد طلاق گرفت! آثار بسیاری در کارنامه هنری سنای گورلر به چشم می‌خورد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به Persona ،Korkuyorum Anne و The Miracle 2: Love اشاره کرد.

باران بولوک باشی در نقش کادیر

سریال Sakla Beni

باران بولوک باشی (Baran Bölükbaşı) یکی دیگر از هنرپیشه‌های این فیلم و از ستارگان در حال ظهور کشور ترکیه است. او در 1 مه 1994 (11 اردیبهشت 1373) چشم به جهان گشود. این هنرپیشه نخستین بار در سال 2017 با نقش کوتاهی در سریال Adı Efsane وارد دنیای بازیگری شد. سپس در سریال‌های Servet محصول 2018، Vuslat محصول 2019 و Bir Peri Masalı محصول 2022 در تلویزیون حضور داشت. این هنرپیشه نقشی دیده شده در سریال Yalı Çapkını داشت. در نهایت او را در نقش اصلی سریال ترکی مرا پنهان کن دیدیم.

جیدا دونجی در نقش فیلیز

سریال ترکی مرا پنهان کن

جیدا دونجی (Ceyda Düvenci) هنرپیشه مشهور اهل ترکیه متولد 16 آوریل 1977 برابر با 27 فروردین 1356 است. این هنرپیشه برای اولین بار در دهه 1990 میلادی شروع کرد. او بخاطر مجری‌گری برنامه Sabah Şekerleri شناخته می‌شود. این هنرپیشه همچنین در تئاتر ترکیه نیز فعالیت کرده است. جیدا دونجی همچنین بخاطر داشتن کودکی با شرایط خواست یک کتاب معروف نیز تالیف کرد. از آثار شاخص او باید به سریال‌های Binbir Gece محصول 2006-2009، Maral: En Güzel Hikayem محصول 2015 و 8. Gün محصول 2018 اشاره کنیم.

سوینچ اربولاک در نقش فسون

سوینچ اربولاک (Sevinç Erbulak) بازیگر اهل کشور ترکیه در 20 اکتبر 1975 (28 مهر 1354) چشم به جهان گشود. او بازیگری را از سال 1993 به واسطه پدر و مادرش که هر دو از دنیای هنر هستند، شروع کرد. Süperbaba اولین سریال سوینچ و Yarali Kurt اولین فیلم او بودند. این بازیگر در سریال‌های پرنده سحرخیز (Erkenci Kuş)، اتاق قرمز (Kırmızı Oda) و زیباتر از تو (Senden Daha Güzel) نیز حضور داشته است‌.

سایر هنرپیشگان سریال Sakla Beni عبارتند از:

  • نیلوفر آچیکالین (Nilüfer Açıkalın) در نقش گلتن
  • گوکشن آتش (Gökşen Ateş) در نقش تانسو کارااسلان
  • کامیل گولر (Kâmil Güler) در نقش عزت
  • نظام نامیدار (Nizam Namidar) در نقش عاطف کفتانلی
  • سرا توکدمیر (Sera Tokdemir) در نقش فخرالنسا
  • و…

نقد و بررسی سریال ترکی مرا پنهان کن

پناهم ده شروعی بسیار موفق در ترکیه داشت و توانست توجهات زیادی را به خود جلب کند. این مجموعه بخاطر موضوع جنجالی و تابو خود از همان اول سر و صدا کرد. حتی برخی از مردم نسبت‌ به محتوای آن اعتراض کردند. به هر حال با وجود تمام این اتفاقات، این مجموعه تلویزیونی آغاز جذابی داشت. شخصیت‌های اصلی چه به لحاظ ظاهری و چه هنر بازیگری بسیار حرفه‌ای بودند و شیمی خوبی بین زوج اصلی برقرار بود.

همچنین بخوانید :

شخصیت بیمارگونه ناز، شخصیت معصوم اینجیلا و شخصیت مته که در بلاتکلیفی کامل به سر می‌برد، بسیار خوب طراحی شده بودند. اما سریال پس از طی کردن یک سوم خود و نقطه اوج داستان دچار بلاتکلیفی شد. اولا که مفهوم اصلی سریال مشخص نبود. یعنی نمی‌شد حدس زد که حق را باید به چه کسی داد. از اینها گذشته، داستان سریال از یک نقطه به بعد اصلا پیش نمی‌رفت و سناریست‌ها کاملا دستپاچه و صرفا برای جذب مخاطب قصه را تغییر می‌دادند.

سریال مرا پنهان کن

از سوی دیگر در یک سوم پایانی سریال ثبات شخصیتی کاراکترها تغییر کرد و همه آنها تغییر رویه دادند. زوج اصلی سریال در قسمت‌های زیادی به حاشیه رانده شده بودند و به زوج فرعی پرداخته می‌شد. همچنین در قسمت‌های پایانی نیز کاملا سریال Sakla Beni اسیر کلیشه شد و افت شدیدی کرد. تنها در این میان باید از بازی خوب باران بولوک باشی، بازیگر نقش کادیر، یاد کنیم‌.

به طور کلی نمرات سریال ترکی مرا پنهان کن در ابتدا بسیار بالا بودند و در انتها با افت قابل توجهی روبه‌رو شدند. پایین آمدن نرخ تماشا در نهایت باعث شد تا سریال فینال بخورد. در نهایت باید اعتراف کنیم که مرا پنهان کن ایده خوبی بود که بخاطر مسائل اخلاقی و اشتباه سناریست‌ها حیف شد.

سخن پایانی

نمرات سریال ترکی مرا پنهان کن

در این مطب با معرفی و بررسی سریال مرا پنهان کن همراه شما بودیم. این مجموعه برای گذران اوقات فراغت پیشنهاد خوبی است اما به عنوان یک سریال باکیفیت شناخته نمی‌شود. پنهاهم بده از شبکه جم نیز با دوبله فارسی پخش شد. نظر شما درباره این سریال چیست؟ فکر می‌کنید نقاط قوت و ضعف آن چه بودند؟ بازی کدام بازیگر را بیشتر می‌پسندید؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. از همراهی شما متشکریم‌.

منتخب کاربران

source