هشدار مهم از طرف مایکروسافت در مورد دسترسی به ایمیل

اخیراً مایکروسافت برای برخی از کاربران ایمیلی با عنوان «اخطار نهایی – ممکن است دسترسی خود را به برخی از برنامه‌ های ایمیل و تقویم شخص ثالث از دست بدهید» ارسال کرده است. این ایمیل برای هشدار دادن به کاربرانی است که از برنامه‌ های ایمیل و تقویم شخص ثالث برای دسترسی به ایمیل Outlook استفاده می‌کنند.

مایکروسافت می‌خواهد کاربران از احراز هویت اولیه (نام کاربری و رمز عبور) به احراز هویت مدرن (مبتنی بر توکن OAuth 2.0) و برنامه‌ هایی که از احراز هویت مدرن پشتیبانی نمی‌کنند، منتقل شوند. این برنامه‌ ها از امروز دیگر با Outlook کار نخواهند کرد.

 

احراز هویت دو مرحله‌ای در Outlook الزامی شد

 

این شرکت در اوایل سال جاری، در ۱۱ ژوئن، این تغییر را اعلام کرد:

از تاریخ ۱۶ سپتامبر، کاربران حساب‌ های ایمیل شخصی مایکروسافت (مانند Outlook.com، Hotmail.com، Live.com) باید در برنامه ایمیل خود به روش‌ های احراز هویت مدرن روی بیاورند. این روش برای همه کاربران Outlook ضروری خواهد بود.

برای کمک به ایمن نگه داشتن حساب‌ های ایمیل شخصی Outlook، از تاریخ ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۴، مایکروسافت دیگر از احراز هویت اولیه که در آن فرد تنها نام کاربری و رمز عبور خود را برای ورود به حساب کاربری خود ارائه می‌دهد، پشتیبانی نخواهد کرد.

از ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۴، Outlook نیازمند است که همه کسانی که دارای حساب ایمیل مایکروسافت هستند، از یک برنامه ایمیل یا تقویم یا وب‌ سایت Outlook.com که از احراز هویت مدرن پشتیبانی می‌کند، مانند آخرین نسخه‌ های Outlook، Apple Mail یا Thunderbird استفاده کنند.

مایکروسافت پیش از این اخطار نهایی، ایمیل‌ هایی را در مورد تغییرات آتی با عنوان «بروزرسانی فناوری ورود به سیستم خود را قبل از ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۴ برای حفظ دسترسی به ایمیل انجام دهید» ارسال کرده بود. این فرآیند اطلاعرسانی از اواخر ژوئن ۲۰۲۴ توسط مایکروسافت آغاز شد. این ایمیل چنین می‌گفت:

ایمنی و امنیت اطلاعات شما برای مایکروسافت در اولویت است. برای کمک به ایمن نگه داشتن حساب کاربری خود، مایکروسافت دیگر از برنامه‌ های ایمیل و تقویم شخص ثالث که فقط از نام کاربری و رمز عبور حساب مایکروسافت شما برای ورود به سیستم درخواست می‌کنند، پشتیبانی نخواهد کرد.

برای ایمن ماندن، باید از برنامه ایمیل یا تقویم که از روش‌ های احراز هویت مدرن مایکروسافت پشتیبانی می‌کند، استفاده کنید. اگر اقدامی نکنید، برنامه‌ های ایمیل شخص ثالث شما دیگر نمی‌توانند در تاریخ ۱۶ سپتامبر به آدرس ایمیل Outlook.com، Hotmail یا Live.com شما دسترسی داشته باشند.

این حرکت به سمت احراز هویت مدرن بخشی از تلاش‌ های مایکروسافت در راستای ابتکار «آینده‌ی امن» (SFI) است که سال گذشته اعلام شد تا «امنیت را اولویت اصلی خود قرار دهد».

 

مایکروسافت جزئیات بیشتری در مورد نسخه‌ های برنامه پشتیبانی کننده از احراز هویت مدرن ارائه کرده است:

  1. Outlook از احراز هویت مدرن در تمام سرویس‌ های اشتراکی فعلی Microsoft 365 و Outlook 2021 LTSC (هر SKU با ساختار 11601.10000 یا بالاتر) هنگام اتصال مستقیم به عنوان Outlook.com پشتیبانی می‌کند. اگر Outlook شما برای اتصال به Outlook.com با استفاده از POP یا IMAP پیکربندی شده باشد، از احراز هویت مدرن پشتیبانی نمی‌شود.
  2.  نسخه‌ های زیر از Outlook Desktop از احراز هویت مدرن برای Outlook.com پشتیبانی نمی‌کنند: Outlook 2007، Outlook 2010، Outlook 2013، Outlook 2016 MSI، Outlook 2019 LTSC. هر نسخه از Outlook Desktop با نسخه‌ای کمتر از 11601.10000 از احراز هویت مدرن برای Outlook.com پشتیبانی نمی‌کند.

source