در این بخش از مجله شبونه به بیوگرافی مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اینکه مجید عشقی کیست و الان کجاست با سوابق و همسر و فرزندانش میپردازیم.

بیوگرافی مجید عشقی

مجید عشقی رئیس سازمان بورس ایران متولد ۱۳۵۸ در تهران بوده که در مرداد 1403 با توجه به وامی که به خود داده است خبرساز شده و به تیتر اول رسانه های کشور تبدیل شده است ایشان فوق لیسانس مدیریت از دانشگاه اام صادق را دارد و همچنین دکترای مالی را اخذ کرده است.

سوابق مجید عشقی

مجید عشقی در زمینه اجرایی و مدیریتی سوابق متعددی دارد که بیشتر در عرصه بازار سرمایه و شرکت های سرمایه گذاری بوده است از شرکت هایی که ایشان در آن فعالیت داشته و نقش های کلیدی ایفا میکرده تامین سرمایه لوتوس پارسیان ، سرمایه‌ گذاری پویا ،کارگزاری بانک پاسارگاد وصندوق سرمایه‌ گذاری مشترک پیروزان بوده است.

او همچنین در شرکت های زیر عضویت داشته است:

سرمایه‌ گذاری نور دنا
کارگزاری تدبیرگران فردا
گروه توسعه سیستم سانای شرق
صندوق سرمایه‌ گذاری مشترک پیروزان

ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار

مجید عشقی در مهرماه ۱۴۰۰ به عنوان مدیر سازمان بورس و اوراق بهادار ایران انتخاب شد و تا سال 1403 این سمت را بر عهده داشت.

یکی از ویژگی‌ های مهم مدیریتی عشقی، توجه به شفافیت در بازار سرمایه و حمایت از سرمایه‌ گذاران خرد است.

او با اتخاذ تصمیمات کلان، در تلاش برای ایجاد محیطی امن‌ تر و پویاتر برای سرمایه‌گذاران بوده و به منظور کاهش نوسانات و افزایش اعتماد عمومی به بازار سرمایه، گام‌ های مهمی برداشته است.

استعفا از سازمان بورس

پس از آنکه سازمان بازرسی در نامه‌ای به وزیر اقتصاد اعلام کرد که رییس و اعضای هیات مدیره سازمان بورس از محل منابع این سازمان ۱۰.۵ میلیارد تومان وام ۴ درصد دریافت کرده‌اند و وزیر اقتصاد خواستار بررسی این موضوع شد امروز مجید عشقی ـ رییس سازمان بورس از سمت خود استعفا کرد.

نبض بورس نوشت: به تازگی شرق در کانال تلگرامی خود نامه‌ای به تاریخ ۱۰ شهریور از سازمان بازرسی به عبدالناصر همتی وزیر اقتصاد منتشر کرده است که نشان می‌دهد شورای عالی بورس و اوراق بهادار در تیر ماه سال جاری پرداخت وام و تسهیلات را به کارکنان سازمان بورس و اوراق بهادار با نرخ ۴ درصد بازگشت ۱۰ ساله از محل منابع داخلی سازمان بورس و اوراق بهادار به تصویب رسانده است. اعتبار این وام در مجموع ۱۰.۵ میلیارد تومان می‌باشد.

source