مایکروسافت نسخه جدیدی از ویندوز 11 را برای اعضای برنامه ویندوز اینسایدر در کانال بتا منتشر کرده است.

شماره ساخت جدید 22635.4145 تحت KB5041881 است. این شامل برخی تغییرات در ویندوز اسپات‌ لایت، راهی برای اشتراک گذاری محتوا از پنجره اشتراک ویندوز به برنامه‌ های Notepad و Clipchamp و موارد دیگر است.

 

ویندوز 11 کاربرپسند تر از همیشه

 

اینها تغییرات و بهبودهایی هستند که به تدریج در کانال بتا با فعال کردن گزینه رول می‌شوند:

  • عمومی

    1. برای رایانه‌ های جدید یا حساب‌ های کاربری جدید در دستگاه‌ های تجاری مدیریت‌ شده (رایانه‌ هایی که ویندوز 11 Enterprise، Education یا Pro را اجرا می‌کنند و با یک Entra ID (یا دامنه) وارد سیستم شده‌اند)، برنامه Microsoft 365 به نوار وظیفه برای دسترسی سریع به Copilot برای Microsoft 365 پین می‌شود.

  • ورودی

    1. ما تنظیمات > بلوتوث و دستگاه‌ ها > ماوس را بروز کرده‌ایم تا اکنون شامل گزینه خاموش کردن دقت اشاره گر ماوس بهبود یافته برای کسانی که ترجیح می‌دهند از آن استفاده نکنند و یک گزینه جدید برای تغییر جهت پیمایش ماوس اضافه کرده‌ایم.
    2. ما تنظیمات > بلوتوث و دستگاه‌ ها > لمسی را بروز کرده‌ایم تا دارای یک بخش جدید برای حرکات لبه صفحه لمسی باشد، جایی که می‌توانید انتخاب کنید که آیا می‌خواهید حرکت لبه صفحه سمت چپ یا راست را غیرفعال کنید.

  • اسپات‌ لایت دسکتاپ

    1. ما در حال آزمایش برخی تنظیمات در تجربه ویندوز اسپات‌ لایت روی دسکتاپ هستیم تا هنگام راست‌ کلیک کردن روی نماد ویندوز اسپات‌ لایت، نقاط داغ را شامل شود. علاوه بر این، این تغییرات شامل دو روش مختلف UX خواهد بود که اینسایدرها متوجه آن خواهند شد.
    2. هیچ تغییری در مدل تعامل وجود ندارد که در آن راست کلیک تجربه را در تمام صفحه باز می‌کند و دوبار کلیک کردن صفحه فرود بینگ را راه‌ اندازی می‌کند. وقتی در تمام صفحه هستید، اکنون دو نقطه داغ خواهید دید که برای کمک به کشف انیمیشن خواهند شد و هنگام شناور شدن اطلاعات اضافی را نشان خواهند داد. کلیک کردن روی یک نقطه داغ تجربه تمام صفحه را بسته و صفحه فرود بینگ را راه‌ اندازی می‌کند.
    3. با درمان 1، شما یک فایلاوت و نقاط داغ کاهش یافته را مشاهده خواهید کرد که هنگام شناور شدن اطلاعات اضافی را نشان می‌دهند. کلیک کردن روی یک نقطه داغ صفحه فرود بینگ را راه‌ اندازی می‌کند.
    4. با درمان 2، شما یک تجربه اسپات‌ لایت کوچک شده و نقاط داغ را مشاهده خواهید کرد که هنگام شناور شدن اطلاعات اضافی را نشان می‌دهند. کلیک کردن روی یک نقطه داغ صفحه فرود بینگ را راه‌ اندازی می‌کند.

  • اشتراک ویندوز

    1. ما در حال اضافه کردن قابلیت اشتراک گذاری محتوا به Notepad و Clipchamp مستقیماً از پنجره اشتراک ویندوز هستیم.

 

رفع اشکالات به تدریج در کانال بتا با فعال کردن گزینه رول می‌شوند:

  • کاوشگر فایل

    1. مشکل ایجاد شده در کاوشگر فایل هنگام پیمایش به خانه برای برخی از اینسایدرها با دو پرواز برطرف شد. این همچنین منجر به خراب شدن کاوشگر فایل هنگام راه‌ اندازی شد اگر مستقیماً به خانه باز شود.
    2. مشکل ایجاد شده در explorer.exe هنگام تعامل با فایل‌ های آرشیو در چند پرواز گذشته برطرف شد.

  • منوی شروع

    1. مشکل عدم خوانایی متن در بخش منوی شروع با ویژگی‌ های Phone Link نشان داده شده در کنار برطرف شد.

 

رفع اشکالات برای همه در کانال بتا:

  1. [کاوشگر فایل] پنل ناوبری هنگام مرور پوشه‌ هایی که در یک افزونه فضای نام پوسته هستند بروز نمی‌شود.
  2. [خطای توقف خواب زمستانی] پس از ادامه کار از حالت خواب زمستانی، لپ‌ تاپ شما پاسخگو نمی‌شود. این اتفاق می‌افتد اگر شما درب را چند بار بسته و باز کرده‌اید.
  3. [Windows Hello for Business] بازنشانی PIN هنگام انتخاب پیوند «رمز PIN خود را فراموش کرده‌ام» در صفحه اعتبارنامه کار نمی‌کند.
  4. [درایور فیلتر اتصال] سیستم شما ممکن است هنگام دسترسی به پیوند های نمادین پاسخگو نشود.
  5. [بلوتوث] هنگام استقرار برخی سیاست‌ های بلوتوث، دستگاه‌ های خارجی اتصال خود را از دست می‌دهند.
  6. [ورود واحد Microsoft Entra (SSO)] اعلانی که قانون بازارهای دیجیتال اروپا (DMA) نیاز دارد، اغلب بیش از حد درخواست می‌کند. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که شما با استفاده از یک گواهی احراز هویت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر، به تغییرات آینده در ورود واحد ویندوز مراجعه کنید.
  7. [فیلتر نوشتن یکپارچه (UWF) و Microsoft System Center Configuration Manager (SCCM)] یک کار SCCM برای فعال کردن مجدد UWF به دلیل بن‌ بست در UWF شکست می‌خورد. این باعث می‌شود دستگاه هنگام انتظار شما از راه‌ اندازی مجدد متوقف شود.
  8. [دارایی تنظیمات کشور و اپراتور] این بروزرسانی پروفایل‌ های COSA را برای برخی اپراتورهای موبایل بروز می‌کند.
  9. [ویرایشگر روش ورودی (IME)] هنگامی که یک کادر ترکیبی دارای تمرکز ورودی است، ممکن است نشتی حافظه رخ دهد زمانی که شما آن پنجره را ببندید.
  10. [BitLocker] ممکن است نتوانید یک درایو داده BitLocker را رمزگشایی کنید. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که شما آن درایو را از یک نسخه جدیدتر ویندوز به یک نسخه قدیمی‌ تر منتقل کنید.

 

مشکلات شناخته شده:

  1.  اگر روی یک حرف در لیست تمام برنامه‌ های منوی شروع کلیک یا ضربه بزنید، لیست تمام برنامه‌ ها ممکن است خراب شود. اگر با این مشکل مواجه شدید، لطفاً برای رفع آن رایانه خود را ریبوت یا explorer.exe را مجدداً راه اندازی کنید.

source