شرکت‌های فعال در حوزه رمزارز، از جمله صرافی Coinbase و پلتفرم معاملاتی Robinhood، بارها خواستار وضع قوانین و مقررات شفاف‌تر در این صنعت شده‌اند. دوین فینزر، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران پلتفرم بازار NFT، OpenSea، در پستی در شبکه اجتماعی ایکس، اعلام نمود که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) این شرکت را تهدید به طرح دعوی قضایی کرده است.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی رسانه فناوری تکنا، فینزر در این پست اعلام کرد که OpenSea یک اخطار ولز از SEC دریافت کرده است. این اخطار به معنای آن است که کارکنان SEC قصد دارند به کمیسیون توصیه کنند تا علیه OpenSea اقدام قانونی انجام دهد. دلیل این تهدید، اعتقاد SEC مبنی بر اینکه توکن‌های غیرمثلی (NFT) موجود در پلتفرم OpenSea به عنوان اوراق بهادار تلقی می‌شوند، عنوان شده است.

سخنگوی SEC در پاسخ به پرسش خبرگزاری رویترز در این خصوص، از اظهار نظر در مورد وجود یا عدم وجود تحقیقات احتمالی خودداری کرد.در سال‌های اخیر، SEC و صنعت رمزارزها بر سر طبقه‌بندی دارایی‌های رمزارز به عنوان اوراق بهادار و اعمال مقررات مشابه بر آن‌ها اختلاف نظر داشته‌اند. فینزر با ابراز شگفتی از این اقدام SEC، اعلام کرد که این شرکت آماده است تا از حقوق خود دفاع نماید. لازم به ذکر است که توکن‌های غیرمثلی (NFT) دارایی‌های دیجیتالی منحصر به فردی هستند که بر روی بلاکچین ثبت می‌شوند و امکان تأیید مالکیت و اصالت آن‌ها برای همگان فراهم است. محبوبیت NFTها از سال ۲۰۱۷ به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

برای مشاهده تازه ترین خبرها به صفحه اخبار فناوری رسانه تکنا مراجعه کنید.

source