کاربران جیمیل در دستگاه‌های اندرویدی اکنون می‌توانند مستقیم با دستیار هوش مصنوعی اختصاصی گوگل، جمینای، درباره ایمیل‌هایشان در اپلیکیشن جیمیل چت کنند.

طبق گزارش وبلاگ گوگل، این شرکت ویژگی جدید Gmail Q&A را اخیراً برای کاربران طرح اشتراکی Gemini عرضه کرده و می‌گوید این ویژگی برای دستگاه‌های iOS نیز ارائه خواهد شد.

با قابلیت پرسش‌وپاسخ جیمیل، کاربران می‌توانند در این اپلیکیشن به هوش مصنوعی جمینای به‌جای دستیار شخصی دسترسی داشته باشند. این دستیار شخصی می‌تواند کل صندوق ورودی ایمیل شما را بخواند. گوگل می‌گوید می‌توانید از جمینای بخواهید با فرمان‌های گوناگون ایمیل‌ها را خلاصه کند. همچنین می‌توانید از این ویژگی برای جستجوی جزئیات خاص استفاده کنید؛ مثلاً از جمینای بپرسید: «شرکت در آخرین رویداد بازاریابی چقدر هزینه کرده است؟»

البته هنگام استفاده از این ویژگی، باید مشکلات و پاسخ‌های ناصحیح هوش مصنوعی را نیز در نظر بگیرید؛ نباید به هر چیزی که در دسترستان قرار می‌گیرد، اعتماد کنید.

جیمیل و جمینای

اگر می‌خواهید اطلاعاتی را دستی در جیمیل خود پیدا کنید، می‌توانید از نوار جستجوی بالای صفحه استفاده کنید؛ گزینه جستجوی دستی کماکان در دسترس است اما دکمه جمینای نیز در کنار نوار جستجو اضافه می‌شود. همه این‌ها بخشی از تغییر پارادایم گوگل در جستجو و چت با هوش مصنوعی است.

نحوه استفاده از قابلیت هوش مصنوعی جدید جیمیل

کاربران طرح اشتراکی جمینای می‌توانند با کلیک روی گوشه سمت راست، بالای برنامه جیمیل و علامت ستاره سیاه که نشان‌دهنده جمینای در مجموعه محصولات گوگل است، به این ویژگی دسترسی پیدا کنند. درحال‌حاضر، ویژگی Gmail Q&A فقط به ایمیل‌های شما دسترسی دارد اما در آینده، گوگل می‌گوید به فایل‌های موجود در حساب Drive نیز متصل خواهد شد.

اخیراً Gmail Q&A برای کاربران وب جیمیل که حساب اشتراکی جیمیل یا گوگل وان AI پریمیوم را تهیه کرده بودند، عرضه شد. گوگل همچنین هوش مصنوعی جمینای را به تمام محصولات موجود خود، ازجمله Google Docs ،Google Calendar و غیره اضافه می‌کند اما کاربران برای استفاده از هوش مصنوعی اختصاصی گوگل در این محصولات باید اشتراک بخرند.

source