روزهای قمر در عقرب شهریور 1403

ورود قمر به برج عقرب در شهریور ۱۴۰۳ از روز شنبه ۱۷ شهریور از ساعت ۷:۱۰ آغاز می شود و در در روز دوشنبه ۱۹ شهریور ساعت ۲۲:۱۴ به پایان می رسد.

معمولاً دو تا سه روز طول می‌کشد. برجهای صورتهای فلکی دوازده گانه است که عبارتند از:حمل، ثور، جوزاء، سرطان، اسد، سنبله، میزان، عقرب، قوس، جدی، دلو، حوت.

روزهای قمر در عقرب شهریور 1403

بر اساس صورت فلکی عقرب روز شنبه ۱۷ شهریورماه ساعت ۱۰ قمر وارد عقرب خواهد شد و در روز دوشنبه ۱۹ شهریور ماه ساعت ۲۱ قمر از عقرب خارج خواهد شد.

در این زمانها کار حرامی نیست،فقط مکروه است، مثل خوردن پنیر تخم مرغ که مکروه، مثل شروع کار یا خوردن غذا بدون بسم اله و…، درضمن کافیه صدقه بدید و از افکار شیطانی دور بشید ، تو این شرایط شیطان وارد میشه و افکارتون رو کاملا منفی میکنه و ممکن دچار بیماری وسواس و افسردگی و… بشید ، خدا بزرگ و مهربان، قبل انجام کار بسم اله بگید و صدقه بدید تمام، تازه ادم کاری رو انجام بده و قبلش نمیدونسته تو دین هیچ‌ حکمی نداره، مثلا بعد اتمام نماز هر شکی باطل، نباید شک کرد، ندونسته غذا خوردن موقع روزه ، روزه رو باطل نمیکنه، خدا اسان میگیره، پس افکار منفی شیطانی وارد زندگیتون نکنید

اختر شناسان بابلی ناحیه بروج را به 12 قسمت مساوی “حمل، ثور، جوزا – سرطان، اسد، سنبله – میزان، عقرب، قوس – جدی، دلو و حوت” تقسیم نموده که همانطور که می بینید یکی از آنها برج عقرب نام دارد. قسمتی از هر یک از بروج 12 گانه که 30 درجه می باشد قمر در عقرب نامیده می شود.

قمر در عقرب از نظر امام صادق(ع)

در روایتی امام صادق(ع) می‌فرمایند: « هر کس هنگامی که قمر در عقرب باشد، مسافرت یا ازدواج نماید، خیری نمی‌بیند». موضوع «قمر در عقرب» امری است که بر طبق آن فتوا داده شده است، ولی باید در نظر داشت که فتوا ویژه مواردی است که در روایت ذکر شده است (سفر، ازدواج)، و علاوه بر این، حکمی که در فتوا به آن اشاره شده است، کراهت است نه حرمت، از این رو برخی از فقهاء گفته‌اند: اگر امر اهم مانند اطاعت والدین یا حج واجب، با این موضوع تنافی پیدا کند، آن امر اهم مقدّم می‌شود. در مورد معنای قمر در عقرب هم می‌توان گفت، احتمال آن که منظور از روایت امام (ع)، بودن ماه در صورت فلکی عقرب (نه برج عقرب) باشد، وجود دارد، اگر چه احتیاط به رعایت هردو (صورت فلکی و برج عقرب) هم خالی از وجه نیست.

source