بیوگرافی حسین خانی بیک بازیگر سریال مختارنامه با علت فوت و سوابق و فیلم ها و سریالهای او را در این صفحه از مجله شبونه مشاهده نمایید.

بیوگرافی حسین خانی بیک

حسین خانی بیک بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون متولد 18 مرداد 1320 در تهران بوده که در 30 مرداد 1403 در سن 83 سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت.

بیوگرافی حسین خانی بیک بازیگر سریال مختارنامه

این بازیگر سالها در عرصه بازیگری در تئاتر و سینما و تلویزیون فعالیت حرفه ای داشت و در سریالهایی همچون مختارنامه ، پلیس جوان ، سربداران و پهلوانان نمیمیرند حضور داشت.

سوابق

این بازیگر کار خود را در عرصه بازیگری در سال 1346 با تئاتر آغاز کرده بود و زیر نظر زنده یاد استاد مهین دیهیم بوده مفاهیم بازیگری را کسب کرد.

در سال 1347 به همراه عباس جوانمرد و هادی اسلامی گروه تئاتر دوم هنر ملی را راه اندازی کرده و به صورت فعال اجراهای متعددی را انجام دادند که موفق شدند طرفداران زیادی را به دست اورند.

بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون متولد 18 مرداد 1320 در تهران بوده که در 30 مرداد  در سال 1356 اولین تجربه بازیگری خود را در سینما به دست اورد و در فیلم باغ بلور بازب کرد.

بیوگرافی حسین خانی بیک بازیگر سریال مختارنامه +علت فوت و عکس

حسین خانی‌بیک نخستین بار در تلویزیون حضور یافته و سال 1353 در 33 سالگی در سریال کیمیاگر به کارگردانی علی‌اصغر سنجری بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال مختارنامه، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای حسین خانی‌بیک محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون مورین، محمد شیری، منوچهر حامدی و محسن یوسف بیک را تجربه کرد.

همچنین ببینید

بیوگرافی هوشنگ‌ حریرچیان بازیگر سریال پژمان و همسرش و فرزندان

همسر و فرزندان

حسین خانی‌بیک در سال ۱۳۴۵ با سودابه سهیلی ازدواج کرد و حاصل این ازدواج ۴ دختر به نام‌های نسیم، بهار، صنم و گلاره است.

حسین خانی بیک بازیگر سریال مختارنامه +علت فوت

درگذشت و فوت

حسین خانی بیک بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در ۸۴ سالگی درگذشت. حسین خانی بیگ در شامگاه سه شنبه 30 مردادماه 1403 پس از تحمل یک دوره بیماری دارفانی را وداع گفت.

source