بازی Baldur’s Gate 3 با قابلیت تکرارپذیری بالا و انتخابهای متنوع و گستردهی آن شناخته میشود، اما سوئن وینکی، مدیرعامل استودیوی Larian در ابتدا نگران بود که بازی بیش از حد کوتاه باشد.
سوئن وینکی، مدیرعامل استودیوی Larian در مصاحبه با BAFTA درباره تصوراتی که قبل از عرضه بازی Baldur’s Gate 3 درباره مقیاس بازی مطرح بود صحبت کرده است. او میگوید که در ابتدا نگران این بود که Baldur’s Gate 3 بیش از حد کوتاه باشد. اما در ادامه اعتراف میکند که در قضاوت درباره اندازه بازی بسیار ضعیف است.
Baldur’s Gate 3 بازی بسیار بزرگی است که شاید بزرگترین بازی نقش آفرینی منتشر شده لقب نگیرد، اما انتخابهای بسیار متنوع آن باعث میشود تا قابلیت تکرارپذیری تجربهی بازی بسیار بالا باشد. Baldur’s Gate 3 همچنان هرماه بیش از ۱۰۰ هزار بازیکن فعال در استیم دارد و این درحالی است که یک بازی تک نفره محسوب میشود. این خود بیانگر تجربیات زیادی است که در این بازی برای بازیکنان ترتیب داده شده است.
میدانیم که در فرایند ساخت یک بازی، همواره بخشی از محتوای آن از جمله خطوط داستانی، مناطق منحصربهفرد کاراکترها، روابط عاطفی و موارد دیگر به نسخه نهایی نمیرسد. درواقع مقدار محتوای حذفی این بازی به نحوی بوده که مدیرعامل استودیو نگران کم شدن بیش از حد محتوای نسخه نهایی بازی شده است. وی در این راستا تأیید کرد که Moonrise Towers درواقع قرار بود بهجای یک برج، دو برج باشند و خرابههای برج دوم نیز برای مدت زیادی در فرایند ساخت بازی وجود داشت. اما بهدلیل اینکه دنیای بازی بیش از حد بزرگ شده بود، مجبور به حذف یک برج شدند. این قبیل اقدامات باعث شده بود تا او نگران نارضایتی بازیکنان از اندازه بازی شود.
به هر حال حالا میدانیم که Baldur’s Gate 3 چه بازی عظیمی است و همین طور با دریافت آپدیتهای بیشتر، گستردهتر هم میشود. طرفداران امیدوار هستند که بازیهای بعدی این تیم نیز به همین اندازه غنی از محتوای قابل بازی برای طرفداران باشد. حداقل تاکنون میدانیم که کار لاریان فعلاً با Dungeons & Dragons تمام شده است و این بازی Baldur’s Gate 4 نخواهد بود. اما هرچه که باشد، طرفداران برای آن صف خواهند بود.
درنهایت نظرات خود را در اینباره با اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.
source