با پایان یافتن بخش دوم از فصل ۵ سریال یلواستون پس از شروع پخش در نوامبر ۲۰۲۴، همه نگاه ها به مزرعه خانوادگی خاندان داتن در پارک ملی یلواستون معطوف خواهد شد. در آخرین اپیزود از قسمت اول فصل پنجم سریال، جیمی داتن (وس بنتلی) سعی می کند جان داتن سوم (کوین کاستنر) را به عنوان فرماندار مونتانا استیضاح کند و او را از قدرت برکنار نماید، اقدامی که باعث می شود بث یک ترفند مرگبار با ابعادی شکسپیری را پیشنهاد کند. در حالی که جان با این ایده درگیر است، جیمی نیز چندین ترفند در آستین خود دارد و همه این ها باعث خلق یک سکانس پایانی تعلیق آمیز و هیجان انگیز می شود که به نظر می رسد با مرگ و آسیب به پایان برسد.

درخت خانوادگی خانواده داتن در سریال یلواستون

با این حال، با توجه به تمام شخصیت‌هایی که در یلواستون و چهار اسپین آف آن – ۱۸۸۳، ۱۹۲۳، ۱۹۴۴، و ۶۶۶۶ به نمایش گذاشته شده‌اند – به راحتی می‌توان رد درخت خانوادگی بزرگ خاندان داتن را گم کرد. از این گذشته، جان داتن سوم یک مزرعه دار نسل ششم بوده و از دودمان بلند مهاجران و کشاورزانی است که در طول گسترش مرزهای آمریکا به سمت غرب به مونتانا و وایومینگ راه یافتند. برای کمک به روشن شدن چگونگی ارتباط شخصیت‌های اصلی این سریال ها با یکدیگر در جهان فراگیر یلواستون، ارزش آن را دارد که قبل از بازگشت فصل ۵ سریال یلواستون، درخت خانواده داتن را درک کنید.

درخت خانوادگی خاندان داتن در سریال یلواستون

درخت خانوادگی خانواده داتن در سریال یلواستون

جان داتن سوم از نوادگان چه کسی است؟

داستان سریال اصلی Yellowstone در مورد جان داتن سوم (یکی از بهترین نقش آفرینی های کوین کاستنر) است، ششمین نسل از یک خانواده مزرعه دار که با پیشرفت داستان به قدرت می رسد. این مردسالار روزگار مدرن خانواده داتن و مالک مزرعه خانوادگی داتن در پارک ملی یلواستون، با تبدیل شدن به کمیسر احشام مونتانا و در نهایت فرماندار ایالت، قه قدرت اصلی این منطقه تبدیل می شود. در سراسر سریال اصلی، گذشته او به طور مدام از آینده اش خبر می دهد.

درخت خانوادگی خانواده داتن در سریال یلواستون

همانطور که در سریال اصلی و اسپین آف های ۱۸۸۳ و ۱۹۲۳ فاش می شود، جان داتن سوم پسر جان داتن دوم (دابنی کولمن) و نوه جان داتن بزرگ (جیمز بج دیل) است. اگرچه اطلاعات زیادی در مورد مادرش در دست نیست، جان داتن سوم از نوادگان اولین داتن (گرچن مول)، مادربزرگش و مادرسالار خانواده که با جان داتن بزرگ ازدواج کرده بود نیز هست، مادربزرگی که در سال ۱۹۹۷ در جریان یک سانحه اسب سواری جانش را از دست می دهد.

پدر جان داتن بزرگ، جیمز دیلارد داتن (تیم مک گرو) نام داشته که پدرسالار خانواده و بنیانگذار مزرعه خانوادگی داتن در قرن نوزدهم بوده است. او با مارگارت داتن (فیث هیل) ازدواج کرده است. جیمز داتن در تنسی به دنیا آمده بود اما بعدها به فورت وورث، تگزاس نقل مکان کرده و در نهایت در مرز ایالت های مونتانا و وایومینگ ساکن شد. بنابراین، جیمز داتن پدربزرگ پدربزرگ جان داتن سوم بوده و مارگارت داتن نیز مادربزرگ مادربزرگ اوست.

درخت خانوادگی خانواده داتن در سریال یلواستون

فرزندان جیمز و مارگارت داتن در سال ۱۸۸۳ چه کسانی بودند؟

همانطور که عنوان این سریال نشان می دهد، داستان سریال ۱۸۸۳ پیش از اتفاقات یلواستون رخ می دهد. این سریال داستان خانواده داتن در دوران سکونت در غرب وحشی در اواخر قرن نوزدهم را روایت می کند. این درام بر شخصیت های اصلی جیمز و مارگارت داتن تمرکز دارد که تیم مک گرو و فیث هیل که در زندگی واقعی نیز زن و شوهر هستند، نقش آن ها را بازی می کنند. در این سریال فاش می شود که جیمز و مارگارت داتن خانواده بزرگی دارند، از جمله فرزندانشان السا، جان کوچک، اسپنسر و خواهر شوهرش اِما.

در سریال ۱۸۸۳، السا داتن (ایزابل می) یک دختر ۱۷ ساله است که اتفاقات داستان را از طریق مونولوگی با خودش بازگویی می کند. السا که در ابتدا بسیار بی تجربه و معصوم است، در پایان سریال به یک زن سرسخت با مهارت های بقای قابل توجه در غرب وحشی تبدیل می شود. جان جونیوز (اودی ریک) در سریال ۱۸۸۳ یک پسربچه ۵ ساله است، در حالی که اسپنسر داتن هنوز به دنیا نیامده است. در حالی که سریال ۱۸۸۳ به طول کامل بر شخصیت السا داتن تمرکز دارد، بخش اعظم داستان زندگی جان جونیور و اسپنسر داتن در سریال اسپین آفی ۱۹۲۳ رخ می دهد که ۴ دهه پس از آن اتفاقاتی است که در سریال ۱۸۸۳ رخ می دهد.

درخت خانوادگی خانواده داتن در سریال یلواستون

اسپنسر داتن چگونه با جان داتن مرتبط می شود؟

در اسپین آف ۱۹۲۳، خانواده مزرعه دار داتن با چالش های جدیدی مرتبط با صنعتی سازی و دوران رکود بزرگ اقتصادی در ایالات متحده مواجه می شوند. در حالی که عمو جیکوب (هریسون فورد) و عمه کارا داتن (هلن میرن) هرگز خودشان صاحب فرزند نشده اند، اما جان داتن جونیور و اسپنسر داتن (برندون اسکلنار) را که برادرزاده هایشان هستند به عنوان فرزند خود بزرگ کرده اند. در سریال ۱۹۲۳، اسپنسر از تجربیاتش در طول جنگ جهانی اول برای تبدیل شدن به یک کارشناس شکار استفاده می کند و در قاره آفریقا دست به شکارهای بزرگ می زند.

در سریال یلواستون، اسپنسر داتن جوان تنها در قالب دو فلش بک در کودکی به نمایش در می آید که نقشش را چارلی استوور بازی می کند. با پیشرفت داستان، فاش می شود که اسپنسر داتن یکی از اجداد جان داتن سوم است. همانطور که گفته شد، اسپنسر پسر جیمز و مارگارت است و او نیز به نوبه خود پدربزرگ پدربزرگ جان داتن سوم است. بنابراین، اسپنسر و جان داتن سوم از لحاظ خونی از یک خانواده بوده و فقط یک یا دو نسل فاصله بین آن هاست.

درخت خانوادگی خانواده داتن در سریال یلواستون

داتن های سریال ۱۹۲۳ چه ارتباطی با داتن های سریال ۱۸۸۳ دارند؟

شجره خانواده داتن در دو سریال اسپین آفی ۱۸۸۳ و ۱۹۲۳ دقیقاً ۴۰ سال با هم فاصله دارند. در سریال ۱۸۸۳، مزرعه خانوادگی داتن ها توسط جیمز و مارگارت داتن اداره می شد. در اسپین آف ۱۹۲۳، مزرعه متعلق به برادر جیمز، جیکوب داتن، و همسرش، کارا داتن است. علاوه بر خواهرزاده ها و برادرزاده هایشان، السا، جان جونیور، و اسپنسر، اعضای خانواده جیکوب و کارا شامل خواهرزاده مری آبل و برادرزاده جک داتن هستند. جیکوب یک خواهر به نام کلر داتن نیز دارد.

اگرچه همه اینها ممکن است گیج کننده به نظر برسد، رابطه بین خانواده داتن در سریال های ۱۸۸۳ و ۱۹۲۳ نسبتاً ساده است. چهل سال پس از اینکه جیمز و مارگارت بدنبال اقامتشان در مونتانا پس از جنگ داخلی پیشگام تاسیس مزرعه خانوادگی شان شدند، آن‌ها این مزرعه را آنقدر حفظ کردند که آن را به نسل بعدی منتقل کنند. در ۱۹۲۳، برادر جیمز، جیکوب داتون، به حفظ سنت داتن ها و پیشبرد میراث خانوادگی ادامه می دهد.

در حالی که جیکوب و کارا به مراقبت از فرزندان جیمز و مارگارت ادامه دادند، خانواده به گسترش خود ادامه می دهد تا اینکه جان داتن سوم در نهایت مزرعه خانوادگی داتن ها را در دوران مدرن در سریال یلواستون در کنترل خود می گیرد. اکنون سوال اصلی این است که چگونه درخت خانواده داتن در دو اسپین آف بعدی، ۱۹۴۴ و ۶۶۶۶ کوچکتر یا بزرگ تر می شود؟

source