در دنیای پرشتاب کسب‌وکارهای امروزی، داشتن یک اتصال اینترنتی پایدار و پرسرعت به عنوان یک مزیت رقابتی محسوب می‌شود. سرویس پهنای باند اختصاصی چیست ؟ این سرویس با ارائه یک کانال ارتباطی اختصاصی و تضمین شده، امکان دسترسی به اینترنت با سرعت و کیفیت بالا را فراهم می‌کند و به این ترتیب، به سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا به راحتی به تبادل داده، میزبانی وب‌سایت‌ها، استفاده از نرم‌افزارهای ابری و سایر فعالیت‌های آنلاین بپردازند.

 

با خرید پهنای باند اختصاصی ، کسب‌وکارها می‌توانند به بهبود بهره‌وری، کاهش هزینه‌ها و افزایش رضایت مشتریان خود کمک شایانی کنند. در این مقاله به طور توضیح داده می‌شود که به طور کلی و مفصل سرویس پهنای باند اختصاصی چیست .

پهنای باند اختصاصی؛ کلید سرعت و امنیت در دنیای دیجیتال

پهنای باند اختصاصی، راهکاری ایده‌آل برای کسب‌وکارهایی است که به دنبال اتصال اینترنتی پایدار، سریع و امن می‌گردند. این نوع اتصال، برخلاف پهنای باند اشتراکی، به صورت اختصاصی در اختیار یک کاربر یا سازمان قرار می‌گیرد و به این ترتیب، سرعت و کیفیت آن تحت تأثیر استفاده سایر کاربران قرار نمی‌گیرد.

پهنای باند اختصاصی معمولاً برای انتقال حجم بالای داده‌ها، مانند ترافیک اینترنتی، تبادل داده‌های سازمانی، تماس‌های تلفنی، کنفرانس‌های ویدیویی و پشتیبان‌گیری از داده‌ها استفاده می‌شود. با استفاده از این سرویس، کسب‌وکارها می‌توانند به راحتی و با سرعت بالا به اطلاعات خود دسترسی پیدا کنند، ارتباطات داخلی و خارجی خود را بهبود بخشند و از امنیت داده‌های خود اطمینان حاصل کنند.

سرویس پهنای باند اختصاصی چیست

مزایای سرویس پهنای باند اختصاصی چیست ؟

بنابه گفته وب سایت پی بی ایکس شاپ، با توجه به تعاریف اینترنت اختصاصی و تفاوت آن با اینترنت اختصاصی به راحتی می توان درک کرد اینترنت اختصاصی چه مزیت هایی دارد. این سرویس، هیچگونه نوسانی در سرعت اینترنت ندارد و می‌تواند با ثبات و پایداری، تمام نیازهای ادارات و سازمان های بزرگ که نیازمند اینترنت پرسرعت هستند را پوشش دهد. در واقع، عدم قطع شدن اینترنت و افت سرعت، مهمترین مزیت این مدل اینترنت است.

پهنای باند اختصاصی بسیار پرسرعت است

به همین دلیل کسب و کارهایی که دائماً با اینترنت کار می کنند و قطع و وصل شدن اینترنت، تاثیر زیادی بر روی روند کاری شان دارند از مهمترین مشتریان این نوع اینترنت هستند. در این روش، سرعت دانلود و آپلود برابر است. به همین دلیل، این سرویس اینترنت، یک سرویس متقارن محسوب می شود.

البته شاید برای کاربران خانگی، این مزیت، آنچنان مهم نباشد. چرا که آن ها به دنبال سرعت دانلود هستند نه آپلود. اما از آنجایی که در ادارات و سازمان های تجاری، سرعت آپلود به اندازه سرعت دانلود مهم است از این سرویس اینترنت استفاده می کنند.

محدودیت نداشتن حجم سرویس از دیگر مزایای اینترنت اختصاصی است. همانطور که می دانید در اینترنت های اشتراکی که مورد استفاده مصارف خانگی است کاربران به ازای پرداخت هزینه ای، حجم مشخصی از اینترنت را دریافت می کنند. اما در سرویس پهنای باند اختصاصی هیچ محدودیتی از این بابت وجود ندارد. به همین دلیل، مشاغل و تجارت هایی که مدام با اینترنت سر و کار دارند و نیازمند حجم سنگینی از اینترنت هستند از این سرویس استفاده می کنند.

سایر مزایای اینترنت اختصاصی

  • قابلیت برقراری ارتباط BGP را دارد.
  • این سرویس می تواند بین لینک ارتباط داخلی و شعب مختلف، ارتباط برقرار کند.
  • به مرکز مخابرات و خط تلفن وابستگی ندارد.
  • در سریع ترین زمان ممکن به کاربران ارائه می شود.
  • دارای امنیت بسیاری بالایی است. لذا کسب و کارها می توانند با اطمینان خاطر، انواع اطلاعات خود را رد و بدل کنند.
  • می توان به طور اختصاصی آن را مدیریت کرد.
  • از پشتیبانی ۲۴ ساعته برخوردار است.
  • قابلیت ارائه آدرس های Static Valid IP متعدد به مشتریان را دارد.
  • سرعت پینگ تایم و جیتر تایم پایینی دارد.
  • راه اندازی این سرویس، در مدت زمان کوتاهی انجام می گیرد.

مزایای سرویس پهنای باند اختصاصی چیست

بهترین زمان برای خرید سرویس پهنای باند اختصاصی

به‌طورکلی برای یک یا چند مورد خاص، ممکن است که به خرید سرویس پهنای باند اختصاصی نیاز داشته باشید. در ادامه به این موارد به‌طور مختصر اشاره می‌کنیم.

ترافیک اینترنتی

با شیوع بیماری کرونا خیلی از افراد به صورت دورکار و از خانه وظایف شغلی خود را انجام می‌دهند و برای کارفرما یا مشتریان ارسال می‌کنند. در این صورت اگر ایمیل، بارگذاری صفحات وب و اشتراک‌گذاری فایل‌ها حجم بسیاری دارند، بهتر است که از سرویس پهنای باند اختصاصی استفاده کنید. این کار علاوه‌بر صرفه‌جویی در هزینه، زمان انجام کارها را نیز کوتاه‌تر می‌کند.

مدیریت و گرفتن backup از سرورها

اگر بسیاری از اطلاعات کسب‌وکار شما روی سرور ذخیره می‌شود و نگران از دست رفتن اطلاعات مهم هستید، بکاپ گرفتن از اطلاعات این مشکل را برای شما حل می‌کند. با پهنای باند اختصاصی می‌توانید با بالاترین سرعت اطلاعات مهم کسب‌وکار خود را بازیابی کنید.

استفاده از تلفن اینترنتی NGN

یکی از خدمات جدید و محبوب کسب‌وکارها، خدمات NGN یا تلفن ثابت اینترنتی است. از خصوصیات مهم این خط تلفن می‌توان به اینترنتی بودن و قابلیت جابه‌جایی آن اشاره کرد. به این معنی که در صورت تغییر آدرس، شماره خط ثابت اینترنتی همچنان به شما تعلق خواهد داشت.

ارتباط بین شعب مختلف یک شرکت بزرگ

اگر یک کسب‌وکار بزرگ دارید که شعبه‌های مختلفی دارد، برای حفظ ارتباط مناسب بین شعبه‌ها، ارسال اسناد و فایل‌ها و استفاده از سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) بهتر است که از سرویس پهنای باند اختصاصی استفاده کنید.

برگزاری کنفرانس‌های ویدیویی

یکی دیگر از مسائلی که در سال اخیر شاهد رشد آن بوده‌ایم، برگزاری جلسات کاری با کمک اینترنت است. با وجود همه‌گیری کرونا و ترافیک سنگین شهری، خیلی از افراد ترجیح می‌دهند برای صرفه‌جویی در زمان و حفظ سلامت جمعی، جلسات خود را در خانه و به‌صورت اینترنتی مدیریت کنند. باتوجه‌به اینکه سرویس پهنای باند اختصاصی سرعت یکسانی برای دریافت و ارسال اطلاعات دارد، برای برگزاری کنفرانس‌های ویدیویی بسیار مناسب هستند. همچنین این ویژگی کمک می‌کند تا به‌راحتی با شرکای جهانی نیز در ارتباط باشید.

بهترین پهنای باند اختصاصی در ماهان نت

خرید پهنای باند اختصاصی و اینترنت سازمانی پرسرعت

اما در حالا که مفصل از چند جهت توضیح داده شد سرویس پهنای باند اختصاصی چیست که به طور خلاصه اگ بخواهیم توضیح دهیم:

پهنای باند اختصاصی به میزان سرعت انتقال داده اختصاص داده شده به یک مشتری در یک شبکه ارتباطی اشاره دارد. به عبارت ساده‌تر، به معنای این است که یک کاربر خاص می‌تواند از یک پهنای باند و ثابت برای ارسال و دریافت داده‌ها استفاده کند، و این پهنای باند به صورت اختصاصی و بدون تقسیم با سایر مشتریان قرار می‌گیرد. در واقع، پهنای باند اختصاصی به خانه ها ، شرکت‌ها و سازمان‌هایی که نیاز به سرعت و پایداری بالا دارند، ارائه می‌شود.

اما اگر می‌خواهید بهترین اینترنت پهنای باند اختصاصی (اینترنت سازمانی) را دارا باشید، ارائه دهنده اینترنت ماهان نت بهترین گزینه است. سرویس پهنای باند اختصاصی ماهان نت بر روی بستر ارتباطات رادیویی، فیبر نوری و همچنین VPLS شرکت ارتباطات زیرساخت برای مشترکین قابل استفاده است. برای اطلاع از تعرفه پهنای باند اختصاصی با ماهان نت از طریق سایت mahannet.ir و شماره تماس ۱۵۱۴ ارتباط بگیرید.

source