عجیب است که در فهرست ورک‌اوت‌ها، فعالیت غواصی وجود دارد، درحالی‌که گلکسی واچ اولترا از گواهی EN13319 مخصوص دستگاه‌های غواصی پشتیبانی نمی‌کند و سامسونگ نیز در پاورقی مشخصات هشدار داده که این ساعت برای غواصی و جت اسکی مناسب نیست؛ طبیعتا ساعت پریمیوم سامسونگ از اپلیکیشن مخصوص غواصی شبیه اپل واچ اولترا، بی‌بهره است.

گلکسی واچ اولترا همچنین مانند ساعت ورزشی اپل قابلیتی به‌نام FTP یا توان آستانه‌ی عملکردی دارد که با اتصال گوشی به پاورمتر دوچرخه و به‌کمک هوش مصنوعی، بالاترین قدرتی را که دوچرخه‌سوار می‌تواند در یک ساعت بدون خستگی حفظ کند، محاسبه می‌کند. FTP برای افرادی که به‌طور حرفه‌ای دوچرخه‌سواری می‌کنند، متریک بسیار مهمی است. ساعت سامسونگ این متریک را در چهاردقیقه رکاب‌زدن اندازه می‌گیرد؛ اما اپل واچ اولترا به ۵ بار رکاب‌زدن ۱۰دقیقه‌ای نیاز دارد.

بیشترین تست سنجش سلامت برای کاربران ایرانی

گلکسی واچ اولترا از همان حسگرهای متعارف گلکسی‌ واچ‌های قبلی؛ اما از نسخه‌ی بهبودیافته سنسور سلامتی BioActive استفاده می‌کند که به‌گفته‌ی سامسونگ، در تست‌های ضربان قلب و سطح اکسیژن خون تا ۳۰ درصد دقیق‌تر شده‌اند. متأسفانه تنها تستی که می‌شد دقت آن را با اپل واچ اولترا مقایسه کرد، سنجش ضربان قلب بود که نتایج در هر دو ساعت یکسان بودند.

ستاره‌ی تست‌های سلامت گلکسی واچ اولترا، تشخیص آپنه‌ی خواب است که با ردیابی وضعیت تنفس در خواب، نشان می‌دهد که آیا تنفس کاربر برای مدتی کم‌عمق یا متوقف شده یا خیر؛ این قابلیت برای تشخیص به‌موقع بیماری‌های قلبی و عروقی فوق‌العاده حیاتی است و درحال‌حاضر، گلکسی واچ اولترا به‌عنوان تنها ساعت هوشمند بازار، آن را ارائه می‌دهد؛ هرچند فعلا در کره و آمریکا و فقط برای گوشی‌های سامسونگ در دسترس قرار دارد و کاربران ایرانی هم از آن بی‌بهره‌اند.

تست فشار خون و ECG برای ثبت نوار قلب هم به‌طور عادی برای کاربران ایرانی دردسترس نیست؛ اما می‌توانید با کمی حوصله‌ و نصب اپلیکیشن ماد‌شده‌ی Samsung Health Monitor به روشی که در مطلب آموزشی فعال‌کردن قابلیت سنجش فشار خون و ECG در گلکسی واچ شرح داده‌ایم، از این دو قابلیت استفاده کنید؛ البته به‌شرطی‌که گوشی سامسونگ داشته باشید.

source