شفقنا- روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال روز پنجشنبه گزارش داد که انتخاب «یحیی السنوار» از سوی حماس به عنوان رئیس این جنبش، «ارتباطات راهبردی بین جنبش و ایران را تقویت خواهد کرد و نشان دهنده وجود یک جبهه متحد بین تهران و محور مقاومت در درگیری با اسرائیل و ایالات متحده است.

به گزارش شفقنا؛ وبگاه المیادین نوشت: «به گفته این روزنامه آمریکایی به نقل از منابع مطلع عربی و حماس، به هنگام نشست اعضای جنبش برای انتخاب جانشین هنیه، السنوار با ارسال پیامی گفته بود که رئیس جدید باید فردی نزدیک به ایران باشد».

این روزنامه به نقل از یک مقام ارشد سیاست در شورای روابط خارجی اروپا، هیو لوات، نوشت: «این موضوع نشان می‌دهد که حماس فردی را در راس این گروه قرار می‌دهد که بسیار نزدیک به ایران دیده می‌شود».

وال استریت ژورنال اضافه کرد که انتخاب السنوار توسط اعضای ارشد حماس نشان می‌دهد که این جنبش از استراتژی او برای جنگ علیه اسرائیل در کنار گروه‌های متحد با ایران حمایت می‌کند.

وی همچنین اشاره کرد که السنوار خواهان دستیابی به یک کشور فلسطینی است و با ایران برای نابودی اسرائیل هدفی مشترک دارد.

همچنین به بیانیه دیروز چهارشنبه، وزیر امور خارجه رژیم اسرائیل، اسرائیل کاتز، اشاره کرد که انتخاب السنوار پیام روشنی به جهان ارسال می‌کند که اکنون مسئله فلسطین کاملاً تحت کنترل ایران و حماس است.

وال استریت ژورنال در پایان مقاله خود نوشت که السنوار “یکی از قوی ترین حامیان اصلاح روابط حماس با ایران پس از تنش‌های بهار عربی بود. او زمانی که در زندان اسرائیل در حال گذراندن حبس ابد بود، با ایران ارتباط برقرار کرد.

source