در چند ساعت گذشته، کاربران سراسر دنیا با مشکل دسترسی به سرویس‌ ها و ویژگی‌ های مایکروسافت ۳۶۵ مواجه شده‌اند. مایکروسافت تایید کرده که برخی کاربران با مشکل دسترسی و کندی عملکرد در چندین سرویس و ویژگی مایکروسافت ۳۶۵ روبرو هستند و در حال بررسی وضعیت هستند.

ما در حال بررسی مشکلات دسترسی و کندی عملکرد در چندین سرویس و ویژگی مایکروسافت ۳۶۵ هستیم. اطلاعات بیشتر را می‌توانید در بخش MO842351 در مرکز مدیریت پیدا کنید.

 

سرویس‌ های زیر تحت تاثیر قرار نگرفته‌اند:

شرپوینت آنلاین وان درایو برای کسب‌ و کار مایکروسافت تیمز اکسچنج آنلاین

برای کاهش مشکل شبکه، مایکروسافت تغییرات پیکربندی شبکه را اجرا کرده و به مسیرهای جایگزین شبکه تغییر مسیر داده است. طبق داده‌ های مایکروسافت، این تغییرات شبکه از حدود ساعت ۱۴:۱۰ UTC بهبود در دسترس بودن سرویس را نشان داده است. مایکروسافت همچنان در حال نظارت بر وضعیت برای اطمینان از بازیابی کامل همه سرویس‌ های مایکروسافت ۳۶۵ است.

با توجه به اینکه سرویس‌ های مایکروسافت ۳۶۵ اوایل این ماه نیز با قطعی مشابهی مواجه شدند، واضح است که مایکروسافت باید اولویت را بر افزایش قابلیت اطمینان زیرساخت ابری خود قرار دهد. اختلالات مکرر در سرویس‌ های ضروری نه تنها برای کاربران ناخوشایند است بلکه نگرانی‌ هایی را نیز در مورد پایداری پلتفرم ایجاد می‌کند. در انتظار بروزرسانی‌ های بیشتر از مایکروسافت هستیم، امیدواریم آن‌ها اقدامات جدی برای جلوگیری از تکرار چنین مشکلاتی در آینده انجام دهند.

 

بروزرسانی:

مایکروسافت اکنون مشکل را برطرف کرده و جزئیات زیر را در صفحه وضعیت Azure منتشر کرده است.

چه اتفاقی افتاد؟ بین تقریباً ساعت ۱۱:۴۵ UTC تا ۱۹:۴۳ UTC در ۳۰ جولای ۲۰۲۴، ممکن است زیرمجموعه‌ای از مشتریان با مشکل اتصال به زیرمجموعه‌ای از سرویس‌ های مایکروسافت در سطح جهانی مواجه شده باشند. سرویس‌ های تحت تاثیر شامل Azure App Services، Application Insights، Azure IoT Central، Azure Log Search Alerts، Azure Policy و همچنین خود پورتال Azure و زیرمجموعه‌ای از سرویس‌ های مایکروسافت ۳۶۵ و مایکروسافت Purview بودند.

source