در پی فسخ قرارداد کمیته بین‌المللی المپیک با سگا و نینتندو، تولید بازی‌های مجموعه «ماریو و سونیک در المپیک» متوقف شد.

تا پیش از این هر چهار سال یک‌بار شاهد همکاری ماریو و سونیک در بازی‌هایی بودیم که همزمان با برگزاری المپیک منتشر می‌شد اما امسال این روند شکسته شده است. بازی‌های المپیک جاری در پاریس فرانسه، برخلاف سال‌های گذشته نسخه جدیدی از سری بازی‌های ماریو و سونیک در المپیک را به همراه نداشته و طبق گفته کسی که قبلا روی این سری بازی‌ها کار می‌کرده، نسخه‌ای که سال ۲۰۲۰ از این بازی منتشر شد آخرین نسخه از این مجموعه بازی‌ها بوده است.

لی کراکر که روی تمام بازی‌های سری ماریو و سونیک در المپیک کار کرده بود اخیرا در شبکه اجتماعی ایکس این موضوع را تایید کرد و ادعا کرد که این سری بازی‌ها تمام شده است. کراکر در گفتگو با رسانه یوروگیمر، دلیل پایان یافتن این سری را اینگونه توضیح داد که کمیته بین‌المللی المپیک همکاری خود را با سگا و نینتندو پایان داده تا بتواند معاملات جدیدی مبتنی‌بر ورزش‌های الکترونیکی و NFT برای خود پیدا کند.

بازی Mario and Sonic at the Olympic Games 2020

کراکر گفت:«آن‌ها می‌خواستند دنبال شرکا، NFTها و حتی ورزش‌های الکترونیکی جدید بگردند. اساسا کمیته بین‌المللی المپیک می‌خواست این موضوع را به داخل کمیته برگرداند و دنبال شرکای دیگری برود تا پول بیشتری به دست آورد.»

سری بازی‌های «ماریو و سونیک در المپیک» در طول تقریبا دو دهه شش نسخه داشته که دو مورد از آن‌ها برای بازی‌های زمستانی در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ بود و بقیه نسخه‌ها همزمان با المپیک منتشر شده بود. این مجموعه در طول این سال‌ها به صورت مستمر از فروش خوبی بهره برده بود بنابراین پایان یافتن آن برای بسیاری از طرفدارانش شوکه‌کننده به حساب می‌آید.

source