شرکت کپکام از عبور مجموع فروش بازی‌های Resident Evil از مرز ۱۶۰ میلیون نسخه در سراسر جهان خبر داد.

رزیدنت ایول کماکان یکی از موفق‌ترین مجموعه بازی‌های شرکت Capcom است. کپکام در دهه اخیر با انتشار چندین نسخه از این مجموعه ترسناک به موفقیت‌های زیادی در زمینه تجاری و جلب نظر منتقدها دست یافت. بنابراین جای تعجبی ندارد که Resident Evil هنوز با قدرت به کارش ادامه می‌دهد و عملکرد خوبی در زمینه فروش دارد.

شرکت کپکام در گزارش مالی سه‌ماهه نخست سال مالی جاری (منتهی‌به ۳۱ مارس) آمار جدیدی از میزان فروش آثارش منتظر کرد. این ناشر ژاپنی اعلام کرد که مجموع فروش بازی‌های Resident Evil از مرز ۱۶۰ میلیون نسخه عبور کرده است. ماه گذشته کپکام اعلام کرد که Resident Evil Village بیش از ۱۰ میلیون نسخه فروش داشته است. فروش ریمیک رزیدنت ایول ۲ و رزیدنت ایول ۳ نیز تا اوایل سال جاری به‌ترتیب به ۱۳.۹ و ۸.۷ میلیون نسخه رسیده بود.

علاوه‌براین بازی Resident Evil 7 نیز موفق به فروش ۱۳.۳ میلیون نسخه در سراسر جهان شده است. کپکام در گزارش مالی اخیر اعلام کرد که Resident Evil 4 Remake بین ماه‌های آوریل تا ژوئن ۲۰۲۴ بیش از ۴۸۳ هزار نسخه دیگر فروخت تا مجموع فروش بازی تا ۱۰ تیر ۱۴۰۳ (۳۰ ژوئن ۲۰۲۴) از مرز ۷.۶۶۴ میلیون نسخه عبور کند.

source