بیوگرافی اسماعیل هنیه و همسرش و فرزندان و عکس و ماجرای ترور و تصاویر اسماعیل هنیه را در این صفحه از مجله شبونه مشاهده نمایید.

بیوگرافی اسماعیل هنیه و همسرش و فرزندان +عکس و فیلم ترور

بیوگرافی اسماعیل هنیه

اسماعیل هنیه با نام اصلی اسماعیل عبدالسلام هنیه در سال ۱۹۶۲ در اردوگاهی به نام الشاطی در غزه به دیده به جهان گشوده بود.

طی گزارشات، اسماعیل هنیه که به ابوالعبد مطرح می‌شد، ریاست دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین را بر عهده داشت که در 10 مرداد 1403 در محله شهران در تهران ترور شد او برای مراسم ریاست جمهوری پزشکیان به تهران آمده بود.

ایشان تحصیلاتش را در مقطع دبستان و دوره متوسطه را در مدرسه سازمان آنروا در اردوگاه الشاطی در غزه سپری کرد. بعد از آن مقطع دبیرستان را در دانشسرای دینی الازهر در غزه به اتمام رسانید و در سال ۱۹۸۱ پا به دانشگاه اسلامی غزه نهاد.

بیوگرافی اسماعیل هنیه و مادرش

اسماعیل هنیه کیست و اهل کجاست

اسماعیل هنیه از رهبران محبوب مقاومت بود که بعد از عملیات طوفان الاقصی به یک چهره مطرح‌تر در کل دنیا مبدل گردید و رژیم صهیونیست وی را در فهرست ترور جای داده بود.

اسماعیل هنیه همیشه از هدف‌های شاخصی جوخه‌های ترور صهیونیست بوده است و مقامات رژیم تل آویو هم همیشه بر این موضوع تاکید داشته است.

وی به عنوان یکی از اعضای انجمن اسلامی در این دانشگاه حضور داشت.

او در رشته زبان عربی تحصیل کرده بود و مدرک دانشگاهی خود را تا مقطع کارشناسی از دانشکده تربیت دانشگاه اسلامی غزه اخذ نموده بود.

بیوگرافی اسماعیل هنیه حماس و ترور نوه اش

مبارزات با اسرائیل

اسماعیل هنیه در سال ۱۹۹۷ برای مدیریت دفتر حماس انتخاب شد و در انتخابات فلسطین در سال ۲۰۰۶ پیروز گردید و دهمین نخست وزیر فلسطین شد.

این چهره تا سال ۲۰۰۷ در این سمت حضور داشت.

او از سال ۱۹۸۳ تا ۱۹۸۴ یکی از اعضای شورای دانشجویی دانشگاه و از سال ۱۹۸۵ تا ۱۹۸۶ رئیس شورای دانشجویی دانشگاه را عهده‌دار بود.

اسماعیل هنیه حدوداً با شروع انتفاضه نخست تحصیلاتش را به اتمام رسانید و در تظاهرات انتفاضه نخست حضور یافت و به واسطه دادگاه نظام رژیم صهیونیستی روانه زندان شد.

همچنین ببینید

بیوگرافی محمد ضیف فرمانده حماس کیست و اهل کجاست +سوابق و عکس

در سال ۱۹۸۹ سه سال در زندان به سر برد و بعد از آن آزاد گردید و در سال ۱۹۹۲ مقامات نظام صهیونیست وی را در کنار عبدالعزیز الرنتیسی و محمود الزهار و ۴۰۰ شخص دیگر از رهبران ارشد حماس را به کشور لبنان تبعید نمودند.

این افراد بیشتر از یک سال در مرج الظهور جنوب لبنان حضور داشتند، یکجا که با اشاره شبکه بی بی سی «حماس در معرض رسانه‌های بی‌سابقه‌ای جای گرفت و در کل دنیا مطرح گردید».

اسماعیل هنیه پس از یک سال به غزه برگشت و مدیریت دانشگاه اسلامی را بر عهده گرفت.

فرزندان و پسران اسماعیل هنیه حماس

ترورهای ناموفق اسرائیل علیه اسماعیل هنیه

رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۳ هم برای ترور اسماعیل هنیه دست به کار شد. ولی موفق به ترور آن نشد. اسماعیل هنیه جزئیات عملیات ترور ناکام خودش را اینطور بیان می‌کند

در تاریخ روز ۹/۶ /۲۰۰۳ در کنار شیخ احمد یاسین به دیدن دکتر مروان ابو راس رفتیم. هنگامی که ناهار را در خانه ایشان خوردیم، به ناگه یک هواپیمای اف ۱۶ یک محل که در آن حضور داشتیم را بمباران نمود. سقف خانه خراب شد و تمام خانه را دود و گرد و خاک گرفت.

خداوند را شکر که توانستیم از خانه بیرون بیاییم و ما و خانواده دکتر ابو راس نجات پیدا کردیم.

خوب است بدانید که در اتفاقات حملات رژیم صهیونیستی به غزه ۳ تا از پسران و سه تا از نوه های ایشان در حمله هوایی در تاریخ دهم آوریل ۲۰۲۴ شهید شدند.

بیوگرافی اسماعیل هنیه و همسرش و عروسش و دخترش عکس و تصاویر

سوابق اسماعیل هنیه

از سمت‌های اسماعیل هنیه در طی سال‌های اخیر می‌توان:

دبیر اخیر هیئت امنای دانشگاه اسلامی غزه
مسئول اخیر امور اداری دانشگاه اسلامی غزه
ریاست اسبق علمی دانشگاه اسلامی غزه
یکی از اعضای اسبق منای دانشگاه اسلامی غزه
یکی از اعضای کمیته عالی گفتگوی حماس با باقی گروه‌های فلسطینی و تشکیلات خودگردان
یکی از اعضای کمیته عالی پیگیری انتفاضه به نمایندگی از حماس
ریاست دفتر شیخ احمد یاسین
یکی از اعضای رهبری سیاسی جنبش حماس
یکی از اعضای اسبق هیئت مدیره جمعیت اسلامی غزه
ریاست باشگاه جمعیت اسلامی غزه، به مدت ۱۰ سال

اسماعیل هنیه، ریاست دفتر سیاسی حماس که برای حضور در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان ریاست جمهوری اسلامی ایران در تهران حاضر شد، بعد از برپایی این مراسم و در صبح روز دهم مرداد ماه سال جاری در محل اقامتش ترور گردید و به فیض شهادت نائل شد.

source