گلکسی رینگ سامسونگ بالاخره پس از مدت‌ها توسط این کمپانی رونمایی و عرضه شد. یک محصول جدید و متفاوت که در این مطلب قصد داریم به شکل کامل به بررسی آن بپردازیم.

سامسونگ را می‌توانیم اولین شرکت بزرگ دنیای فناوری به‌حساب بیاوریم که به‌طور جدی برای ساخت و عرضه یک حلقه هوشمند وارد میدان شده است. میدانی که تا پیش از این، برندهایی نظیر رینگ‌کان، Oura و Ultrahuman، حرف اول و آخر را در آن می‌زدند. گلکسی رینگ اما از بسیاری از رقبای خود قیمت بالاتری دارد و جزو گران‌ترین حلقه‌های هوشمند عرضه شده در طول پنج سال اخیر است. اما آیا Galaxy Ring ارزش خرید دارد؟ آیا بهتر نیست به‌جای آن از ساعت‌های هوشمند استفاده کنیم؟ با پلازا همراه باشید تا به این سوالات پاسخ دهیم.

فهرست مطالب

مشخصات گلکسی رینگ سامسونگ

سامسونگ گلکسی رینگ
اندازه و وزن ۷.۰ در ۲.۶ میلی‌متر | از حداقل ۲.۳ تا ۳.۰ گرم بسته به سایز
سایزبندی ۹ سایز مختلف (از ۵ تا ۱۳)
حافظه ۸ گیگابایت
باتری و شارژدهی ۱۸ تا ۲۳.۵ میلی‌آمپر (بسته به سایز) | ۳۶۱ میلی‌آمپر باتری کیس
مقاومت در برابر آب و فشار 10ATM و IP68
سازگار با گوشی‌های اندرویدی که قادر به نصب برنامه سامسونگ Health باشند
رنگ‌ها مشکی، نقره‌ای و طلایی
قیمت ۳۹۹ دلار

معرفی گلکسی رینگ سامسونگ

می‌توان گفت چشم اندازی که سامسونگ برای محصول جدید خود در نظر گرفته، ورود به بازار حلقه‌های هوشمند و بدست آوردن سهمی از آن است. در واقع این دیوایس‌ها می‌توانند برای خیلی از کسانی که به دنبال قابلیت‌های ساعت‌های هوشمند در یک گجت کوچک‌تر هستند، بسیار کاربردی باشد. به نظر می‌رسد سامسونگ هم قصد دارد تا اینجا خودی نشان دهد و سهمی از این بازار را برای خود بردارد. در ادامه با هم در مورد قیمت و ویژگی‌های گلکسی رینگ سامسونگ صحبت خواهیم کرد.

طراحی و راحتی حلقه جادویی سامسونگ

یکی از نقاط قوت کلیدی این حلقه این است که علاوه بر این که ظاهر شیکی دارد، هنگامی که آن را در انگشت خود می‌اندازید، پس از مدتی کاملا فراموش می‌کنید که یک حلقه دور انگشت خود دارید.

این حلقه از جنس تیتانیوم و به رنگ مشکی ساخته شده و از لحاظ ظاهری یک گجت زیبا و جذاب به‌حساب می‌آید. مهمتر از این موارد، اندازه آن است. این حلقه آزادی عمل بسیار بیشتری در مقایسه با یک ساعت هوشمند، به‌خصوص گلکسی واچ اولترا، به‌شما می‌دهد. به‌خصوص با توجه به بهره‌مندی آن از گواهی‌های IP68 و 10ATM.

قیمت گلکسی رینگ

می‌توان گفت یک ساعت هوشمند با تمام ویژگی‌هایی که دارد، انتخاب بسیار خوبی برای ورزش و استفاده روزمره است ولی خوابیدن با آن خیلی تجربه جالبی نیست و برخی اوقات هم ممکن است بخواهید به مچ دست خود استراحت دهید و آن را کاملا باز کنید.

اما گلکسی رینگ اینگونه نیست. می‌توانید آن را در تمام طول روز داشته باشید و در عین حال یک ساعت آنالوگ به‌جای ساعت هوشمند، دور مچ دست خود ببندید. احتمالا هیچکس متوجه نخواهد شد که حلقه شما یک حلقه هوشمند است که همان کار ساعت‌های هوشمند را انجام می‌دهد.

اما شاید مهمترین نقطه مثبت این حلقه این باشد که پوشیدن آن در طول شب و در زمان خواب، تجربه بسیار راحت و عالی است. اگر سایز مناسب با انگشت خود را انتخاب کنید، حلقه به‌خوبی دور انگشت شما قرار گرفته و اصلا تکان نخواهد خورد. به‌خصوص به این دلیل که فرو رفتگی بخش خارجی حلقه، سبب شده این قسمت آن مدام با دیگر انگشتان شما تماس نداشته باشند و مزاحم فعالیت‌های مختلف نشوند.

همچنین بخوانید :

وزن و کیس شارژ گلکسی رینگ

با وجود این که گلکسی رینگ از نظر ابعاد کمی بزرگ‌تر از حلقه‌های معمولی است، اما وزن آن خیلی زیاد نیست. بسته به سایز انتخابی حلقه، وزن آن از حداقل ۲.۳ گرم تا ۳ گرم متغیر است و از این نظر وزن آن مشابه حلقه‌های معمولی است.

اما گذشته از وزن، سامسونگ مانند ایربادها، برای شارژ کردن این حلقه از یک کیس استفاده کرده است. تصمیمی هوشمندانه که احتمالا دیگر رقبا نیز آن را دنبال می‌کنند. تا پیش از این، حلقه‌های هوشمند برندهایی مثل Oura یا Ultrahuman، دارای یک ایستگاه شارژ بودند و حلقه را در زمان شارژ، در یک جا به‌صورت ثابت نگه نمی‌داشتند. در این صورت اگر حلقه اتفاقی از ایستگاه شارژ جدا می‌شد، باید مدتی برای پیدا کردن آن وقت کنار می‌گذاشتید.

گلکسی رینگ سامسونگ

اما استفاده از یک کیس این مشکل را حل کرده است. سامسونگ از یک کیس شفاف برای حلقه خود استفاده کرده است که در داخل آن، دارای یک دایره هم اندازه با خود حلقه است که شما می‌توانید با قراردادن حلقه داخل آن، فرایند شارژ را شروع کنید. اطراف این دایره نیز، نوارهای LED وجود دارند که شما را از میزان شارژ حلقه مطلع می‌کنند.

اما شاید تنها نقطه ضعف این کیس، میزان شارژی باشد که می‌تواند در اختیار شما قرار دهد. با یک بار شارژ کامل، این کیس تنها می‌تواند حلقه را تا ۱.۵ بار دیگر شارژ کند که از اکثر رقبا، کمتر است.

همچنین بخوانید :

سنسور های حلقه جادویی سامسونگ

از نظر قابلیت‌های سلامتی و سنسورهای سنجش فعالیت‌های بدنی، این حلقه تقریبا با مجموعه کاملی به‌استقبال شما می‌آید. با استفاده از آن می‌توانید به ویژگی‌هایی زیادی از جمله موارد زیر دسترسی داشته باشید:

  • ردیابی خواب
  • سنجش اکسیژن خون
  • سنجش دمای پوست
  • سنجش ضربان قلب

اما در زمینه فعالیت‌های ورزشی، این حلقه تنها قادر به ثبت آمار مربوط به راه رفتن و دویدن است و برخلاف گلکسی واچ، نمی‌تواند از شما نوار قلب بگیرد یا اختلالات خواب را شناسایی کند. همچنین این حلقه فاقد سنسورهای BIA ساعت‌های هوشمند است.

قیمت گلکسی رینگ

اما با همین داده‌هایی که حلقه از این سنسورهای سلامتی دریافت می‌کند، می‌تواند روزانه به کیفیت خواب شما امتیاز دهد، توصیه‌هایی برای خوابیدن بهتر در اختیارتان قرار دهد و مهمتر از همه یک نمره انرژی (Energy Score) به‌شما بدهد. این نمره نشان دهنده این است که شما در طول شب ریکاوری شده‌اید و این که آیا می‌توانید آن روز فعالیت بیشتری داشته باشید یا این که بهتر است بیشتر استراحت کنید.

عملکرد ردیابی خواب

به‌عنوان یک ردیاب خواب، می‌توان به حلقه نمره قبولی داد. داده‌هایی که حلقه در زمان خواب ارائه می‌کند، تقریبا با داده‌های دیگر حلقه‌های هوشمند، به‌خصوص Oura Ring همخوانی دارد؛ براساس تحقیقات به‌عمل آمده، داده‌های بدست آمده توسط حلقه آئورا نیز تا ۷۹ درصد با داده‌های آزمایش‌های پزشکی چندگانه خواب، مطابقت دارد.

همچنین بخوانید :

عملکرد سنسور سنجش اکسیژن

اما مثل دیگر گجت‌های پوشیدنی سامسونگ، داده‌های مربوط به سنجش اکسیژن خون، خیلی قابل اعتماد نیستند. برای مثال ممکن است این حلقه میزان اکسیژن خون شما را در هنگام خواب را تا حداقل ۸۰ نیز نشان دهد که عدد بسیار خطرناکی است و لازم است برای چک کردن آن به اورژانس بروید!

قیمت گلکسی رینگ

البته که نحوه خوابیدن و موقعیتی که شما در آن قرار دارید نیز می‌تواند روی این داده‌ها تاثیر بگذارد و به همین خاطر خیلی نمی‌توان روی این داده‌ها حساب باز کرد.

عملکرد حلقه در ردیابی فعالیت‌های ورزشی

حلقه در زمان ردیابی فعالیت‌های ورزشی نیز عملکرد خیلی قابل اتکا نیست. تعداد قدم‌های برداشته شده در روز می‌تواند تا حدود چند صد قدم با تعداد قدم‌هایی که ساعت‌های هوشمند دیگر مثل اپل واچ اولترا ۲ نشان می‌دهند، متفاوت باشد که البته برای حلقه‌های هوشمند خیلی هم عجیب نیست. این موضوع در قبال ضربان قلب نیز صادق است.

اما آمار مربوط به دویدن، جایی است که حلقه سامسونگ، عملکرد عجیب و غریبی دارد. برای مثال برای یک دو دو مایل، گلکسی رینگ زمان دو را ۳۰ دقیقه ثبت کرد. مصافت را ۲.۳۷ مایل و میانگین ضربان قلب را هم ۱۲۵ اعلام کرد.

در طرف دیگر، گلکسی واچ اولترا کمی دقت بالاتری داشت و مدت زمان را ۲۴ دقیقه، مصافت را ۲.۰۵ مایل و میانگین ضربان قلب را هم ۱۶۲ ثبت کرد.

گلکسی رینگ سامسونگ

البته در صورتی که کاری به حالت ضبط خودکار فعالیت‌های ورزشی نداشته باشید و فعالیت‌ها را خودتان به‌صورت دستی شروع کنید، دقت این آمار می‌تواند بیشتر شود ولی شروع دستی این فعالیت‌ها، خیلی با هدف اصلی از خرید حلقه هوشمندی که به‌صورت خودکار و با دقت بالا بتواند فعالیت‌ها را ثبت و ضبط کند، همخوانی ندارد.

همچنین بخوانید :

با این حال اگر آمار کلی از فعالیت‌های خود نیاز داشته باشید، حلقه کار شما را راه می‌اندازد. اما اگر می‌خواهید آمار شما دقت بالاتری داشته باشند، یک ساعت هوشمند انتخاب به‌مراتب بهتری خواهد بود.

ویژگی های گلکسی رینگ برای گوشی های سامسونگ

گلکسی رینگ با دیگر گوشی‌های اندروید (با کمک اپلیکیشن سامسونگ Health) سازگار است اما اگر بخواهید از تمام ویژگی‌های آن استفاده کنید، نیاز به یک گوشی سامسونگ دارید.

یکی از ویژگی‌های کاربردی که تنها در اختیار صاحبان گوشی‌های گلکسی قرار دارد، امکان روشن کردن چراغ‌های LED حلقه در زمان پیدا کردن آن با کمک Samsung Find است. همچنین آمار ریز مربوط به ویژگی Energy Score نیز تنها در گوشی‌های سامسونگ قابل دسترسی هستند.

گلکسی رینگ سامسونگ

قابلیت بعدی دو بار لمس کردن انگشت اشاره و شصت شما است که به‌شما امکان کنترل دوربین یا بی‌صدا کردن آلارم‌های گوشی را می‌دهد. این ویژگی‌ هم برای گوشی‌های غیر سامسونگ قابل استفاده نیست و فعلا تنها برای صاحبان گلکسی زد فولد ۶ و گلکسی زد فلیپ ۶ در دسترس است.

اما چیزی که بیشتر از همه صاحبان دیگر گوشی‌های اندرویدی را آزار خواهد داد، به شارژدهی حلقه ارتباط دارد. اگر از حلقه به تنهایی استفاده کنید، تقریبا یک هفته به‌شما شارژدهی می‌دهد. اما اگر همراه با آن از یک گلکسی واچ هم استفاده کنید، می‌توانید شارژدهی را تا ۳۰ درصد افزایش دهید؛ چرا که در این حالت، اپلیکیشن Health سامسونگ، سنسورهای گلکسی رینگ را غیرفعال کرده و داده‌ها را از گلکسی واچ دریافت می‌کند.

همچنین بخوانید :

مثلا اگر در حال دویدن باشید، آمار و ارقام از سنسورهای گلکسی واچ که دقت بیشتری دارند دریافت می‌شوند و به این ترتیب، در مصرف باتری گلکسی رینگ صرفه‌جویی می‌شود.

تاریخ عرضه و قیمت گلکسی رینگ

سامسونگ این حلقه را در ۱۰ جولای ۲۰۲۴ و همزمان با گلکسی واچ ۷ و گلکسی واچ اولترا رونمایی کرد. این حلقه از ۲۴ جولای نیز در بازارهای جهانی عرضه شد.

اما قیمت این حلقه همانطور که پیشتر گفتیم، ارزان نیست. سامسونگ آن را با قیمت ۳۹۹ دلار به‌فروش می‌رساند. با وجود این که قیمت گلکسی رینگ از رقبا گران‌تر است، اما در عوض سامسونگ با دریافت این مبلغ، تمام ویژگی‌های آن را در اختیارتان قرار می‌دهد و برخلاف رقبا، برای دسترسی به قابلیت‌های مختلف به‌شما اشتراک نمی‌فروشد.

قیمت گلکسی رینگ

نکته مهم بعدی ابعاد حلقه است. سامسونگ آن را در ابعاد ۵ تا ۱۳ بسته به اندازه انگشتان شما به‌فروش می‌رساند. این حلقه همچنین در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای و طلایی عرضه می‌شود.

سوالات متداول

۱. آیا گلکسی رینگ با آیفون سازگار است؟

خیر. حلقه سامسونگ تنها با گوشی‌های اندرویدی که امکان نصب برنامه سامسونگ Health را داشته باشند، سازگار است.

۲. آیا حلقه سامسونگ نیاز به خرید اشتراک دارد؟

برخلاف رقبا، این حلقه فاقد اشتراک است و شما با خرید آن می‌توانید به تمامی ویژگی‌ها دسترسی پیدا نکید.

۳. چرا باید از حلقه سامسونگ با گوشی و ساعت هوشمند این شرکت استفاده کنیم؟

استفاده از این حلقه با گلکسی واچ و گوشی گلکسی سامسونگ، امکانات و ویژگی‌های بیشتری مانند امکان پیدا کردن حلقه با روشن کردن چراغ‌های آن، جزئیات آمار و ارقام ثبت شده توسط حلقه و شارژدهی بیشتر در صورت استفاده با گلکسی واچ را در اختیارتان قرار می‌دهد.

نتیجه گیری

با توجه به همه این موارد، باید گفت که حلقه سامسونگ واقعا مناسب کاربرانی که گوشی‌های این شرکت را ندارند، نیست. تنها با یک گوشی گلکسی می‌توانید از نهایت پتانسیل آن استفاده کنید. به‌خصوص اگر همراه با آن از یک گلکسی واچ هم استفاده کنید. در حقیقت با یک گوشی سامسونگ، ویژگی‌های بیشتری در اختیارتان قرار خواهد گرفت و با یک ساعت سامسونگ نیز شارژدهی بیشتری از حلقه دریافت می‌کنید. با توجه به قیمت بالایی که گلکسی رینگ دارد و امکاناتی که ارائه می‌کند، خرید آن کار خیلی منطقی نیست، به‌خصوص اگر عضوی از اکوسیستم سامسونگ نیستید. در صورتی که نظری در این مورد دارید، خوشحال می شویم که آن را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

نقاط قوت:

  • طراحی و راحتی فوق‌العاده
  • شارژدهی عالی
  • وزن کم و ضخامت اندک
  • نیاز به خرید اشتراک برای دسترسی به ویژگی‌ها ندارد

نقاط ضعف: 

  • تنها با گوشی‌های اندروید سازگار است
  • برای دسترسی به تمام ویژگی‌ها نیاز به گوشی و ساعت سامسونگ است
  • دقت نه‌چندان بالای سنسورها
منتخب کاربران

source