طرفداری | در جریان آخرین بازی از دور اول مرحله گروهی بسکتبال المپیک ۲۰۲۴ پاریس (گروه C)، تیم‌های صربستان و آمریکا مقابل هم قرار گرفتند.

تیم  کوارتر اول کوارتر دوم کوارتر سوم کوارتر چهارم  نتیجه نهایی 
صربستان  ۲۰ 29 16 19 ۸۴
آمریکا  ۲5 33 26 26 ۱۱۰

گزارش بازی آمریکا و صربستان 

پیش از المپیک، سلامت جسمانی کوین دورنت در هاله‌ای از ابهام بود. او به دلیل مصدومیت ساق پا پنج بازی دوستانه قبل از مسابقات را از دست داده بود. این بازیکن 35 ساله اما تمام این علامت سوال‌ها را به علامت تعجب تبدیل کرد. او نه تنها کاملا آماده بود، بلکه احتمالا بهترین نیمه خود را در بسکتبال فیبا به نمایش گذاشت.

تیم ملی آمریکا با استفاده از این عملکرد فوق‌العاده توانست با نتیجه 110-84 مقابل صربستان به پیروزی برسد. هر دو تیم هنوز باید مقابل سودان جنوبی و پورتوریکو در گروه C بازی کنند.

کِوین دورنت می‌داند که می‌تواند اولین ورزشکار مردی شود که چهار مدال طلای بسکتبال المپیک را کسب می‌کند و هشت دقیقه و 39 ثانیه ابتدایی بازی او نشان داد که برای این کار آماده است.

صربستان همه کار کرد. از گذاشتن بازیکن کوتاه‌تری مثل وانجا مارینکوویچ روی او گرفته تا گذاشتن بازیکن بلندتری مثل فیلیپ پتروسف، تعویض بازیکن، کمک دفاعی، منطقه‌ای بازی کردن و همه اینها بی‌فایده بود.

دورنت در نیمه اول 21 امتیاز کسب کرد و همه هشت شوت خود را، از جمله 5 تا از 5 پرتاب سه امتیازی، تبدیل به امتیاز کرد. این عملکرد باعث بحث شد که آیا این بهترین عملکرد امتیازگیری در تاریخ بسکتبال المپیک است یا آن زمانی که کارملو آنتونی در سال 2012 مقابل نیجریه 37 امتیاز در 14 دقیقه کسب کرد؟

با توجه به اینکه لبران جیمز هم قبل از پایان کوارتر دوم هیچ شوتی از دست نداده بود، معجزه بود که صربستان تنها با اختلاف نه امتیاز عقب بود.

اما بعد از استراحت معجزه ای رخ نداد. استیو کر، سرمربی تیم آمریکا، دید که تیمش پس از 30 دقیقه بازی، با اختلاف 19 امتیاز پیش افتاد و این برای پایان آرام بازی کافی بود.

دورنت بازی را با 23 امتیاز تمام کرد و بعد از استراحت فقط دو پرتاب آزاد داشت و اولین شوت خود را هشت دقیقه مانده به پایان بازی از دست داد. او در مجموع 16 دقیقه و 44 ثانیه بازی کرد.

اولین شوت از دست رفته لبران جیمز در بازی در دقیقه 8:28 کوارتر سوم اتفاق افتاد. او با 21 امتیاز، 9 اسیست و 7 ریباند در 27 دقیقه بازی جشن بازگشت خود به المپیک را به بهترین شکل برگزار کرد.

قتی ایالات متحده در دو کوارتر 12 تا از 18 پرتاب سه امتیازی خود را وارد سبد می‌کند، کار زیادی از حریف برنمی‌آید. آنها بازی را با 18 از 32 پرتاب سه امتیازی تمام کردند که بسیار بالاتر از صربستان با 9 از 37 پرتاب از همین فاصله بود.

صربستان بهترین عملکرد خود را داشت، آنها از تیم ستاره‌دار آمریکا نترسیدند و حتی بازی را 10-2 شروع کردند و پس از کمتر از سه دقیقه بازی باعث تایم اوت سریع استیو کر شدند.

یوکیچ با 20 امتیاز و 8 اسیست بهترین بازیکن صربستان بود، بوگدان بوگدانوویچ 14 امتیاز با خودش به همراه داشت و اوگنن دوبریچ هم 13 امتیاز برای صربستان کسب کرد.

آمار بسکتبال آمریکا و صربستان
آمار بازی که برتری مطلق آمریکا را نشان می‌دهد.

 

source