طرفداری | دور اول رقابت‌های تنیس انفرادی المپیک ۲۰۲۴ پاریس امروز هم دنبال شد.

در روز دوم از مسابقات تنیس انفرادی مردان و زنان، باز هم شگفتی خاصی رخ نداد. حضور همه مدعی‌ها و تنیسورهای جذاب را در دور دوم خواهیم داشت.

 

فلیکس آلیاسیم ۲ – ۰ مارکوس جیرون

تنیسور جوان کانادایی که همراه با میلوش رائونیک کهنه‌کار نمایندگان کانادا در این رقابت هستند، اولین دیدارش را مقابل حریف آمریکایی به سادگی پیروزی شد.

استفانوس سیتسیپاس ۲ – ۱ زیزو برگس

بخت هشتم قهرمانی اگرچه در ست دوم توسط حریف بلژیکی‌اش غافلگیر شد و کار را ۱-۶ واگذار کرد اما در ست سوم با همین نتیجه کار را جبران کرد و راهی دور بعد شد. تنیسور یونانی در رقابت‌های دوبل هم شرکت داشت اما از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

استانیسلاس واورینکا ۲ – ۰ پاول کوتوف

تنیسور کارکشته سوییسی و پرچم‌دار کاروان کشورش در المپیک ۲۰۱۲ که در گذشته نه‌چندان همواره از نام‌های جذاب گرنداسلم‌ها بود، گام اول را محکم برداشت و حریف روسش را کنار زد.

الکساندر زورف ۲ – ۰ خائومه مونار

مدافع عنوان قهرمانی در آخرین بازی دور اول توانست حریف اسپانیایی‌اش را به سادگی شکست دهد و مسیرش برای تکرار مدال طلایش را آغاز کند.

عکسی از الکساندر زورف در المپیک ۲۰۲۴ پاریس تنیس
الکساندر زورف

توماس مارتین اچوری ۲ – ۰ تیاگو سیبوث

در دیداری تمام آمریکای جنوبی‌ای، تنیسور آرژانتینی به‌سادگی حریفش از برزیل را شکست داد و راهی دور بعد شد.

کسپر روود ۲ – ۰ دنیل تارو

امید کشور نروژ برای کسب مدال در تنیس حریف ژاپنی‌اش را شکست داد‌. امروز برای ژاپنی‌ها در تنیس تلخ بود. تارو و نیشی‌کوری در انفرادی باختند. تیم دوبل مردان ژاپن هم شکست خورد و نائومی اوساکا در انفرادی زنان نیز شکست خورد‌.

لورنزو موستی ۲ – ۰ گائل مونفیلس

امید اول ایتالیا پس از انصراف یانیک سینر از المپیک، تنیسور کارکشته و محبوب فرانسوی رو مقابل خودش می‌دید و توانست مونفیلس کهنه‌کار را شکست دهد.

بنیامین حسن ۲ – ۰ کریستوفر ائوبنکس

نتیجه جالب امروز، پیروزی حسن لبنانی (متولد آلمان) مقابل حریف آمریکایی‌اش بود. حسن که با سهمیه اختصاصی به المپیک راه یافته بود در رقابت‌های دوبل هم به‌همراه هادی حبیب شرکت می‌کند.

بنیامین حسن از لبنان در المپیک ۲۰۲۴ پاریس
بنیامین حسن

آنجلیک کربر ۲ – ۰ نائومی اوساکا

ورزشکار کهنه‌کار تنیس زنان آلمان، در آخرین مسابقه‌ای که شرکت می‌کند قصد حذف شدن ندارد. کربر توانست نائومی اوساکای افت کرده را شکست دهد و راهی دور بعد شود. اوساکای ۲۶ ساله سابقه قهرمانی در دو گرنداسلم را در کارنامه دارد.

کارولین وازنیاکی ۲ – ۱ میار شریف

دیگر اسطوره کهنه‌کاری که در المپیک ۲۰۲۴ پاریس شرکت می‌کند نیز دیدار اولش را درحالی که ست اول را از حریف مصری‌اش باخته بود، با موفقیت پشت‌سر گذاشت. وازنیاکی سابقه ۷۱ هفته صدرنشینی در رنکینگ ATP را دارد.

عکس از نائومی اوساکا تنیسور ژاپنی زنان در المپیک ۲۰۲۴ با لباس قرمز
نائومی اوساکا در دور اول حذف شد.

رافائل نادال ۲ – ۱ مارتن فوسوویش

و در نهایت ماتادور! نادال بینندگان تنیس کل دنیا را ناامید نکرد و با پیروزی هرچند کمی دشوارش که مقابل حریف مجارستانی‌اش داشت راهی دور بعد شد. حالا نوبت جوکوویچ است و نوبت شصتمین تقابل دو تن از بهترین‌های تاریخ صحنه تنیس. شانس جوکوویچ بیش‌تر است اما بعید است این موضوع در اولویت اول باشد وقتی قرار است احتمالا برای آخرین بار این دو رقیب همیشگی را در تقابل با هم ببینیم. نادال و جوکوویچ فردا از حوالی ساعت 15 به‌وقت تهران قطعا هنگام بازی تمامی فینال‌های گرنداسلمی که با هم در آن ديدار کردند را به یاد می‌آورند. پایان مسابقه فردا هرچه که باشد، برنده بینندگان تلویزیونی خواهند بود.

عکس از رافائل نادال در تنیس المپیک ۲۰۲۴ پاریس با لباس قرممز برای اسپانيا
نادال به تقابل با جوکوویچ می‌رود.

 

source