مطمئناً همگی ما حداقل یک بار به جهانگرد شدن فکر کرده‌ایم. لذت تجربه یک فرهنگ و محیط جدید باعث‌ شده تنوع تور‌های خارجی به شدت در حال افزایش باشد. تصور کنید با خرید یک تور آفریقای جنوبی در دل حیات وحش قدم می‌گذارید. حتی می‌توانید با انتخاب تور ویتنام وارد جهانی از تاریخ و طبیعت شوید. یا گمان کنید با ثبت نام در تور ژاپن در دنیای معابد و قصر‌های سلطنتی سیر خواهید کرد. با ما باشید تا دنیای متفاوت این کشور‌ها را بررسی کنیم.

تور آفریقای جنوبی الفبا؛ سفر زمستانی در تابستان

سفر در تابستان، همیشه با هوای گرم و آفتاب سوزان همراه است. هرچند این نوع سفر نیز جذابیت خود را دارد؛ ولی تصور کنید با خرید تور آفریقای جنوبی در اوج تابستان در صندلی هواپیما بنشینید و پس از تمام شدن پروازتان، در فصل زمستان پیاده شوید! حتماً نهایت هیجان و تنوع را تجربه خواهید کرد؛ اما چنین حالتی چگونه امکان‌پذیر است؟ حتما به‌خاطر دارید که در کتاب‌های درسی دوران مدرسه، نکات زیادی درباره تقسیم زمین به دو نیمکره شمالی و جنوبی را به ما آموزش می‌دادند.

درواقع همه‌چیز به زاویه تابش نور خورشید مربوط است. زمانی که تابش خورشید به صورت عمودتر بر نیمکره شمالی بتابد، قاره‌های این نیمکره به تدریج وارد فصل گرم می‌شوند و برعکس. درمقابل، با عمود شدن نور خورشید بر نیمکره شمالی، تابش گرما بر نیمکره جنوبی کم شده و درواقع وارد فصل سرد می‌شود‌.

از آنجایی که کشور ما در نیمکره شمالی قرار دارد و آفریقای جنوبی در نیمکره جنوبی واقع شده است؛ درنتیجه فصول سرد و گرم در این دو کشور کامل برعکس است. همین مورد، محبوبیت تور آفریقای جنوبی را بین ایرانیان دوچندان کرده‌ است؛ اما سفر به آفریقای جنوبی چه جذابیت‌هایی دارد؟‌ کاملاً طبیعی است که به‌عنوان یک گردشگر تمایل داشته باشید اطلاعات کاملی از نقاط دیدنی این منطقه زیبا به دست آورید. درواقع، دیدنی‌های این نقطه از کره زمین شامل طیف متنوعی اعم از مناطق بیابانی، حیات وحش، طبیعت بکر، سواحل جذاب، رشته کوه‌های عظیم و فرهنگ‌های قبیله‌ای و… است.

به‌طور کلی جاذبه‌های آفریقای جنوبی به حدی زیاد است که حتی در یک کتاب نیز جا نخواهد شد؛ ولی سعی می‌کنیم برخی از مهم‌ترین آن‌ها را برایتان نام ببریم.

  • پارک ملی کروگر

مساحت این پارک‌ هیجان‌انگیز حدوداً ۲۰ هزار کیلومتر مربع است که حداقل ۵۰۰ هزار حیوان وحشی در آن زندگی‌ می‌کنند. خیال کنید در پارکی قدم می‌زنید که حیواناتی مانند شیر، پلنگ، کرگدن، بوفالو و فیل در آن زندگی می‌کنند. هیجان انگیز نیست؟ مطمئناً این پارک همیشه در خاطرتان خواهد ماند.

آیا تابه‌حال چیزی در مورد شهر رنگین کمان ملت‌ها شنیده‌اید؟ تنوع فرهنگ و نژاد در کیپ تاون به حدی بالاست که با این نام شناخته می‌شود‌. ترکیبی از کوه‌های عظیم، ساحل اقیانوس آرام و طبیعت بکر، این شهر را به گل سرسبد جاذبه‌های آفریقای جنوبی تبدیل کرده است. این شهر توریستی همیشه پایه ثابت برنامه تور آفریقای جنوبی است.

  • جاده گاردن یا Garden Route

این جاده زیبا حدوداً ۲۰۰ کیلومتر طول دارد که مسیر آن از دل جذاب‌ترین مناظر آفریقای جنوبی عبور می‌کند.‌ تپه‌های سرسبز، شهر‌های ساحلی، تالاب‌ها و صخره‌های زیبا گوشه‌ای از زیبایی‌های اطراف این جاده هستند. به‌علاوه مزارع شترمرغ و استخر‌های جزر و مدی نیز در این منطقه قرار دارند.

این شهر از ترکیب رویایی مزرعه‌های سبز، خانه‌هایی سفیدرنگ و درختان بلوط تشکیل شده است. این شهر پر از رستوران‌ها و کافه‌های جذابی است که توجه هر توریستی را به خود جلب می‌کند.

این منطقه بکر عنوان «کوه‌های اژدها» را به خود اختصاص داده است. وجود دو پارک ملی، رود‌های خروشان در کنار صخره‌های زیبا، پناهگاه‌هایی با حیوانات کمیاب و مراتع سرسبز به جذابیت این منطقه دامن می‌زند.

  • منطقه حفاظت‌شده سابی سندز

اگر تمایل دارید هیجان انگیز‌ترین سافاری عمرتان را تجربه کنید حتما منطقه سابی سندز را در برنامه تور آفریقای جنوبی خود بگنجانید. گشت‌و‌گذار در این منطقه با وجود اقامتگاه‌های مجلل، دلپذیرتر خواهد شد. به‌علاوه که در طول اقامت خود از حیواناتی مثل زرافه، شیر، پلنگ، گورخر و سگ‌های وحشی بازدید خواهید کرد. باید بدانید که سابی سندز در کنار پارک کروگر قرار دارد.

مزایای خرید تور آفریقای جنوبی از الفبای سفر

مسلماً با این همه گستردگی و تنوع جاذبه، برای خرید تور آفریقای جنوبی نمی‌توان بی گدار به آب زد. برای گشت‌و‌گذار از جذابیت‌های این منطقه به خودی خود، ماه‌ها زمان نیاز دارید؛ اما اختصاص این همه وقت برای هیچکس ممکن نخواهد بود. چاره راه شما دست تیم حرفه‌ای الفبای سفر است. این مجموعه با کمک لیدر‌های کاربلد و باتجربه، برنامه‌ای برای شما تدارک دیده است که در یک بازه چند روزه، از تمامی مقاصد جذاب آفریقای جنوبی دیدن کنید.‌ این برنامه به قدری کامل است که خاطره خوش این سفر را در ذهنتان جاودانه خواهد کرد.

از سوی دیگر، با رزرو تور آفریقای جنوبی از الفبای سفر، دیگر دغدغه معطلی در فرودگاه، ماندن در گیت‌های طولانی و خستگی زیاد را نخواهید داشت؛ چراکه الفبا برای مسافرین خود، خدمات CIP فرودگاه امام را رزرو کرده و انجام پروسه‌های پیش از پرواز، اعم از تحویل بار و دریافت کارت پرواز را از دوش مسافرین برمی‌دارد. به‌علاوه در این زمان، پذیرایی و ترنسفر اختصاصی برای سوار شدن به هواپیما نیز خواهید داشت.

اخذ ویزای توریستی، تهیه بلیط رفت و برگشت با بهترین ایرلاین‌های هواپیمایی، گشت‌های متنوع شهری، ترنسفر فرودگاهی، بیمه مسافرتی و برگذاری سه تور سافاری، تعدادی از مزایای خرید تور آفریقای جنوبی از الفبای سفر به شمار می‌روند. جابجایی بین شهر‌ها کاملاً بر عهده این آژانس گردشگری بوده و برترین هتل‌های منطقه را مطابق میل مسافرین رزرو خواهد کرد. به‌علاوه که گشت هلیکوپتر در کیپ تاون نیز برای جذابیت بیشتر سفر شما عزیزان به پکیج‌های الفبای سفر اضافه شده است.

ویتنام؛ یکی از لوکس ترین مقاصد خارجی

باتوجه به این که کشور ویتنام سال‌ها درگیر جنگ و استعمار بوده است شاید با شنیدن نام آن، منطقه‌ای ویرانه را در ذهن خود تصور کنید؛ اما اگر بدانید که این کشور باوجود تمامی جنگ‌ها توانسته طبیعت فوق العاده و فرهنگ غنی خود را حفظ کند، قطعاً شگفت‌زده خواهید شد.

دریاچه‌های زیبا، شالیزار‌های برنج، کوهستان‌های مرتفع و بناهای تاریخی، تعداد کمی از دیدنی‌های این کشور به شمار می‌روند. شاید بپرسید آیا این جاذبه‌ها به قدری چشمگیر هستند که برای خرید تور ویتنام هزینه کنیم؟ برای پاسخ به این پرسش پیشنهاد می‌کنیم که برای معرفی نقاط دیدنی این کشور در ادامه همراه ما باشید.

یکی از جاذبه‌های این کشور مربوط به آثار باقیمانده از دوران جنگ است. درواقع، کاخ استقلال و موزه‌های آن جزو نماد‌های مهم ویتنام به شمار می‌رود. با بازدید از پناهگاه‌های ضد بمب، مقر‌های فرماندهی و تونل‌های مخفی آن قطعا حیرت زده خواهید شد.

خلیج هالونگ به حدی زیباست که توانسته در فهرست میراث‌ جهانی یونسکو به ثبت برسد. با کشتی سواری در این منطقه می‌توانید بهترین سفر دریایی خود را تجربه کنید؛ زیرا باوجود غار‌های هانگ سونگ سوت، هانگ دائو گو و… قطعاً مناظر حیرت‌آوری را خواهید دید.

اگر تمایل دارید از یک شهر بزرگ، شلوغ و پرهیاهو دیدن کنید، هرگز نباید در تور ویتنام، بازدید از هوشی مین را از دست بدهید. موزه‌ها، مناطق کشتیرانی، کلیسای جامع نوتردام، بتکده امپراطور جیم، منطقه قدیمی دائاکو و معماری‌های باقیمانده فرانسوی جزو دیدنی‌های این شهر محسوب می‌شوند.

این شهر که در مجاورت رودخانه تو بون قرار دارد، به‌عنوان یک شهر باستانی در یونسکو به ثبت رسیده است. در این شهر نیز ساختمان‌هایی را می‌بینید که توسط فرانسه ساخته شده و یادگار دوران استعمار این کشور هستند. به‌علاوه، باوجود مغازه‌های چینی، کافه، رستوران و برگزاری جشن‌های سنتی در این شهر، دیدن آن کاملاً ضروری است.

بدون شک، زیباترین مناظر روستایی ویتنام را در این منطقه پیدا می‌کنید؛ زیرا مزارع سرسبز برنج اطراف آن با قله‌های کوه هوانگ لین هم مرز شده‌اند. همچنین در این بخش، دره‌های عمیقی وجود دارد که به محل زندگی مردم بومی آن تبدیل شده است. افرادی که به بخش‌های کوهستانی علاقه دارند حتماً باید بازدید از روستای ساپا را در تور ویتنام جای دهند.

  • پل طلای دانانگ

وقتی وارد منطقه دانانگ‌ شوید،‌ پس از سوار شدن در تله‌کابین، به پل بسیار زیبای طلایی رنگی خواهید رسید که گویی توسط دو دست نگه داشته شده است. این جاذبه بی‌نظیر، پل دستان خدا نام دارد که به‌عنوان نماد اصلی کشور ویتنام شاخته می‌شود.

فو‌‌ کوک وسیع‌ترین جزیره ویتنام است که با مزین شدن به سواحل ماسه‌ای سفید، درختان نارگیل و نخل، به‌عنوان جاذبه مهمی در این کشور شناخته می‌شود. یکی از نکات جالب این جزیره، نزدیکی آن به کشور کامبوج است که همین امر باعث شده محل مناسبی برای تفریح بومیان کامبوج نیز باشد.

  • بازار‌های شناور دلتای مکونگ

برای ما ایرانیان بازدید از بازار رنگارنگی که توسط مردم محلی اداره می‌شود بسیار جالب است. در این بازار پر جنب‌و‌جوش، محصولات فصلی مانند میوه‌ به فروش می‌رسد.

قبل از رزرو تور ویتنام باید بدانید که این کشور از دو بخش شمالی و جنوبی تشکیل شده است که از نظر آب‌و‌هوایی باهم تفاوت دارند. به دلیل اینکه بارندگی‌های زیاد مانع از اجرای برنامه‌های تفریحی نشود، پیشنهاد می‌کنیم فصل تابستان را برای سفر خود انتخاب کنید؛ اما حتی در سفر تابستانه نیز باید آمادگی بارش‌های ناگهانی را داشته باشید. اگر قصد دارید از دو بخش شمالی و جنوبی آن دیدن کنید حتما باید لباس‌هایی متناسب شرایط اقلیمی دو منطقه به همراه داشته باشید. باید بدانید که واحد پول این کشور دونگ است و مردم آن به زبان ویتنامی صحبت می‌کنند.

چرا تور ویتنام الفبای سفر؟

با رزرو تور ویتنام از الفبای سفر، تجربه اقامت در بهترین هتل‌های این کشور را خواهید داشت. به‌علاوه، خدماتی مانند اخذ ویزای توریستی، ترنسفر فرودگاهی، خرید بلیط رفت و برگشت و تهیه بلیط‌های ورودی، همگی جزو پکیج‌های الفبای سفر خواهد بود؛ اما چه مواردی تور‌ ویتنام الفبای سفر را متمایز می‌کند؟

  • مسافران در طول سفر خود یک شب را در کشتی تفریحی سپری خواهند کرد. این اقامت به همراه وعده‌های غذایی کامل است.
  • در گشت شهری برنامه ریزی شده، یک وعده ناهار بر عهده آژانس خواهد بود.
  • پرواز‌های داخلی شامل پرواز سایگون به دانانگ و پرواز دانانگ به هانوی توسط الفبای سفر تهیه می‌شود.
  • با رزرو تور از مجموعه ما، خدمات CIP فرودگاه نیز به شما تعلق می‌گیرد.
  • پس از خرید تور ویتنام می‌توانید حتی در طول اقامت خود، از پشتیبانی ۲۴ ساعته مجموعه ما بهره‌مند شوید.

سفر به کشور ویتنام با کشور‌های دیگر تفاوت‌های اساسی دارد. مناطق دیدنی این کشور بسیار گسترده است و بازدید از آن‌ها پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. برای اینکه بتوانید در بازه زمانی تور خود، از تمامی جاذبه‌های اصلی دیدن کنید، نیاز به یک برنامه‌ریزی دقیق ‌و استفاده از تجربیات یک راهنمای حرفه‌ای دارید.

الفبای سفر با یک برنامه‌ریزی اصولی، بازدید از توریستی‌ترین جاذبه‌های ویتنام را در پکیج‌های خود گنجانده است. به‌علاوه در تمامی تور‌های خود از لیدر‌های مجرب استفاده می‌کند تا گشت و گذار در این کشور فوق‌العاده را برای مسافران بسیار آسان و لذت بخش کند.

ژاپن؛ سفری فراموش نشدنی به دنیای انیمه ها و سامورایی ها

حتما تا به حال نام ژاپن را همراه با عباراتی مانند دنیای انیمه‌ها و سرزمین سامورایی‌ها شنیده‌اید؛ اما باید بگوییم که این عناوین فقط بخش بسیار ناچیزی از جذابیت فرهنگ این کشور را نشان می‌دهند. باغ‌های باشکوه، معابد سنتی، کاخ‌های قدیمی و شهربازی‌های هیجان انگیز، بخش دیگری از زیبایی‌های سفر به این کشور را رقم می‌زنند.

با خرید تور ژاپن و یک سفر چندروزه متوجه خواهید شد که این کشور آسیایی تا چه حد، فرهنگ‌های جالب و متفاوتی دارد. حتی می‌توانید غذاهای سنتی این کشور را که تاکنون فقط در فیلم‌ها دیده‌اید بچشید، با مراسم سنتی مردم ژاپن آشنا شده و کاخ‌های امپراطوری را در دنیای واقعی ببینید. اصلاً کشور ژاپن باوجود چه جاذبه‌هایی این همه برای توریست‌ها جذاب است؟

کوه فوجی به قدری باابهت و شکوهمند است که درصدی از توریست‌ها فقط برای صعود از آن، برای خرید تور ژاپن هزینه می‌کنند. این کوه از توکیو دور است؛ ولی ارتفاع زیاد آن باعث شده حتی از میانه شهر نیز دیده شود. این کوه عظیم جزو آثار ثبت شده در یونسکو به شمار می‌رود.

  • کاخ امپراطوری توکیو

شاید از شنیدن اینکه این کاخ در قرن هفدهم ساخته شده تعجب کنید! این کاخ سلطنتی قدیمی در یک باغ چشم‌نواز واقع شده است. باوجود اینکه خانواده سلطنتی هنوز هم در این عمارت باشکوه زندگی می‌کنند، توریست‌ها می‌توانند از بخش‌های خاصی از آن دیدن کنند.

در ژاپن، تعداد معبد‌ها به حدی زیاد است که بازدید از تمامی آن‌ها در یک سفر چندروزه ممکن نخواهد بود؛ اما پیشنهاد می‌کنیم بازدید از این معبد بودایی را که در محله آساکوسای توکیو‌ قرار دارد از دست ندهید؛ زیرا از نظر قدمت و محبوبیت زبانزد است.

  • قلعه ماتسوموتو

از آنجایی که معماری این قلعه با رنگ‌های سیاه و سفید طراحی شده است، محلی‌ها به آن قلعه کلاغ نیز می‌گویند. این قلعه شش طبقه دارد که طبقه آخر آن، یک نمای بی نظیر از شهر نشان می‌دهد. باقی طبقات آن شامل نمایشگاه‌های مختلفی است که اکثراً تاریخچه آن را نشان می‌دهند.

  • جزیره هنر ناوشیما

گالری‌ها و‌ موزه‌هایی که در این منطقه وجود دارد، برای عاشقان هنر مثل یک بهشت است. به‌علاوه، سواحل جذاب این جزیره فرصت فوق العاده‌ای برای آرامش را برایتان فراهم می‌کند.

  • اوزاکا دوتونبوری

اگر پیش از این در مورد کشور ژاپن، سرچی در اینترنت کرده باشید قطعاً تصاویر بیلبورد‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی بزرگ این بخش را دیده‌اید. این منطقه رؤیایی شامل تعداد زیادی مغازه، کافه، رستوران و غذاهای خیابانیست که برای شب گردی، محیطی فوق العاده‌ محسوب می‌شود.

  • دیزنی لند توکیو

دیزنی لند ژاپن می‌تواند یک روز رؤیایی را برای توریست‌ها رقم بزند. این منطقه دیدنی که شامل ۷ بخش مختلف است، سرگرمی‌هایی بسیار مهیج و همه‌پسند دارد.

معرفی جاذبه‌های ژاپن نمی‌تواند محدود به یک مطلب کوتاه باشد؛ زیرا تعداد آن‌ها خیلی بیشتر از این حرف‌هاست. گذشته از مناطق دیدنی، باید کمی در مورد آب‌‌و‌هوای این کشور جذاب صحبت کنیم تا حین سفر، اطلاعات بیشتری داشته باشید. کشور ژاپن در یک بازه زمانی یکسان، شرایط اقلیمی متفاوتی را تجربه می‌کند؛ زیرا مناطق شمالی و جنوبی آن، آب‌و‌‌هوای متفاوتی دارند؛ اما باوجود این، اگر تمایل ندارید هوای سردی را تجربه کنید، پیشنهاد ما سفر در فصل تابستان است.

اگر هم می‌خواهید دمایی معتدل همراه با اوج زیبایی طبیعت را مشاهده کنید باید فصل بهار را انتخاب کنید که مسلماً گران‌ترین فصل خرید تور ژاپن است. در فصل پاییز نیز تمامی کشور ،کاهش دما همراه با باران‌های نم‌نم را تجربه کرده و فصل زمستان نیز چهره شهر‌ها پوشیده از برف خواهد شد.

تور ژاپن را از الفبای سفر بخرید

تور ژاپن همیشه جزو گران‌ترین پکیج‌های مسافرتی به شمار می‌رود؛ پس باتوجه به هزینه بالای آن، بسیار مهم است که چه خدماتی دریافت می‌کنید. به جرأت می‌توانیم تضمین کنیم که پکیج تور ژاپن الفبای سفر، جزو برترین‌هاست؛ زیرا پرواز رفت و‌ برگشت با بهترین ایرلاین‌ها انجام شده و هتل‌های سطح بالایی به مسافران معرفی خواهد شد. تمامی تور‌ها با لیدر فارسی زبان از ایران رهسپار می‌شوند و در گشت‌ها، لیدر محلی نیز به گروه می‌پیوندد. مراحل اخذ ویزا و پرداخت ورودی سفارت نیز برعهده مجموعه الفبای سفر خواهد بود.

برای رفاه حال شما عزیزان در تور ژاپن نیز خدمات CIP فرودگاه امام قرار داده شده تا با انرژی و نشاط بیشتری سفر خود را آغاز کنید. گشت شهری طبق برنامه‌ای که پیش از سفر به شما اعلام می‌شود، انجام خواهد شد. مسلماً کیفیت بالای پکیج‌ها، اصلی‌ترین مزیت تور‌هایاین آژانس گردشگری  به شمار می‌رود؛ زیرا با خیال راحت طبق یک برنامه ریزی اصولی، در کشوری به یاد ماندنی سفر خواهید کرد.

برای بستن چمدان‌هایتان عجله کنید

در دنیای پر از مشغله، همگی ما نیاز داریم حداقل سالی یک بار سفر کنیم؛ چه بهتر که این سفر به دیاری با فرهنگ و جاذبه‌های جدید باشد. انتخاب مجری برگزار کننده تور حتی از انتخاب کشور مقصد نیز مهم‌تر است. پیشنهاد می‌کنیم برای انتخاب درست تور مسافرتی خود، گشتی در سایت الفبای سفر بزنید و متناسب با بودجه خود، مناسب‌ترین پکیج را برگزینید. الفبای سفر در زمینه برگزاری تور خارجی، یکی از بهترین‌ها و حرفه‌ای‌ترین‌هاست و همواره تضمین می‌کند که بهترین انتخاب را پیش پای شما بگذارد. برای اطلاع از قیمت تورهای خارجی، به وب‌سایت الفبای سفر (www.alefbatour.com) سر بزنید یا با شماره تلفن 0214935 تماس بگیرید.

source