حواشی مربوط‌به خرابی پردازنده‌های نسل سیزدهم و چهاردهم اینتل تمامی ندارد و حالا بازی‌سازان نیز در این مورد به گیمرها هشدار می‌دهند.

گزارش‌های متعددی مبنی بر ایجاد مشکل در پردازنده‌های اینتل وجود دارد. CPUهای این شرکت در لپ‌تاپ‌ها باعث خرابی می‌شوند و بسیاری را نگران کرده‌اند. تعداد زیادی از کاربران با چنین مشکلاتی مواجه شده‌اند و اینتل نیز اخیرا تایید کرد که این ایرادات به‌دلیل ولتاژ بالا رخ می‌دهند.

به نظر می‌رسد همه‌چیز از کنترل خارج شده است؛ زیرا پردازنده‌های نسل سیزدهم و چهاردهم اینتل مشکلات زیادی را برای کاربران دسکتاپ ایجاد می‌کنند. بسیاری از کاربران می‌گویند که سیستم آن‌ها در حال از کار افتادن است و اکنون برخی گیمرها هشدارهایی را نیز دریافت کرده‌اند.

یکی از کاربران در شبکه اجتماعی ایکس با نام کاربری 9550pro تصویری منتشر کرد و توضیح داد که در حین انجام بازی Path of Titans پیام هشدار دریافت می‌کند. در این پیام آمده است که یک پردازنده مشکل‌ساز شناسایی شده و کاربر در حال استفاده از پردازنده نسل سیزدهم اینتل است.

بی‌ثباتی پردازنده‌های Raptor Lake مشکلات زیادی را ایجاد کرده است و توسعه‌دهندگان بازی مجبور شده‌اند با استفاده از یک پاپ‌آپ به مصرف‌کنندگان اطلاع دهند که پردازنده آن‌ها معیوب است. به نظر می‌رسد طی روزهای آینده و در صورت عدم موفقیت اینتل، شاهد پیگیری چنین رویکردی از سوی دیگر بازی‌سازان خواهیم بود.

این پیام‌های هشدار فقط هنگام اجرای بازی ازطریق پردازنده‌های نسل سیزدهم یا چهاردهم اینتل ظاهر می‌شوند. Path of Titans از جدیدترین نسخه موتور آنریل انجین ۵ استفاده می‌کند و چنین بازی‌هایی اغلب به سیستم‌های قوی نیاز دارند. لطفا برای دریافت اطلاعات بیشتر در آینده با زومجی همراه باشید.

source