طرفداری | یوشکو گواردیول در فینال جام حذفی انگلیس، با یک اشتباه وحشتناک، منجر به گل اول منچستریونایتد شد. 

فصل اول مدافع کروات منچسترسیتی قابل قبول بود. یوشکو گواردیول پس از هماهنگی با سایر بازیکنان گواردیولا، در نیم‌فصل دوم نقش بسیار مهمی در موفقیت سیتیزن‌ها ایفا کرد. در حالی که به نظر می‌رسید او با کسب یک جام دیگر پرونده اولین فصل خودش را می‌بندد، گواردیول نمایش کابوس‌واری در دیدار فینال اف‌ای کاپ مقابل منچستریونایتد داشت. او در یک صحنه، طی ناهماهنگی با اشتفان اورتگا توپ را به الخاندرو گارناچو تقدیم کرد تا شیاطین سرخ به گل برسند. گواردیول در این مورد به دیلی میل گفت:

هنوز هم از کاری که در فینال اف‌ای کاپ مقابل منچستریونایتد انجام دادم عصبانی هستم. می‌خواستم توپ را به اشتفان [اورتگا] پاس بدهم. او را ندیدم، فکر کردم روی خط دروازه است، فقط می‌خواستم توپ را با سر برگردانم. گاهی اوقات باید بیشتر صحبت کنیم و با هم ارتباط برقرار کنیم. فصل گذشته در برخی لحظات کمبود اعتماد به نفس داشتم، این موضوع طبیعی است. سال اولم بود، می‌دانستم اینطور خواهد بود. در لحظات سخت همه از یک‌دیگر حمایت می‌کنیم. من خیلی با جان استونز، کایل واکر و متئو کوواچیچ صحبت کردم. داشتن آن‌ها در کنارم واقعا خوب است.

بیستم مرداد ماه، منچسترسیتی و منچستریونایتد در چارچوب دیدار کامیونیتی شیلد به مصاف هم می‌روند. یوشکو گواردیول وعده داد اشتباه دیدار قبلی‌اش را در آن بازی جبران خواهد کرد:

نمی‌توانم شروع یک فصل جدید را صبر کنم؛ امیدوارم سال بهتری برای من در راه باشد. مشکلی برای بازی در پست‌های مختلف ندارم. اشتباه دیدار با منچستریونایتد را جبران می‌کنم، می‌خواهم قهرمان کامیونیتی شیلد شوم کسب با جام آن نشان دهم که برای فصل بعد آماده هستم. اگر مقابل آن‌ها پیروز شویم، باد ما را به جایی که می‌خواهیم خواهد برد. 

source