بیوگرافی حامد شاکرنژاد

حامد شاکرنژاد در تاریخ ۳۱ فروردین ماه سال ۱۳۶۲ در مشهد چشم به جهان گشوده است.

وی یکی از قاریان قرآن و همچنین کارشناس قرآنی می‌باشد.

در بیوگرافی حامد شاکرنژاد آمده است او در رشته مدیریت بازرگانی تحصیل کرده است و مدرک دانشگاهی خود را تا مقطع کارشناسی ارشد اخذ نموده است. همچنین دارای مدرک دکترا در رشته علوم قرآنی است.

عکس های حامد شاکرنژاد و رهبر انقلال و رهبری

او فعالیت خود را در قرائت قرآن را از سنین کودکی در حالی که ۵ ساله بوده با تقلید آغاز نموده است و اکنون مدیریت طراح ملی تلاوت قرآنی کشور ایران را برعهده دارد.

خانواده

حامد شاکرنژاد در مشهد متولد شده و در خانواده فرزند دوم به حساب می‌آید. او یک برادر از خود بزرگتر به اسم حمید دارد، که ایشان هم از قاریان برتر کشور ایران است و هر دو از سنین بچگی با تشویق والدین آغاز به قرائت قرآن نمودند.

تصاویر حامد شاکرنژاد

علاقه به قرآن در کودکی

آقای شاکرنژاد خود بیان می‌کند:
در سن ۵ سالگی از سال ۱۳۶۷ بوده که با جایزه‌هایی از جمله :ماشین کوکی، دوچرخه و ماشین کنترلی قرائت قرآن را با تقلید از استادان این رشته آغاز نمودم.

ورود به کلاس

به مرور در کنار برادر خود پا به جلسات قرآنی نهاده و زیر نظارت اساتیدی همچون :حاج محمود فرقانی، حاج جواد و حاج مجتبی سادات فاطمی قرآن را آموزش دیده است.

پس از آن با تقلید از مصطفی اسماعیل «قاری» قرائت قرآن را دنبال کرد.

عکس ها و بیوگرافی حامد شاکرنژاد قاری قرآن برنامه محقل

نخستین مسابقه داخلی

او در سنین نوجوانی در حالی که ۱۲ ساله بود، وارد مسابقه‌های دانش‌آموزی کشور شد و موفق شد با تعجب استادان به عنوان نفر نخست کشور ایران برگزیده شود.

حامد شاکرنژاد نفر نخست در عربستان

در سال ۱۳۷۴ پس از به دست آوردن رتبه نخست کشوری موفق شد در دو ماه جزء ۵ قرآن را کامل حفظ نماید و وارد مسابقه‌های بین‌المللی قرآن کریم در عربستان شود.

این چهره در حالی موفق شد به عنوان نفر نخست در این مسابقه‌های بزرگسال منصوب گردد که تا آن دوران هیچ قاری ایرانی به این رتبه دست پیدا نکرده بود.

همچنین ببینید

بیوگرافی صالح مهدی زاده قاری نوجوان +فیلم و عکس اینستاگرام

بیوگرافی عبدالصمد مرزوقی قاری برنامه محفل و همسرش +عکس

پس از به دست آوردن رتبه نخست در عربستان به غیر از پاداش مالی، از سوی پادشاه وقت عربستان به نام «ملکه فهد» دو جایزه دیگر مادی و معنوی نیز به دست آورد.

جایزه معنوی او اجازه وارد شدن یک ساعته به درون خانه کعبه بود، آنجا که حضرت علی علیه السلام در آن به دنیا آمده است.

پس از به وجود آوردن سبک تازه‌ای در قرائت قرآن این سبک مورد تایید رهبری جای گرفت و اکنون خیلی از جوانان و نوجوان‌های ایرانی و غیر ایرانی از او تقلید می‌نمایند.

حامد شاکرنژاد خود می‌گوید من علاقه بسیار به استاد زنده یاد مصطفی اسماعیل دارم.

هنگامی که تقلید می‌نمودم بیشتر از ۳۰۰_ ۴۰۰ نوار از استاد اسماعیل تقلید نمودم و شاید تقریباً هزار نوار وی را تحلیل و بررسی نمودم.

پدر حامد شاکرنژاد کیست

حاج محمد شاکرنژاد پدر این قاری قرآن حامد شاکرنژاد یکی از قاری‌های خوب مشهدی می‌باشد.
او مدت‌هاست در این زمینه مشغول به کار است و اوج تلاوت او به دورانی باز می‌گردد که برای تقویت قرآن پسران خود حامد و حمید وقت می‌گذاشت و با آنان تمرین می‌کرد.

او معتقد است که لباس قاری نبایستی لباس عادی و همانند باقی مردم باشد. لباس قاری بایستی نمایانگر موقعیت اجتماعی وی باشد و مستمع بر روی قاری حساب به خصوصی باز نماید تا جذب معنی قرآن برای او راحت‌تر شود به همان صورت که خیلی از حرفه‌ها لباس ویژه خود را دارند.

بیوگرافی حامد شاکرنژاد داور برنامه محفل و همسر و فرزندان +عکس

همسر و فرزندان

حامد شاکرنژاد متاهل است و مدت‌هاست ازدواج نموده است.

مدیر طرح ملی تلاوت قرآن

بعد از درخواست طرح ملی تلاوت به واسطه شاکرنژاد این طرح در اختتامیه بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در تهران به واسطه معاونت وقت قرآن و عترت وزارت ارشاد اسلامی رونمایی گردید.

در طول این طرح نوجوان‌هایی که استعداد بالایی در رابطه با قرآن را دارند، در همه کشور جذب و پرورش پیدا می‌کنند و مدیریت این طرح را هم آقای حامد شاکرنژاد بر عهده دارد.

بیوگرافی حامد شاکرنژاد داور برنامه محفل +عکس و تصاویر

حرکت‌های دست و سر حالت‌های فردی می‌باشد و به سبک قرائت هیچ مرتبطی ندارد. این کار هیچگونه عمدی نیست و این حرکت‌ها به صورت ناخودآگاه از درون وی به وجود می‌آید.

خود می‌گوید نمی‌دانم به چه اندازه صحیح است، ولی اعتقاد دارم قاری بایستی آسوده بتواند با حرکت‌های دست یا سر معنی آیات را به شنونده برساند.

یعنی شاید یک جا نیاز باشد قاری با دست خود، یک نکته را تایید نماید. بایستی دقت داشته باشیم که تمامی چیزها بایستی در خدمت معنی باشد.

حامد شاکرنژاد در برنامه محفل

اغلب درخشش حامد شاکرنژاد از سال ۱۴۰۲ پس از حاضر شدن در برنامه محفل به عنوان کارشناس داور آغاز شد.

source