جونگ کوک یکی از محبوب‌ترین اعضای گروه کی پاپ مشهور بی تی اس است که بایس بسیاری از آرمی‌ها به شمار می‌آید و فندوم‌های زیادی خواهان او هستند. از این رو در این مطلب برای شما آرمی‌های عزیز بیوگرافی جونگ کوک را آماده کرد‌ه‌ایم.

جونگ کوک (Jungkook) یکی از محبوب‌ترین اعضای گروه بی تی اس است که طرفداران زیادی دارد و آرمی‌های زیادی عاشق او هستند. او نخستین بار در سال 2013 به عنوان یکی از اعضای گروه دبیو کرد. سپس جونگ کوک را در سال‌های بعد به عنوان یک سولو آرتیست هم دیدیم که آهنگ‌هایش بسیار مورد توجه قرار گرفتند. او در سال 2023 اولین آلبوم مستقل تک نفره‌اش را با نام Golden منتشر کرد که توانست رکوردهای زیادی از جمله Billboard Hot 100 و Global 200 را جابه‌جا کند. این اتفاق باعث شد که او تبدیل به اولین خواننده کره‌ای که به این موفقیت رسیده، تبدیل شود. در ادامه مقاله پیش رو پلازا با زندگینامه جئون جونگ کوک همراه شما هستیم.

فهرست مطالب:

اطلاعات شخصی جونگ کوک

  • تاریخ تولد: 1 سپتامبر 1997 (10 شهریور 1376)
  • نام اصلی: جون جونگ-کوک (Jeon Jung-kook)
  • محل متولد: بوسان در کره جنوبی
  • سن جونگ کوک: 26 سال
  • قد جونگ کوک: 179 سانتی‌متر
  • اطلاعات شغلی جونگ کوک: فعالیت در سبک موسیقی کی-پاپ (پاپ کره‌ای) و ئی‌دی‌ام (موسیقی رقص الکترونیک)
  • افتخارات جونگ کوک: جذاب‌ترین مرد سال 2021
  • وضعیت تاهل: مجرد
  • اینستا جونگ کوک: ندارد

زندگی شخصی جونگ کوک

در این بخش با زندگی شخصی جونگ کوک بی تی اس از تولد تا روابط او همراه شما هستیم.

از تولد تا بزرگسالی

جئون جونگ کوک

در بیو گرافی Jungkook می‌خوانیم که جونگ کوک (권지용) با نام اصلی جون جونگ-کوک (Jeon Jung-kook) 1 سپتامبر 1997 در بوسان کرهٔ جنوبی متولد شد. او خانواده‌ای چهار نفره دارد که یک برادرش جئون 2 سال از جون بزرگتر است. جونگ کوک دوران دبستان و راهنمایی را در مدرسهٔ بک‌یانگ بوسان تحصیل نمود و در زمانی که کارآموز بود، ادامهٔ تحصیلاتش را در مدرسهٔ راهنمایی شینگوی سئول گذراند.

جالب است بدانید که جونگ کوک در دوران کودکی قصد داشت تا یک بازیکن حرفه‌ای بدمینتون شود، امّا پس از دیدن اجرای قلب‌شکن اثر جی-دراگون ترانه‌سرا، رپر، خواننده و عضو گروه بیگ بنگ در تلویزیون، حرفه خوانندگی را برای آینده خود انتخاب کرد.

در سال ۲۰۱۱، جونگ‌ کوک برای آزمون برنامهٔ استعدادیابی کره‌ای سوپراستار کی در شهر دگو (Daegu) شرکت کرد. او با توجه به اینکه در این آزمون پذیرفته نشد، امّا از هفت کمپانی سرگرمی پیشنهادهای مصاحبه دریافت نمود. وی پس تماشای اجرای آر اِم خواننده رپ که بعدها هم‌گروهی و لیدر فعلی BTS شد، تصمیم گرفت تا به شرکت سرگرمی بیگ هیت اینترتینمنت (Big Hit Entertainment) ملحق بشود.

در ادامه بیو گرافی Jungkook می‌خوانیم که  او پیش از شروع این همکاری، جهت بهبود مهارت‌های رقصش در تابستان ۲۰۱۲ به لس آنجلس سفر نمود تا زیر نظر کمپانی رقص موومنت لایف‌استایل آموزش‌های لازم را ببیند. نخستین حضور جونگ‌ کوک در موزیک ویدئویی به نام من خودشم، اثر جوکُن (Jo Kwon) بود. البته او بعدها هم در مدت زمانی کوتاه به عنوان رقصنده با گروه گِلَم (Glam) نیز همکاری داشت.

در نوامبر ۲۰۱۶، جونگ‌ کوک از شرکت در آزمون ملی ورودی دانشگاه‌های کرهٔ جنوبی انصراف داد. سپس در سال ۲۰۲۰، برای تحصیل در رشتهٔ پخش و سرگرمی به دانشگاه سایبر جهانی رفت.

همچنین بخوانید :

روابط جونگ کوک

اگر در بیوگرافی جونگ کوک جست و جو کنیم، از او رابطه تاییده شده‌ای با یک خانم نمی‌بینیم. از آنجایی که گفتیم جانگ کوک یکی از محبوب‌ترین اعضای bts است و آرمی‌ها تعصب خاصی روی او دارند، همیشه سوالاتی حول محور روابط این خواننده جوان می‌شود. بارها ویدیوهایی از این خواننده پخش می‌شود و هر بار یک دختر را به عنوان نامزد او معرفی می‌کردند. این باعث شد تا سوال‌ها از زندگی شخصی او بیشتر و بیشتر شوند. حتی مدتی شایعاتی درباره جونگ کوک و لیسا (عضو گروه بلک پینک) بود و بارها آنها را باهم شیپ می‌کردند. سرانجام در سال 2023 کوک در یکی از لایوهایش به این سوالات پاسخ داد. او گفت در رابطه با شخص خاصی نیست و در واقع آرمی‌ها کسانی هستند که او به عنوان دوست دختر، دوست و خانواده خود می‌داند. این خواننده حتی از آرمی‌های انگلیسی زبان خواست تا این را به انگلیسی نیز در همه جا اعلام کنند.

بیو گرافی Jungkook ؛ فعالیت‌های هنری

در این بخش قصد داریم زندگی حرفه‌ای کوک را باهم مرور کنیم.

شروع فعالیت ها

همه چیز از 12 ژوئن 2013، در طی انتشار تک‌ آهنگ خیلی خفن برای مدرسه یا خودخفن‌پندار (2Cool 4 Skool) استارت خورد که جونگ‌ کوک به‌ عنوان یکی از اعضای گروه بی‌تی‌اس فعالیتش را شروع کرد.

بیوگرافی جونگ کوک / روابط جونگ کوک

جونگ کوک تحت عنوان بی‌تی‌اس، دو قطعهٔ تک‌خوانی را انتشار داد؛ نخستین اثر، قطعهٔ پاپ به نام آغاز از آلبوم بال‌ها در سال 2016 بود. مضمون این قطعه زیبا، درواقع روایتگر سفر او به سئول در دوران نوجوانی، آمال و آرزوهایش و هم‌چنین قدردانی از اعضای گروه به‌دلیل حمایت آن‌ها از خودش بود.

اثر دوم، قطعهٔ فیوچر بیس با نام سرخوشی یا همان یوفوریا (Euphoria) است که در تاریخ 5 آوریل 2018، با یک فیلم کوتاه چند دقیقه‌ای انتشار داده شد. قطعهٔ مذکور درواقع مقدمه‌ای برای قسمت سوم مجموعهٔ عاشق خودت باش BTS است.

در ادامه در بیو گرافی Jungkook می‌خوانیم که بعدها در 24 اوت 2018 نسخهٔ استودیویی کامل قطعه سرخوشی، به‌همراه آلبوم عاشق خودت باش: پاسخ، انتشار داده شد. نکته جالب اینجاست که سرخوشی توسط دی‌جی سوئیول (DJ Swivel) تهیه گردیده‌ بود که در جدول فروش موسیقی هفتگی بابلینگ آندر هات 100 (Bubbling Under Hot 100 Singles)، رتبه پنجم را به خود اختصاص داد.

سومین تک‌خوانی این هنرمند که برای آلبوم استودیویی 2020 گروه، با عنوان نقشهٔ روح: ۷ (Map of the Soul: 7) است. این ترانهٔ آراَندبی معاصر و جذاب درباره تجربیات گذرا از دوران نوجوانی جونگ کوک به‌دلیل ماهیت حرفه‌اش بود. بعدها او با ارائه آهنگ فرصت من، توانست رتبهٔ 84 را بیلبورد هات 100 ایالات متحده را به خود اختصاص دهد. علاوه بر این دو قطعهٔ سرخوشی و فرصت من نخستین و دومین قطعات تک‌خوانی از جونگ کوک خوانندهٔ کی-پاپ است که طولانی‌ترین حضور را در جدول فروش ترانه‌های دیجیتال ملل بیلبوردند را دارد.

همچنین بخوانید :

بیو گرافی Jungkook ؛ فعالیت‌های هنری انفرادی

در سپتامبر سال 2015 این هنرمند به کمپینی به نام یک رؤیا، یک کره پیوست و در کنار دیگر هنرمندان کره‌ای، برای ترانه‌ای جهت یادبود جنگ کره شرکت کرد. ترانهٔ یک رؤیا در 24 سپتامبر انتشار داده شد و در 15 اکتبر برای کنسرت وان کِی، در شهر سئول اجرا گردید.

در سال 2016 جونگ‌کوک برای بخش آزمایشی برنامهٔ کارکنان گل شرکت نمود. علاوه بر این وی در برنامهٔ برومنس سلبریتی‌ها (Celebrity Bromance) و در قسمت ۷۲ پادشاه خوانندهٔ نقابدار (King of Mask Singer)، به نام مرد شمشیرباز هم حضور یافت.

این خواننده جوان بعدها در 6 نوامبر 2018، ترانهٔ دیگه با هم حرف نمی‌زنیم (We Don’t Talk Anymore) را کنار خواننده مطرح جهان چارلی پوث (Charlie Puth)، در بخش ویژه‌ مراسم جوایز موسیقی ام‌بی‌سی پلاس و جینی (Genie Music Awards) به اجرا گذاشت. جونگ کوک پیش از این اثر هم در دو کاور ترانه مذکور را به‌شکل انفرادی و به‌همراه جیمین انتشار داده‌ بود.

در 2 ژوئن 2020، جونگ‌کوک قطعهٔ هنوز همراه تو، را رایگان در SoundCloud انتشار داد. درواقع ترانه هنوز همراه تو بخشی از پروژهٔ سالگرد BTS بود. او بیلبورد ترانه مذکور را تلفیقی از طنین سینث‌سایزر و ضرب ملایم گیتار با چاشنی درام را توصیف می‌نماید که خودش تهیه‌کنندهٔ این قطعه را برعهده داشت.

بیو گرافی Jungkook / سن جونگ کوک

در بیوگرافی جونگ کوک لازم به ذکر است که جونگ‌ کوک (Jung kook) در 20 نوامبر 2022، تک‌آهنگی به نام رؤیاپردازان را پیش از اجرای زنده در مراسم افتتاحیه جام جهانی فوتبال 2022، اتشار داد.

همچنین بخوانید :

در سال 2023، کوک اولین آهنگ سولو خود را به نام هفت منتشر کرد و Latto خواننده آمریکایی در اجرای آن به او کمک می‌کرد. این آهنگ رکوردهای زیادی را جابه‌جا کرد و در چارت‌های Billboard Hot 100 و Global 200 رکورد شکنی کرد و باعث شد تا اولین خواننده‌ کره‌ای باشد که به این جایگاه می‌رسد. سپس  حتی توانست سریع‌ترین روند رسیدن یک آهنگ به یک میلیارد استریم را در اسپاتیفای داشته باشد. سپس آهنگ 3D او نیز توانست جز پنج آهنگ برتر چارت‌های Hot 100 و UK Singles Chart شود و باز هم یک رکوردشکنی دیگر برای کوک محسوب می‌شد. او در نوامبر 2023 آهنگ Standing Next to You را منتشر کرد.

فعالیت های اخیر جونگ کوک

این خواننده محبوب در سال 2024 با تک آهنگ Never Let Go خوش درخشید که به مناسبت یازدهمین سالگرد تشکیل بی تی اس آن را خوانده بود. او سپس در یک رئالیتی شو که سفر او و جیمین را نشان می‌داد، حضور داشت. این رئالیتی شو از دیزنی پلاس پخش می‌شود.

بیو گرافی Jungkook ؛ ترانه‌شناسی

سال عنوان آلبوم
2016 آغاز بال‌ها (Wings)
2018 سرخوشی (Euphoria) عاشق خودت باش: پاسخ (LOVE YOURSELF Answer)
2020 فرصت من نقشهٔ روح: ۷ (Map of the Soul: 7)
2013 کریسمس عالی فقط همکاری داشت

دیگر ترانه‌های جونگ کوک

سال عنوان توضیحات
2013 همچون یک ستاره در کنار خواننده رپ آر اِم (RM)
2015 یک رؤیا، یک کره در کنار دیگر هنرمندان کره
2016 می‌دانم همکاری دوباره با آر اِم
2016 من عاشقم درکنار لیدی جین
2020 هنوز همراه تو
2022 زنده ماندن در کنار شوگا
2022 دلایل من
2022 رویاپردازان
2023 هفت در کنار لتو
2023 سه بعدی جک هارلو
2023 بیش از حد کید لاروی و سنترال سی
2023 کنار تو ایستادن
2024 هرگز رها نکن

ترانه‌سرایی‌ و تهیه‌کنندگی‌

سال هنرمند آلبوم ترانه
2013 بی‌تی‌اس خیلی خفن برای مدرسه ما ضد گلوله‌ایم قسمت 2
2013 بی‌تی‌اس خیلی خفن برای مدرسه خیال‌بافی دیگه بسه
2013 بی‌تی‌اس خیلی خفن برای مدرسه خاتمه: سایفر اتاق مدوّر
2015 بی‌تی‌اس زیباترین لحظه در زندگی، قسمت 1 خاتمه: عشق پایان نیافته‌است
2015 بی‌تی‌اس زیباترین لحظه در زندگی، قسمت 2 بدو
2016 بی‌تی‌اس زیباترین لحظه در زندگی: همیشه جوان برگ‌های مرده
2016 بی‌تی‌اس زیباترین لحظه در زندگی: همیشه جوان بدو (میکس آلترناتیو)
2016 بی‌تی‌اس زیباترین لحظه در زندگی: همیشه جوان عشق پایان نیافته‌است
2016 بی‌تی‌اس زیباترین لحظه در زندگی: همیشه جوان بدو (میکس بالاد)
2016 بی‌تی‌اس جوانی مقدمه: جوانی
2018 بی‌تی‌اس عاشق خودت باش: اشک دکّان جادو
2020 بی‌تی‌اس نقشهٔ روح: ۷ فرصت من
2020 جونگ‌کوک بدون آلبوم هنوز همراه تو
2020 بی‌تی‌اس نقشهٔ روح: ۷ – سفر چشمانت سخن می‌گوید
2020 بی‌تی‌اس نقشهٔ روح: ۷ – سفر خاتمه: سفر
2020 بی‌تی‌اس بدون آلبوم در جنگل
2020 بی‌تی‌اس بودن تله‌پاتی
2020 بی‌تی‌اس بودن بمان
2021 بی‌تی‌اس بی‌تی‌اس، بهترین فیلم اوت (Film Out)

لازم به ذکر است که جونگ کوک در سال 2013 به‌همراه آراِم، جو کُن، لیم جونگ-هی و جو هی (اِیت) در موزیک ویدئو کریسمس عالی حضور داشت.

همچنین بخوانید :

آلبوم استدیویی

روابط جونگ کوک

در سال 2023 این خواننده اولین آلبوم تک نفره خود را منتشر کرد.

سال عنوان توضیحات
2023 طلایی شامل سه آهنگ هفت، سه‌بعدی و ایستادن کنار تو

جوایز و افتخارات جونگ کوک

در بیوگرافی جونگ کوک می‌خوانیم که جونگ کوک در 25 اکتبر 2018، در کنار دیگر اعضای گروه بی‌تی‌اس، نشان لیاقت فرهنگی را از دستان رئیس‌ جمهور کرهٔ جنوبی دریافت نمود.

این هنرمند پرآوازه کره‌ای در سال 2019 برنده جایزه اینستاگرامر جهانی در مراسم جوایز نسل هزارهٔ ام‌تی‌وی (MTV Millennial Awards) شد.

جونگ کوک در سال 2021 به عنوان جذاب‌ترین مرد سال شناخته شد. در این نظرسنجی که توسط King Choice برگزار شد، 32 کشور از جهان توانایی شرکت در این ارزیابی را داشتند.

همچنین بخوانید :
سال عنوان جایزه وضعیت
2019 اینستاگرامر جهانی برنده
2022 بهتربن همکاری سال 2022 برنده
2023 بهترین هنرمند مرد در Asian Pop Music Awards برنده
2023 20 آهنگ برتر سال (آهنگ هفت) در Asian Pop Music Awards برنده
2023 بهترین آهنگ کی پاپ جهانی در Billboard Music Awards برنده
2023 آهنگ سال در Japan Gold Disc Awards برنده
2023 بهترین اجرای تک نفره مرد در MAMA Awards برنده
2023 بهترین اجرای رقص تک نفره مرد در MAMA Awards برنده
2023 بهترین خواننده تک نفره مرد در برنده
2023 ترند پرطرفدار در Melon Music Awards برنده
2023 جز ده میلیون برتر در Melon Music Awards برنده
2023 جایزه ده هنرمند برتر در Melon Music Awards برنده
2023 بهترین آهنگ در MTV Europe Music Awards (آهنگ هفت) برنده
2023 بهترین آهنگ کی پاپ در MTV Europe Music Awards برنده
2023 آهنگ تابستان (آهنگ هفت) در MTV Video Music Awards برنده
2023 آهنگ بین‌المللی سال در TikTok Awards Thailand (آهنگ هفت) برنده
2024 جایزه اصلی بونسانگ در Seoul Music Awards برنده
2024 جایزه بهترین آرتیست مرد سال در People’s Choice Awards برنده
2024 جایزه آهنگ سال دانلود شده در آسیا در Japan Gold Disc Awards برنده
2024 جایزه آرتیست کی پاپ سال در iHeartRadio Music Awards برنده
2024 جایزه آرتیست سال در Hanteo Music Awards برنده
2024 جایزه بهترین آهنگ  در Golden Disc Awards برنده
2024 جایزه بهترین آهنگ دیجیتال در Golden Disc Awards برنده
2024 جایزه هنرمنده سال دیجیتال در Circle Chart Music Awards برنده
2024 جایزه هنرمند سال استریم جهانی در Circle Chart Music Awards برنده
2024 جایزه آهنگ سال در Asia Star Entertainer Awards برنده

حقایق پنهان جونگ کوک

این بخش از بیوگرافی جونگ کوک را به بیان حقایقی درباره جونگ کوک اختصاص می‌دهیم.

تصادف جونگ کوک

این خواننده جوان و مستعد از سال 2018 با هم گروهی‌های خود در شهر سئول زندگی می‌نماید. شاید شما هم مشتاقید تا بدانید که جریان تصادف جونگ کوک چیست؟

براساس گزارشات پلیس کره در روز 4 نوامبر ایستگاه پلیس yongsan در سئول، جونگ کوک را به جرم نقص نمودن قوانین ترافیک جاده‌ای فرا خواند. چراکه او در تاریخ 2 نوامبر هنگام رانندگی با ماشین مرسدس بنز، به‌دلیل عدم توجه به قوانین راهنمایی‌ورانندگی با یک تاکسی تصادف نمود. خوشبختانه اتفاق خاص نیافتاد و جونگ کوک با راننده تاکسی به بیمارستان انتقال داده شدند.

او بعدها با انتشار یک ویدئو در این تصادف خود را مقصر معرفی کرد و از پلیس راهنمایی‌ و رانندگی کره به‌دلیل این اشتباه عذرخواهی کرد.

بیوگرافی جونگ کوک ؛ فعالیت‌های تجاری با بی‌تی‌اس

جونگ‌کوک و دیگر اعضای BTS به عنوان سفیر برای برندهای مشهوری چون لویی ویتون، هیوندا، زایلیتول و بستنی بسکین رابینز (Baskin-Robbins) معرفی شده‌اند.

در ادامه با پرداختن به ثروت جونگ کوک این بخش را پایان می‌رسانیم. براساس گزارشات از منابع معتبر دارایی خالص وی تا ژوئیهٔ 2021 چیزی در حدود 20 میلیون دلار آمریکا تخمین زده شده است.

همچنین بخوانید :

سربازی جونگ کوک

خبر تاثیرگذار سال 2023 برای آرمی‌ها، سربازی رفتن کوک بود‌. او و اعضای دیگر گروه از جمله آر ام، جیمین و وی برای سربازی اقدام کردند و در 12 دسامبر 2023 جونگ کوک یک خداحافظی موقت با سایر آرمی‌ها برای رفتن به سربازی داشت. او 10 ژوئن 2025 از خدمت خود فارغ می‌شود.

شایعات و حواشی جونگ کوک

"</p

از حواشی مهم درباره جونگ کوک ابتدا می‌توان به اجرای نشسته او در کنسرتش اشاره کرد، در زمان خود به مبحثی داغ مبدل شد. درواقع او در سال 2018 به‌دلیل آسیب‌دیدگی پای خود، مجبور به بخیه و استراحت بود. به‌همین خاطر جونگ کوک اجرای کنسرت خود را به‌صورت نشسته انجام داد.

همان‌طور که در بیو گرافی Jungkook عنوان شد جونگ کوک در نوامبر 2019، به‌خاطر عدم توجه به قوانین راننندگی باعث یک تصادف رانندگی شد، که او بعدها از این بی توجهی اظهار پیشمانی کرد.

از حواشی دیگر این در بیوگرافی جونگ کوک باید به هدیه دادن با ارزش به برادرش اشاره کرد. در ژوئیهٔ 2019 جونگ کوک آپارتمانی در منطقه یونگسان، سئول به ارزش 4 میلیارد وون خریداری نمود و سپس در دسامبر 2020 آن را به برادر خود هدیه داد.

جونگ کوک یکبار در سال 2018 با رکورد 3.7 میلیون مخاطب زنده و پس از آن در مارس 2021 با 22 میلیون مخاطب زنده، رکورد اپلیکیشن پخش زنده وی لایو را از آن خود کرد.

علاوه بر موارد عنوان شده جونگ کوک در مصاحبه تلویزیونی اذعان نمود که اگر دختر بود با جین قرار می‌گذاشت. این شوخی حواشی زیادی را با خود به دنبال داشت.

در حال حاضر شایعات زیادی درباره ازدواج جونگ کوک وجود دارد، که تمامشان کذب بوده و این هنرمند در هنگام نگارش این مقاله مجرد است.

از دیگر حواشی درباره او باید به بیماری جونگ کوک اشاره کرد. براساس اظهاراتی جونگ کوک از بیماری در مفاصل رنج می‌برد. البته هنوز خبر دقیق  و معتبری در این مورد وجود ندارد.

امّا از دیگر موضات داغ درباره این هنرمند، غش کردن جونگ کوک در حین اجرای کنسرتش بود که تا مدنی حواشی زیادی به همراه داشت.

همچنین بخوانید :

جونگ کوک و تهیونگ

کیم ته هیونگ خواننده، ترانه‌سرا و بازیگر اهل کره جنوبی و از دیگر اعضای BTS است. او به‌خاطر روابطی که با جونگ کوک بسیار حاشیه ساز شد.

افشای خاطرات سربازی

جونگ کوک در خدمت سربازی به سر می‌برد و اخیرا اخباری مبنی بر افشا شدن خاطرات او در سربازی پخش شده است‌. قضیه از این قرار است که خاطرات سربازی در کره جنوبی از اهمیت بالایی برخوردار هستند و شامل اطلاعات سری ارتش کره جنوبی می‌شوند. یکی از مقامات دست بالا جونگ کوک که هویت او فاش نشده، اقدام به پخش خاطرات جونگ کوک می‌کند. این اقدام او خشم نظامیان کره را برمی‌انگیزد و آن را نقض قوانین می‌نامند. از سوی دیگر آرمی‌ها از تجاوز به حریم خصوصی آیدل خود خشمگین هستند و این عمل را سرزنش می‌کنند.

آلبوم عکس های جونگ کوک

در آخرین بخش این مقاله چند عکس جذاب از جونگ کوک برای شما قرار می‌دهیم.

کلام آخر

در این مقاله ما به بیو گرافی Jungkook، حواشی و آثار این هنرمند مطرح کره‌ای پرداختیم. بدون شک آشنایی با زندگی نامه جونگ کوک برای طرفداران این هنرمندان جذابیت‌های خاص خودش را دارد. امید است مقاله بیوگرافی جونگ کوک برای شما مخاطبین محترم مفید بوده باشد. لطفاً پس از مطالعه کامل مقاله نظرات شخصی خود را درباره جونگ کوک بی تی اس با ما در وب‌سایت پلازا به اشترک گذارید.

source