دریافت پیام‌های تبلیغاتی 📩 مختلف از طرف ایرانسل در طی روز، میتواند برای هر فردی آزاردهنده باشد.

اگر شما هم از این مسئله خسته شده اید، در ادامه این مطلب از انزل وب با آموزش حذف تبلیغات ایرانسل و رهایی از شر اس ام اس های آزار دهنده آن همراه ما باشید.

نحوه غیرفعال کردن تبلیغات ایرانسل

How to Disable Irancell Advertisements SMS

به طور خلاصه برای قطع تبلیغات ایرانسل میتوانید راهکارهای زیر را امتحان کنید:

  • حذف تبلیغات ایرانسل با شماره گیری *۸۰۰# و ارسال عدد ۱
  • استفاده از برنامه ایرانسل من، رفتن به بخش پروفایل و انتخاب گزینه غیرفعال سازی پیامک‌های تبلیغاتی
  • درخواست لغو ارسال پیام تبلیغاتی بوسیله پشتیبانی از طریق تماس با شماره ۷۰۰ در خطوط ایرانسل و شماره تلفن ۰۹۳۷۷۰۰۰۰۰۰ برای خطوط غیر ایرانسلی
  • ارسال عدد ۲ به شماره ۵۰۰۵ به صورت پیامکی

ایرانسل یکی از اپراتورهایی است که شاید تبلیغاتی زیادی را در طی روز ارسال میکند این مسئله می تواند مدیریت پیامک‌های و پاسخ دادن آنها را سخت کند و گاهی نیز باعث گم شدن پیغام‌های مهم در بین تبلیغات شود. اما خود ایرانسل چندین راهکار را برای قطع این پیام‌ها ارائه داده است که شاید کمتر درباره آنها بدانید. در ادامه به طور کامل به این موضوع میپردازیم.

آنچه باید پیش از حذف تبلیغات ایرانسل بدانید

پیش از آنکه به راهکارهای موثر در این زمینه بپردازیم، ابتدا باید بدانید که قطع پیامک‌های تبلیغاتی ایرانسل، به معنای عدم دریافت پیام‌های مهم مربوط به سیمکارت نیست و تنها پیام‌های غیر ضروری و تبلیغاتی ارسال نخواهد شد.

در ادامه لازم است فرق بین پیامک‌های تبلیغاتی و ارزش افزوده را نیز بدانید. برخی پیامک‌ها مثل فال، بازی و… که جنبه سرگرمی یا مسابقه‌ای دارند، به عنوان ارزش افزوده شناخته میشوند و هزینه آنها از شارژ کاربر کسر خواهد شد. به طور مثال اس ام اسی برای شما می‌آید که با پاسخ دادن به چند سوال برنده جایز میشوید. هزینه این نوع پیام‌ها بر روی قبض محاسبه میشود و غیر فعال کردن آنها برای افراد بسیار بصرفه‌تر است.

اما پیامک‌های تبلیغاتی ارسال شده هیچ هزینه‌ای برای افراد نخواهد داشت. با این حال دریافت پیام‌های تبلیغاتی زیاد در طی روز میتواند آزاردهنده باشد.

۱- استفاده از کد غیرفعال سازی تبلیغات ایرانسل

شاید یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای جلوگیری از ارسال پیامک‌های تبلیغاتی استفاده از کد‌های دستوری باشد. شما میتوانید با شماره گیری کد *۸۰۰# گزینه‌های مختلفی را ببینید و از آنها برای مدیریت پیامک‌های ارسال شده استفاده کنید. در ادامه کاربرد ارسال هر یک از اعداد را بررسی میکنیم:

  • ارسال عدد ۱: با اینکار میتوانید از عدم دریافت پیامک ایرانسل و پیامک‌های تبلیغاتی مطمئن شوید. البته فعال شدن آن به طور کامل، نیاز به کمی زمان خواهد داشت.
  • ارسال عدد ۲: قطع خدمات محتوایی به معنای غیر فعال کردن پیامک‌های ارزش افزوده است. به همین خاطر توصیه میشود با اینکار از هدر رفتن شارژ و ایجاد هزینه‌های اضافه جلوگیری کنید.
  • ارسال عدد ۳: استعلام خدمات فعال به شما برای مدیریت و کنترل بهتر پیامک‌های ارسال شده کمک میکند. شما با وارد کردن این عدد میتوانید با دریافت پیامک بررسی کنید چه نوع سرویس و اس ام اس‌های ارزش افزوده‌ای دریافت میکنید.

استفاده از کد غیرفعال سازی تبلیغات ایرانسل 

بنابراین شماره گیری کد *۸۰۰*۱# به شما برای لغو دائمی پیامک‌های تبلیغاتی کمک خواهد کرد. برای پیگیری پیامک‌های ارزش افزوده فعال شده بر روی خط نیز با استفاده از کد *۸۰۰*۳# میتوانید استعلام تمامی آنها را دریافت و اقدامات مناسب برای لغو آنها را انجام دهید. به خاطر داشته باشید که این کد دستوری برای هر سه اپراتور ایرانسل، همراه اول و رایتل نیز قابل استفاده است.

۲- استفاده از برنامه ایرانسل من

در چند سال اخیر یکی از روش‌های حذف پیامک های ایرانسل ۸۲۸۲،ارسال عدد ۱ به کد *۵۰۰۶# بود اما این روش در حال حاضر غیر فعال میباشد. بنابراین یکی دیگر از راهکارهای ساده برای حذف تبلیغات ایرانسل، را میتوان از طریق برنامه ایرانسل من معرفی کرد.

شما پس از ورود به این برنامه و سایخت اکانت، لازم است با رفتن به زبانه پروفایل از نوار پایین صفحه وارد بخش تنظیمات سیمکارتتان شوید و آن را به پایین اسکرول کنید تا بخش پیامک‌های تبلیغاتی را ببینید. سپس روی غیرفعالسازی بزنید و در نهایت فرایند را باز استفاده از دکمه تایید کامل کنید.

استفاده از برنامه ایرانسل من برای لغو پیامک تبلیغاتی

برای آنکه بتوانید پیامک‌ها را مجددا دریافت کنید، دوباره همین صفحه بازگردید و این بار در همین بخش روی فعالسازی بزنید و آن را تایید کنید. شما میتوانید برای حذف یا لغو آهنگ پیشواز ایرانسل نیز از طریق همین برنامه اقدامات لازم را انجام دهید. در صورتی که تمایل به دانلود اپلیکیشن ایرانسل من ندارید، میتوانید از نسخه وب این برنامه نیز استفاده کنید.

۳- درخواست از پشتیبانی برای لغو پیامک تبلیغاتی

در صورتی که امکان انجام هیچ یک از روش‌های گفته شده را ندارید، میتوانید از طریق شماره تلفن ۷۰۰ با پشتیبانی ایرانسل در تماس باشید و از آنها بخواهید ارسال پیام‌های تبلیغاتی را برایتان متوقف کنند. البته توجه داشته باشید که این روش نسبت به سایر راهکارها ممکن است کمی زمانبرتر باشد. بنابراین باید در حدود ۲۴ منتظر بمانید تا اینکار از طرف اپراتور انجام شود.

توجه داشته باشید برای تماس با پشتیبانی ایرانسل از طریق خطوط تلفن معمولی و غیر ایرانسلی باید با شماره ۰۹۳۷۷۰۰۰۰۰۰ تماس بگیرید.

۴- لغو پیامک تبلیغاتی از طریق اس ام اس

اگر به دنبال روشی به عنوان کد مسدود کردن تبلیغات ایرانسل هستید، میتوانید عدد ۲ را به شماره ۵۰۰۵ نیز ارسال کنید. البته این مورد برخی اوقات به درستی کار نمیکند و ممکن است سرویس آن به دلایل مختلفی از دسترس خارج شده باشد. با اینکار خط تلفن شما وارد لیستی خواهد شد که کار رفع تبلیغات ایرانسل را برای شما انجام میدهد.

برخی کاربران با استفاده از ارسال عدد ۱ به سرشماره ۵۰۰۶ نیز موفق به حذف پیامک تبلیغاتی ایرانسل ۷۵۷۵ شده‌اند. در صورت موفقیت آمیز بودن این روش شما پیامی با مضمون لغو شدن پیامک تبلیغاتی دریافت خواهید کرد. البته ممکن است این روش از طرف خود ایرانسل غیر فعال شده باشد.

لازم است بدانید که در این روش ارسال پیامک رایگان و بدون هزینه است.

سوالات متداول

روش لغو شدن پیامک تبلیغاتی چیست؟

ساده و موثرترین راهکارهایی که میتوانید برای همیشه از پیامک‌های تبلیغاتی راحت شوید، شماره گیری *۸۰۰# و ارسال عدد یک است. شما همچنین با استفاده از برنامه ایرانسل من و استفاده از گزینه غیرفعال سازی پیام‌های تبلیغاتی، در زبانه پروفایل میتوانید دریافت تبلیغ را متوقف کنید.

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم به راهکارهای موثر برای حذف پیامک تبلیغاتی برای همیشه بپردازیم. روش‌هایی همچون استفاده از کد غیرفعال کردن تبلیغات ایرانسل، مراجعه به برنامه ایرانسل من و غیرفعالسازی پیامک تبلیغات، درخواست از پشتیبانی ایرانسل از طریق تماس تلفنی و ارسال عدد ۲ به شماره ۵۰۰۵ میتواند برای اینکار موثر باشد. البته قطعا ساده‌تر روش شماره گیری کد *۸۰۰#  و ارسال عدد ۲ به آن خواهد بود.

نظرات و پیشنهادات شما؟

آیا شما هم با مشکل دریافت پیام‌های تبلیغاتی در طی روز مواجه هستید؟ به نظر شما توسط برنامه های بلاک کننده اس ام اس اسپم تبلیغات ایرانسل را چگونه حذف کنیم؟ در صورتی که در این زمینه نظر یا پیشنهادی دارید، لطفا آن را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

source