تولید محتوا
ChatGPT: تفکر خارج از جعبه بازاریابی محتوا
افزایش آنی محبوبیت gettyChatGPT نظریه ای را ثابت کرده است که بسیاری از مدیران B2B SaaS کسب و کار خود را بر اساس آن استوار کرده اند: این که انسان ها می توانند حجم وسیعی از داده ها را در اختیار داشته باشند، اما فقط می خواهند اطلاعاتی را ببینند که واقعا برای آنها مهم است.
تأثیر فناوری ChatGPT فقط ایجاد محتوای فوری نیست. این در مورد مشاهده داده ها است.
در گفتگوهای اولیه تجاری پیرامون هوش مصنوعی مولد، بیشتر تمرکز بر بازاریابی محتوا بوده است، که مورد استفاده آشکار است. و بله، نوشتن محتوا می‌تواند پرهزینه و زمان‌بر باشد، اما در مقایسه با درآمد ۲ تریلیون دلاری که توسط تیم‌های بازاریابی و فروش هدر می‌رود که بینش درستی در مورد معیارهای عملکرد خود ندارند، و بنابراین داده‌محور نمی‌شوند، چیزی نیست. ، تصمیمات استراتژیک این نکته تنها با شرایط اقتصادی کنونی تشدید می شود.
مشاهده داده ها اکنون بسیار مهم است
بازاریاب‌های B2B دیگر نمی‌توانند رویکرد «رشد به هر قیمتی» را برای ایجاد کسب‌وکار خود تحمل کنند. جیک کلاین، مدیر عامل Dealtale، یک شرکت Vianai، می‌گوید ROI اکنون در بالای ذهن است.
در یک اقتصاد رکود، فشار بیش از هر زمان دیگری برای تبدیل شدن به یک بازاریاب مبتنی بر داده و به حداکثر رساندن بازگشت سرمایه هر دلاری که برای سفر مشتری B2B پیچیده تر می شود، وجود دارد. اما به گفته مک‌کینزی، «افزایش داده‌ها به بازاریابان درک قابل‌توجهی بهتری از مشتریانشان ارائه نکرده است، زیرا مدل‌سازی داده‌های قدیمی شرکت‌هایشان قادر به ثبت این تغییرات با جزئیات و سرعت لازم نیست».
اطلاعات بیشتر از بهترین شرکت‌های بیمه مسافرتی ADVISORByAmy DaniseEditorByAmy DaniseEditorByAmy DaniseEditor بهترین برنامه‌های بیمه مسافرتی Covid-19ByAmy DaniseEditor واقعیت این است که اکثر بازاریابان داده‌محور نیستند و مشکل اساسی این است که در وهله اول هرگز در زمینه تجزیه و تحلیل پیشرفته آموزش ندیده‌اند. آن‌ها نمی‌دانند به کدام معیارها نگاه کنند و ایجاد گزارش‌های داده عملکرد معمولاً مستلزم داشتن تجملات یک تحلیلگر داده است.
اوایل این هفته، Dealtale توسعه یک ویژگی مشابه ChatGPT را اعلام کرد که به بازاریابان اجازه می‌دهد تا در مورد داده‌های بازاریابی عملکرد خود سؤالی را تایپ کنند و پاسخ‌هایی را بر اساس داده‌های CRM، کانال‌های اجتماعی و پلتفرم‌های تبلیغاتی دریافت کنند. کلاین گفت: «بازاریابان دیگر نیازی به تکیه بر تحلیل‌گران برای ایجاد گزارش‌های سفارشی ندارند یا با کار دلهره‌آور ساختن آن‌ها مواجه می‌شوند. "آنها به سادگی می توانند اطلاعات مورد نیاز خود را در قالبی تعاملی و مکالمه بپرسند."
مارک بنیفوف از Salesforce نیز اخیراً در مورد ویژگی جدید شرکتش به نام EinsteinGPT توییت کرده است که "سرنخ تولید می کند" و "قراردادها را می بندد". هنوز مشخص نیست که این فناوری چگونه کار خواهد کرد، اما اخبار مطمئناً از این روند بسیار جالب در مورد مشاهده داده ها و آنچه که برای تیم های GTM انجام خواهد داد پشتیبانی می کند.
این برای بازاریابان انسانی چه معنایی دارد؟
مانند بسیاری از نوآوری های محوری، ChatGPT سطحی از ترس را در میان کارگران سطح متوسط ​​که نگران امنیت شغلی خود هستند، القا کرده است. بر اساس مقاله اخیر CBS که به نقل از مدیر عامل Automation Anywhere، میهیر شوکلا، می گوید که "از 15٪ تا 70٪ از تمام کارهایی که ما در مقابل کامپیوتر انجام می دهیم، می تواند خودکار باشد، این یک نگرانی معتبر است."
بسیاری از کارشناسان هوش مصنوعی – از جمله سازندگان ChatGPT که در همان مقاله ذکر شد – معتقدند که هوش مصنوعی ابزاری است که مشاغل موجود را بهبود می بخشد. به عبارت دیگر، شرح وظایف قطعا تغییر خواهد کرد، اما همیشه شغل برای انسان وجود خواهد داشت. کارگرانی که زمانی روی کارهای دستی تمرکز می کردند به مشاغلی تبدیل می شوند که نیاز به تفکر انتقادی عمیق و همدلی دارند.
این تغییر در تمرکز کارکنان باعث می شود که دیده شدن داده ها و سواد داده برای آینده بازاریابی و خود بازاریابان اهمیت بیشتری پیدا کند. با حذف اصطکاک گزارش‌های ساخت، بازاریابان می‌توانند بر ایجاد تجربیات دیجیتال شخصی‌سازی شده، کمپین‌های استراتژیک، اجرای خلاقانه و ایجاد ارتباط با مشتریان تمرکز کنند – مهارت‌هایی که فقط یک بازاریاب انسانی می‌تواند بر آن مسلط باشد.
من را در توییتر یا لینکدین دنبال کنید. وب سایت من یا برخی از کارهای دیگر من را اینجا بررسی کنید. Jia RizviFollowingمن یک مستندساز و بنیانگذار استودیو 15، یک برند مد مسئولیت اجتماعی هستم. پس از پشت سر گذاشتن یک حرفه 15 ساله در دنیای مد شرکتی، شرکتی را راه اندازی کردم که بر انجام کارهای خوب و حمایت از زنان تمرکز دارد. ">

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

توسط digitalwebmaster