طرفداری | مهدی طارمی با پیوستنش به اینتر، یکی از بازیکنان پرخبر این باشگاه طی هفته‌های اخیر بوده و وب‌سایت اینتر به معرفی او پرداخته است. 

مهدی طارمی، مهاجم جدید اینتر 32 سال پیش در بوشهر متولد شد. او فوتبال را از رده جوانان شهرش شروع کرد. طارمی ابتدا در برق بوشهر و سپس ایران‌جوان بازی کرد. در 2014، او به پرسپولیس، یکی از بهترین تیم‌های ایران پیوست؛ جایی که در 112 بازی توانست 55 گل به‌ثمر برساند و دو مرتبه قهرمان لیگ برتر ایران شود. پس از 4 فصل موفق، راهی قطر شد تا در الغرافه به میدان برود. یک سال و نیم بعد، دوران طارمی در فوتبال اروپا با انتقال به ریوآوه پرتغال شروع شد. طی چهار سال بازی برای پورتو، طارمی توانست قهرمانی پرتغال و آقای گلی این لیگ را به دست آورد و در 182 بازی، 91 گل بزند.

خانواده فوتبالی

طارمی در خانواده‌ای فوتبالی پرورش یافت. پدر و برادر بزرگ‌ترش هردو فوتبال بازی می‌کردند. پدرش مهاجم بود و برادرش معمولا در پست هافبک بازی می‌کرد اما می‌توانست در پست‌های دیگری بازی کند.

شغل مورد علاقه

فوتبالیست شدن، انتخابی موردعلاقه برای طارمی بود اما در کودکی دوست داشت پلیس شود.

الگوی آبی و مشکی

طارمی که همیشه در دوران فوتبالش، حتی زمان کودکی مهاجم بوده، الگو و فوتبالیست الهام‌بخشش را رونالدو نازاریو، اسطوره اینتر معرفی کرده است.

رونالدو نازاریو

اولین ایرانی اینتر

در تاریخ طولانی اینتر، طارمی نخستین بازیکنی از ایران است که پیراهن نراتزوری را می‌پوشد. طارمی در تیم ملی ایران، 85 بازی و 49 گل ثبت کرده است. او پس از علی دایی با 109 گل و سردار آزمون با 53 گل، سومین گلزن برتر تاریخ تیم ملی ایران است.

احساسات فراموش‌نشدنی

در دوران حرفه‌ای پر از چالش طارمی، لحظاتی فراموش‌نشدنی وجود دارد؛ دو لحظه‌ای که هیجان‌انگیزترین صحنه‌های دوران حرفه‌ای او به شمار می‌روند که دارای احساساتی دوگانه هستند. اولین آن‌ها در سال 2016 و در دربی استقال و پرسپولیس بود که طارمی مقابل چشمان 90 هزار تماشاگر، دو گل زد و یک پاس گل داد تا پرسپولیس، چهار بر دو پیروز شود و در نهایت به قهرمانی برسد. بعدی دو سال بعد و در جام جهانی 2018 رقم خورد؛ جایی که ایران با پیروزی مقابل پرتغال می‌توانست صدرنشین گروه شود و برای اولین بار به مرحله حذفی جام جهانی برسد اما شوتی که او خراب کرد، باعث شد بازی با تساوی 1-1 تمام شود.

مهدی طارمی و محسن مسلمان

همبازی شدن با وسلی اسنایدر در قطر

طارمی در دوران حضورش در الغرافه با اسطوره اینتر، وسلی اسنایدر هم‌تیمی بود. طارمی برای وسلی اسنایدر احترام زیادی قائل است و می‌گوید چیزهای زیادی از او یاد گرفته. به گفته طارمی، اسنایدر یک بازیکن خاص، فردی مهربان و همیشه آماده کمک به هم‌تیمی‌هایش است.

مهدی طارمی و وسلی اسنایدر در الغرافه

بمب‌افکن خستگی‌ناپذیر

طارمی در تمام دوران فوتبالش، 243 گل در 475 بازی به ثمر رسانده و میانگین گلزنی‌اش 0.5 گل در هر بازی است. او چهار مرتبه توانسته آقای گل شود که دو مرتبه در ایران و دو مرتبه در پرتغال بوده است.

لحظات درخشش

طارمی به‌خاطر توانایی‌های فنی‌اش شناخته می‌شود. این مهاجم ایرانی متخصص ضربات قیچی است و در فصل 21-2020 به خاطر همین مهارتش جایزه گل سال لیگ قهرمانان اروپا را گرفت. در بازی چلسی و پورتو در یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، او با یک ضربه قیچی برگردان دروازه حریف را باز کرد. طارمی عقیده دارد آن گل، بهترین گل دوران فوتبالش بوده است. البته که او یک بار دیگر در لیگ قهرمانان اروپا با ضربه قیچی گل زد اما گل او به بارسلونا، آفساید گرفته شد.

 

اشتیاق برای والیبال

مهدی طارمی غیر از فوتبال، به والیبال علاقه دارد؛ ورزشی که در ایران بسیار محبوب است. تیم ملی والیبال مردان ایران در المپیک‌های 2016 و 2021 در ریو و توکیو شرکت کرده بود.

موسیقی

طارمی عاشق موسیقی ایرانی است و در میان همه ژانرها، آهنگ‌های خواننده‌های ایرانی را دوست دارد.

source