شهر دبی به‌عنوان شهری با ساختار خیره‌کننده و فرصت‌های کاری فراوان، یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای مهاجرت، کار و سرمایه‌گذاری در سراسر جهان است.

شهر دبی یکی از مهم‌ترین شهرهای کشور امارات است که به دلیل امکانات فراوان، پیشرفت‌های روزافزون، کیفیت بالای زندگی و مواردی ازاین‌قبیل، به شهری محبوب و پرطرف‌دار تبدیل شده است. به‌طوری‌که بیش از ۸۰ درصد جمعیت این شهر را مهاجران از کشورهای مختلف تشکیل داده‌اند.

برای دریافت اقامت دبی Dubai residency راه‌های مختلفی وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به ثبت شرکت در دبی، سرمایه‌گذاری در این کشور، خرید ملک در دبی، کار، تحصیل، ازدواج و… اشاره کرد. هر یک از این روش‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند و شرایط متفاوتی را می‌طلبند. اگر قصد دریافت اقامت دبی را دارید لازم است با تمام این روش‌ها، شرایط و مزایایی که دارند آشنا شوید تا در نهایت، بهترین روش اخذ اقامت دبی را انتخاب کنید.

روش‌های دریافت اقامت دبی

دبی یکی از شهرهای بزرگ و پرجمعیت امارات است و پس از ابوظبی یکی از ثروتمندترین شهرهای امارات شناخته می‌شود. پیشرفت‌های چشمگیر این شهر در حوزه‌های مختلف باعث شده تا امروزه بسیاری از افراد، کشور امارات را با نام دبی به یاد بیاورند. شهر جذاب و تماشایی دبی در سال‌های اخیر به لحاظ سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های اقتصادی جزو ۵ شهر برتر جهان قرار گرفته و فرصت‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری و اشتغال در دل این شهر ایجاد شده است.

از طرفی رشد اقتصادی در حوزه ساخت‌وساز و صنایع مرتبط به تولید و گردشگری باعث شده تا این شهر به نیروی کار مجرب نیاز پیدا کند و کارگران ماهر و نیروی کار خارجی از نقاط مختلف جهان، جذب این شهر رؤیایی شوند. در نهایت همه این موارد دست‌به‌دست هم داده‌اند تا اخذ اقامت دبی به دغدغه و موضوعی مهم برای افراد تبدیل شود. اگر مایلید که به هر دلیلی به دبی مهاجرت کنید، می‌توانید از روش‌های زیر جهت دریافت اقامت کمک بگیرید:

  • خرید ملک در دبی
  • تولد
  • ثبت شرکت
  • تحصیل
  • کار
  • ازدواج

اقامت از طریق خرید ملک در دبی

ایرانیان برای کار و زندگی در دبی باید ویزای اقامت دریافت کنند که یکی از روش‌های بسیار محبوب برای اخذ اقامت، خرید ملک در دبی است. در واقع این روش، راهکاری پایدار و مطمئن برای دریافت اقامت و انجام کسب‌وکارهای مختلف در این شهر شناخته می‌شود.

شما می‌توانید با خرید یک ملک به ارزش حداقل ۷۵۰ درهم، به‌راحتی اقامت سرمایه‌گذاری دبی را دریافت کنید و برای مدت طولانی در این شهر به زندگی و کار بپردازید. قیمت آپارتمان در دبی به عوامل مختلفی بستگی دارد و مواردی مانند نوع آپارتمان، امکانات ارائه شده، موقعیت جغرافیایی و… در تعیین این هزینه تأثیرگذار هستند.

اقامت از طریق تولد

از دیگر روش‌های کارآمد برای دریافت اقامت دبی می‌توانیم به اقامت از طریق تولد فرزند اشاره کنیم. در شرایطی که پدر یا مادر فرزند متولد شده اماراتی باشند امکان اخذ اقامت دبی وجود دارد. البته برای این دسته از کودکان امکان اقامت دائم وجود ندارد و بعد از گذشت ۳ سال این اقامت باید تمدید شود؛ بنابراین اگر والدین فرزند، پاسپورت معتبر داشته باشند، برای فرزند متولد شده اقامت موقت صادر می‌شود و بعد از گذشت ۳۰ سال از اقامت فرزند، تابعیت امارات به او ارائه می‌شود.

ثبت شرکت در دبی

اخذ اقامت دبی از طریق ثبت شرکت، یکی از بهترین و سریع‌ترین راه‌های دریافت اقامت است که در این روش به شما اقامت سه‌ساله ارائه می‌شود. هزینه ثبت شرکت باتوجه‌به نوع فعالیتی که قصد انجام آن را دارید متفاوت است و این هزینه شامل هزینه‌های اجاره یا خرید دفتر و دیگر هزینه‌ها برای ثبت شرکت خواهد بود.

اقامت از طریق تحصیل

به جز خرید ملک در دبی، از دیگر روش‌های اخذ اقامت کشور امارات برای ایرانیان می‌توانیم به دریافت اقامت از طریق تحصیل اشاره کنیم. از آنجا که کشور امارات با کشورهای غربی ارتباطات سیاسی خوبی دارد، مؤسسه‌های آموزشی عالی دولتی و خصوصی بسیاری با استانداردهای آموزشی بین‌المللی در این کشور تأسیس شده‌اند که از جمله آنها می‌توانیم به دانشگاه خلیفه ابوظبی، دانشگاه امارات متحده عربی، دانشگاه عجمان و… اشاره کنیم. اگر مایلید که به این روش اقامت دبی را دریافت کنید باید در دانشگاه مقصد پذیرش گرفته و سپس اقامت خود را درخواست کنید. اقامت از طریق تحصیل به‌صورت یک‌ساله و قابل‌تمدید است.

اقامت از طریق تحصیل

اقامت از طریق کار

برای دریافت اقامت دبی روش‌های مختلفی وجود دارد. شما علاوه بر دریافت اقامت سرمایه‌گذاری دبی یا اقامت از طریق تحصیل، خرید ملک و… می‌توانید ویزای کار امارات را دریافت کنید. جهت دریافت این اقامت کافی است از سوی یک کارفرمای اماراتی نامه‌ای داشته باشید. سپس اداره کار امارات تأیید کند که در کشور امارات فرد مناسبی برای این شغل وجود ندارد.

بعدازاین مراحل، کارفرما می‌تواند جهت جذب شما به کار اقدام کند. این پروسه سختی‌های خاص خود را دارد و زمان زیادی می‌برد؛ اما با وجود پیشرفت‌های مختلفی که در امارات و در دبی اتفاق افتاده، آینده کاری بسیار درخشانی در انتظار شما خواهد بود.

اقامت از طریق ازدواج

دریافت اقامت از طریق ازدواج یکی دیگر از روش‌هایی است که ایرانیان می‌توانند به‌واسطه آن اقامت دبی را دریافت کنند. این روش اخذ اقامت سخت‌گیری‌ها و شرایط خاص خود را دارد و تنها برای افرادی مناسب است که می‌خواهند با یک مرد مقیم امارات ازدواج کنند. برای دریافت این نوع اقامت فرد باید بتواند خانواده خود را به‌خوبی تأمین کند، محل سکونتی برای خانواده داشته باشد و حداقل حقوق ۳ تا ۴ هزار درهم دریافت کند.

مراحل دریافت اقامت دبی

برای دریافت اقامت دبی از طریق خرید ملک در دبی یا به‌واسطه سایر روش‌ها، باید مراحلی را پشت سر بگذارید. این مراحل به شرح زیر است:

  • تعیین نوع اقامت
  • ارسال درخواست
  • دریافت گواهی معاینات پزشکی
  • انتظار برای تایید شدن
  • دریافت ویزا

تعیین نوع اقامت

ابتدا از میان انواع روش‌های دریافت ویزا مانند کار، تحصیل، خرید ملک و… یک مورد را انتخاب کنید. البته این انتخاب دل‌بخواهی نیست. بلکه شما باید باتوجه‌به شرایطی که دارید روش مناسب را انتخاب کنید.

ارسال درخواست

در مرحله بعدی باید درخواست خود را به مقامات مهاجرت دبی ارسال کنید.

دریافت گواهی معاینات پزشکی

در این مرحله باید گواهی معاینات پزشکی خود را از یک مرکز پزشکی تأیید شده در دبی دریافت کنید.

انتظار برای تایید شدن

بعد از ارسال درخواست باید منتظر بمانید تا درخواست شما از طرف مقامات دبی تأیید شود که این پروسه معمولاً چندین هفته طول می‌کشد.

دریافت ویزا

اگر درخواست شما تأئید شد می‌توانید ویزای اقامتی خود را از مقامات مهاجرت دبی دریافت کنید.

مدارک لازم برای اقامت دبی

پس از طی مراحل دریافت اقامت دبی، باید یک سری مدارک لازم را آماده کنید. باتوجه‌به نوع روشی که انتخاب می‌کنید مدارک متفاوتی نیاز دارید؛ اما یک سری مدارک عمومی هستند که در هر روشی به آنها نیاز پیدا می‌کنید. این مدارک عبارت‌اند از:

  • اصل پاسپورت
  • فرم درخواست ویزا که باید به شکل آنلاین یا از طریق مراکز مربوطه دریافت کنید
  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • ویزای ورود به امارات
  • مدارکی که اثبات می‌کنند آزمایش‌های پزشکی را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اید
  • مدرک دریافت یکی از طرح‌های بیمه درمانی امارات

سخن پایانی

در این مقاله راجع به بهترین روش‌های اخذ اقامت دبی برای ایرانیان صحبت کردیم که از جمله آنها می‌توانیم به خرید ملک در دبی، تحصیل، ازدواج و… اشاره کنیم. هر کدام از این روش‌های اقامتی مزایا و معایب خاص خود را دارند که شما می‌توانید با درنظرگرفتن نیاز و شرایطی که دارید راه مناسب را انتخاب کنید. اگر هنوز برای انتخاب روش مناسب جهت دریافت اقامت دبی با مشکل مواجه هستید، می‌توانید با کارشناسان ما در گروه محمد قتالی ارتباط بگیرید.

source