چت با افراد در زبان متفاوت می تواند برای کاربر سخت باشد.

در این موارد کاربر پیام رسان می تواند از ابزار های ترجمه آنلاین استفاده کند. اما استفاده از این ابزار ها خارج از پیام رسان برای افراد سخت است. در پیام رسان تلگرام قابلیت ترجمه متون و پیام ها وجود دارد. ✏️ در این مطلب از انزل وب به آموزش کامل ترجمه متن در تلگرام (ابزار داخلی و ربات) می پردازیم.

نحوه استفاده از ترجمه تلگرام

How to Translate Messages Feature on Telegram 

به طور خلاصه ترجمه متن و پیام ها در تلگرام از دو طریق ابزار داخلی تلگرام و ربات ها قابل انجام می باشد. برای فعال سازی ترجمه متون تلگرام به قسمت Settings تلگرام بروید و در بخش Language، دکمه Show Translate Button را فعال کنید. پس از فعال سازی این قابلیت با نگه داشتن بر روی پیام و انتخاب گزینه Translate می توانید متن پیام را ترجمه کنید. یکی دیگر از ابزار های ترجمه متن تلگرام، استفاده از ربات های تلگرامی مثل ربات ترجمه آبادیس و ربات ترجمه تلگرام  Yandex Translate می باشد. در ادامه این مطلب به بررسی کامل مراحل ترجمه متن در تلگرام (ابزار داخلی و ربات) می پردازیم.

فعال سازی ترجمه متن تلگرام

شما می توانید گزینه فعال سازی ترجمه متن تلگرام را در قسمت زبان تنظیمات تلگرام فعال کنید. مراحل انجام این کار به صورت زیر می باشد:

به طور کلی مراحل این مطلب در گوشی های آیفون و اندروید یکی می باشد. در این قسمت مراحل تنظیمات در گوشی آیفون ارائه شده است.

برنامه Telegram را باز کنید و به قسمت Settings بروید. (در نسخه اندروید، باید ابتدا بر روی منوی همبرگری (سه خط) بالای تصویر بزنید. سپس در منو، گزینه Settings را انتخاب کنید.)

ترجمه متن در تلگرام

در این قسمت گزینه Language را انتخاب کنید.

ترجمه متن پیان در تلگرام

دکمه Show Translate Button را فعال کنید.

تنظیم ترجمه متن در تلگرام

نحوه حذف کردن برخی از زبان ها از لیست ترجمه متن تلگرام

اگر چند زبان بلد باشید، ممکن است نخواهید برخی از زبان ها که به آن مسلط هستید در برنامه تلگرام ترجمه شود. برای حذف این زبان ها از لیست ترجمه اتوماتیک مطابق مراحل بالا به قسمت Language در بخش Settings بروید. سپس گزینه Do Not Translate را انتخاب کنید. (این گزینه پس از این که دکمه Show Translate Button را فعال کنید، نمایش داده می شود.)

ترجمه متن تلگرام

سپس زبان هایی که نمی خواهید ترجمه شود را در لیست انتخاب کنید.

ترجمه متون تلگرام

چگونگی ترجمه پیام ها در تلگرام

با فعال سازی قابلیت ترجمه متن پیام ها در تلگرام ، در چند مرحله میتوانید پیام های خود را ترجمه کنید. این قابلیت در چت های خصوصی و گروه ها قابل اجراست. برای انجام ترجمه وارد صفحه چت شوید و یک پیام را انتخاب کنید و بر روی آن نگه دارید. سپس در لیست باز شده زیر پیام، گزینه Translate را انتخاب کنید.

ترجمه متن تلگرام

پس از انجام ترجمه، برنامه تلگرام زبان نوشته را تشخیص می دهد و آن را ترجمه می کند. Close (Close Translation در اندروید) را بزنید و به گفتگو ادامه دهید. برنامه تلگرام در گوشی های اندرویدی قابلیت کپی ترجمه متن را ندارد و کاربر باید دستی آن را کپی کند. اما در نسخه آیفون گزینه ای برای کپی کردن متن وجود دارد.

ترجمه متن تلگرام


ربات های ترجمه تلگرام

ربات ترجمه Abadis (آبادیس)

یکی از بهترین ربات های ترجمه انگلیسی به فارسی تلگرام، ربات مترجم انگلیسی Abadis می باشد. این ربات متعلق به سایت ایرانی ترجمه آبادیس می باشد که در کمترین زمان ترجمه ای فوری از انگلیسی به فارسی ارائه می دهد. برای شروع فرایند ترجمه در این ربات ابتدا وارد صفحه آن شده و Start را بزنید.

ترجمه متن تلگرام

سپس پیامی مبنی بر ارسال واژه یا عبارت در گفتگو برای شما ارسال می شود. در ارسال متن به این نکته توجه داشته باشید که متنی که ارسال می کنید زیاد طولانی نباشد. همچنین این ربات فقط از زبان انگلیسی پشتیبانی می کند.

ترجمه متن پیام در تلگرام

پس از ارسال متن انگلیسی، متن فارسی برای شما ارسال خواهد شد.

ترجمه متن در تلگرام

ربات ترجمه تلگرام  Yandex Translate

یکی دیگر از ربات های هوش مصنوعی ترجمه در تلگرام ربات Yandex  می باشد. این ربات متعلق به سرویس ترجمه Yandex است. برای شروع کار در این ربات ابتدا بر روی Start بزنید و سپس به قسمت Menu بروید. در این قسمت امکان تغییر زبان مقصد و تنظیم زبان مبدا برای کاربر وجود دارد.

ترجمه متن تلگرام

در ربات Yandex بر خلاف ربات آبادیس تنوع بیشتری در زبان وجود دارد.

تنظیم ترجمه متن در تلگرام

پس از انتخاب زبان مقصد و مبدا، جمله را در صفحه گفتگو بنویسید و ارسال را بزنید. در این قسمت ما ترجمه متن انگلیسی به فارسی در تلگرام را تنظیم کردیم.

ترجمه متن در تلگرام

سوالات متداول

ترجمه تلگرام کجاست؟

یکی از وجه تمایزهای بین برنامه تلگرام و سایر برنامه ها، قابلیت ترجمه تلگرام می باشد. برای استفاده از این قابلیت در بخش تنظیمات تلگرام و قسمت Language دکمه Show Translate را فعال کنید. پس از فعال سازی این قابلیت با نگه داشتن بر روی پیام و انتخاب گزینه Translate متن را ترجمه کنید.

جمع بندی

در برنامه تلگرام علاوه بر قابلیت هایی مثل تنظیم شکل نوشتار و امکان مخفی کردن پیام در برنامه تلگرام ، امکان ترجمه متون و پیام ها در تلگرام هم وجود دارد. برای ترجمه پیام ها باید بر روی پیام مورد نظرتان بزنید و از لیست گزینه Translate را انتخاب کرده و ترجمه پیام را انجام دهید. برخی از قابلیت ها مثل ترجمه کل متن (Translate Entire Chats) در بخش Languages تنظیمات، نیازمند فعال سازی و خریداری نسخه Premium تلگرام می باشد. یکی از مشکلاتی که در رابطه با قابلیت ترجمه در تلگرام وجود دارد این است که ممکن است امنیت پیام ها به علت استفاده از سیستم ترجمه گوگل تحت تاثیر قرار بگیرد. برای جلوگیری از ایجاد مشکلات برای امنیت اطلاعاتتان پیشنهاد می شود که پیام های مهم را از طریق این قابلیت ترجمه نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

آیا از قابلیت ترجمه متن در تلگرام استفاده کرده اید؟ در استفاده از این قابلیت تلگرام با چه مشکلاتی مواجه شدید؟ ربات دیگری برای ترجمه میشناسید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما در قسمت دیدگاه ها به اشتراک بگذارید.

source