مواجه شدن با ارور NV Data is Corrupted ⚠️ میتواند مسئله نگران کننده‌ای برای کاربران گوشی شیائومی باشد.

این خطا زمانی نمایش داده میشود که گوشی به حالت ریکاوری میرود و این پیام به صورت قرمز رنگ در صفحه نشان داده میشود. به همین خاطر در این مطلب از انزل وب به آموزش حل مشکل ارور NV data is corrupted برای گوشی‌های شیائومی میپردازیم.

آموزش حل مشکل NV data is corrupted شیائومی

Solve the problem of NV data is corrupted in Xiaomi Phones

به طور کلی برای رفع ارور NV data is corrupted باید راهکار زیر را امتحان کنید:

  • اجرای فایل  فایل ENG Modem میتواند به صورت موقت مشکل را برطرف کند اما با ریبوت شدن مجدد دستگاه دوباره با ارور NV مواجه خواهید شد.
  • تعویض مقاومت RSA گوشی و ترمیم سریال
  • دانلود فایل حل مشکل گوشی شیائومی و استفاده از آن

برخی اوقات گوشی یا تبلت‌های شیائومی به دلیل تغییر سریال پس از بروزرسانی به نسخه جدید، دچار بوت لوت میشوند و به طور اتوماتیک به حالت ریکاوری یا فست بوت سوئیچ میروند. در این موقعیت ممکن است روی صفحه لوگوی MIUI گیر کنید یا نتوانید سیستم گوشی را بالا بیاورید. این مسئله به احتمال زیاد میتواند به علت خراب شدن NV باشد و خودش را با پیام “NV Data is Corrupted” در صفحه ریکاوری نشان میدهد.

بخش NV در گوشی‌های شیائومی چیست و چه کاربردی دارد؟

قسمت NV ( Non-Volatile Data ) قسمتی از حافظه دستگاه است که اطلاعات مهم و حساس مربوط به شبکه و عملکرد رادیویی گوشی در آن ذخیره سازی میشود. این دقیقا همان بخشی است که باعث میشود اطلاعات گوشی حتی پس از خاموش شدن نیز حفظ شود و از بین نرود. اگر بخش NV به هر دلیلی دچار آسیب شود، در زمان بوت شدن دستگاه ممکن است با مشکل nv data is corrupted مواجه شوید. این بخش همچنین با بخش امنیتی سخت افزار RSA در ارتباط است و وظیفه محافظت IMEI را در برابر خرابکاری دارد.

روش حل مشکل NV data is corrupted

آپدیت ناقص گوشی، تغییر سریال یا فلش کردن اشتباه میتواند از اصلی‌ترین دلایل ایجاد این مسئله است. داشتن بک آپ یا یک فایل پشتیبان از فایل‌های EFS و NV شما را در زمان آسیب بخش NV نجات میدهد. اما در غیر اینصورت میتوانید هنگام نمایش مشکل ارور nv data is corrupted، از فایل ENG Modem استفاده کنید. این روش به صورت موقت مشکل شما را برطرف میکند. اما برای حل دائمی آن نیز لازم است تا RSA را تعویض نمایید.

یکی دیگر از راهکارهای برطرف کردن  Nv data is corrupted poco و.. استفاده از فایل حل مشکل NV Data is Corrupted است. این روش نیز به شما کمک میکند تا بسیاری از مشکلات گوشی‌های شیائومی مثل ریکاوری شدن خودکار گوشی، رفتن به حالت فست بوت، گیر کردن روی لوگوی MIUI، مشکل سیاه شدن صفحه گوشی شیائومی و مسائل مربوط به سریال برطرف شود. شما میتوانید فایل‌های مربوط به را از طریق منابع معتبر اینترنتی دانلود کنید. البته اینکار میتواند تخصصی باشد بنابراین در صورتی که اطلاعات کاملی در این زمینه ندارید، بهتر است به یک فرد متخصص مراجعه نمایید.

ویدیو آموزشی رفع مشکل ارور NV data is corrupted

فایل های معرفی شده در ویدیو را حتما از منابع معتبر دانلود و نصب کنید.

سوالات متداول

فایل NV data چیست؟

بخش NV قسمت مهمی از گوشی‌های شیائومی محسوب میشود که وظیفه نگهداری از اطلاعات حساس را برعهده دارد. در صورتی که یان بخش دچار مشکل شود، شما در زمان راه اندازی گوشی با خطای nv data is corrupted در صفحه ریبوت مواجه خواهید شد.

جمع بندی

در این مطلب به این مسئله اشاره کردیم که داده های nv خراب است یعنی چه و چطور میتوان آن را حل کرد. راهکارهای پیشنهاد شده برای حل ارور NV،  اجرای فایل ENG Modem، تعویض RSA و استفاده از فایل حل مشکل گوشی‌های شیائومی است. البته برای انجام بهتر این روش‌ها گرفتن یک بکاپ اولیه از اطلاعات گوشی ضروری است. در صورتی که قصد پیگیری دقیق‌تر این مشکل را دارید، بهتر است به نمایندگی این برند، یا مراکز تعمیرات آن مراجعه نمایید تا بتوانید مشکل را به بهترین شکل برطرف کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

آیا شما هم با ارور NV data is corrupted Redmi مواجه شده اید؟ توانستید آن را برطرف کنید؟ در صورتی که نظر یا تجربه ای در این زمینه دارید لطفا آن را با ما به اشتراک بگذارید.

source