به گزارش انرژی پرس، حسین میرافضلی در یادداشتی نوشت: وزیر راه و شهرسازی می بایست توان اجرایی، تجربی، علمی و مدیریتی تحقق انتظارات زیر را داشته باشد و کسی که چنین ظرفیت ها و توانایی هایی ندارد حق ندارد به فکر تصدی سمت وزارت راه و شهرسازی باشد:
- افزایش بهره وری خطوط و ناوگان ریلی و رساندن میانگین سرعت قطارهای مسافری در مسیرهای اصلی مسافری به ۱۲۰کیلومتر و متوسط سرعت قطارهای باری به ۴۰ کیلومتر بر ساعت
- ایجاد بستر و شرایط سرمایه گذاری لازم جهت تامین واگن های مسافری مورد نیاز شبکه ریلی
- احداث حداقل ۳۰۰۰کیلومتر خطوط ریلی برقی پرسرعت در مسیرهای پرتردد.
- رافع موانع و بستر سازی لازم جهت تامین ناوگان هوایی مورد نیاز و افزایش جابجایی مسافر ناوگان هوایی از سی میلیون به یکصدمیلیون مسافر در سال
- توان اجرایی نمودن زیرساخت های توسعه دریا محور
- افزایش کیفیت جاده های کشور و اجرای سریعتر پروژه های ناتمام
- تامین زیرساخت ها و جذابیت های لازم جهت افزایش تولید مسکن ارزان قیمت برای قشر کم درآمد فاقد مسکن
- حمایت همه جانبه از افزایش ناوگان جاده ای نسل جدید و اتوبوس های برقی، ناوگان هوایی، ریلی، دریایی و تامین واگن های مورد نیاز خطوط مترو در تهران و کلانشهرها
source