به گزارش انرژی پرس، حسین میرافضلی در یادداشتی نوشت: وزیر راه و شهرسازی می بایست توان اجرایی، تجربی، علمی و مدیریتی تحقق انتظارات زیر را داشته باشد و کسی که چنین ظرفیت ها و توانایی هایی ندارد حق ندارد به فکر تصدی سمت وزارت راه و شهرسازی باشد:

  • افزایش بهره وری خطوط و ناوگان ریلی و رساندن میانگین سرعت قطارهای مسافری در مسیرهای اصلی مسافری به ۱۲۰کیلومتر و متوسط  سرعت قطارهای باری به ۴۰ کیلومتر بر ساعت
  • ایجاد بستر و شرایط سرمایه گذاری لازم جهت تامین واگن های مسافری مورد نیاز شبکه ریلی
  • احداث حداقل ۳۰۰۰کیلومتر خطوط ریلی برقی پرسرعت در مسیرهای پرتردد.
  • رافع موانع و بستر سازی لازم جهت تامین ناوگان هوایی مورد نیاز و افزایش جابجایی مسافر ناوگان هوایی از سی میلیون به یکصدمیلیون مسافر در سال
  • توان اجرایی نمودن زیرساخت های توسعه دریا محور
  • افزایش کیفیت جاده های کشور و اجرای سریعتر پروژه های ناتمام
  • تامین  زیرساخت ها و جذابیت های لازم جهت افزایش تولید مسکن ارزان قیمت برای قشر کم درآمد فاقد مسکن
  • حمایت همه جانبه از افزایش ناوگان جاده ای نسل جدید و اتوبوس های برقی، ناوگان هوایی، ریلی، دریایی و تامین واگن های مورد نیاز خطوط مترو در تهران و کلانشهرها

source