بیوگرافی علی موجانی دیپلمات ایرانی کیست با سوابق و حواشی و عکس علی موجانی دیپلمات ارشد ایرانی در افغانستان را در این صفحه از مجله شبونه مشاهده نمایید.

بیوگرافی علی موجانی

علی موجانی یکی از دیپلمات های ارشد ایرانی در کشور افغانستان میباشد که چند سالی در این سفارت ایران در افغانستان فعالیت دارد.

یکی از حواشی که پیرامون ایشان به وجود امده است مربوط به اخراج او توسط طالبان است.

بیوگرافی علی موجانی دیپلمات ایرانی در افغانستان +سوابق و حواشی

حواشی

علی موجانی در 20 تیرماه 1403 توسط مقامات طالبان از این کشور اخراج شد که دلیل اصلی آن مشخص نشد برخیها میگویند به علت عزاداری او برای امام حسین در یکی از مساجد کابل به ذائقه طالبان خوش نیاده  و منجر به اخراج او شده است.

برخی دیگر مسائل مختلف را ادعا میکند که دلیل اصلی آن را طالبان اعلام نکرده است.

سیدعلی موجانی، رایزن فرهنگی سابق ایران در آلمان با برشمردن سیر تحول تاریخ جهان تشیع در نیم قرن اخیر در اروپا و سپس تبعات موج جدید مهاجرتی برخی از مردم کشورهای منطقه به قاره سبز به خصوص آلمان با اظهار نگرانی نسبت به آنجه اکنون در حال رخ دادن است می گوید: سیاستی که ترامپ در پیش گرفت در کنار کم دقتی و بی توجهی و عدم رعایت ملاحظات و با برخورد احساسی و هیجانی ما دست به دست هم داد و شرایطی را بوجود آورد که امروز کار برای تشیع در اروپا به مراتب سختتر است و فاز تازه ای شروع شده که بیش از ادله سیاسی پراهمیت، تهدید آفرین است. وی با برشمردن تجربیات خود و لمس مشکلات موجود در برابر برخی شیعیان در آلمان اظهار می دارد: تشیع از ظرفیت تماس اجتماعی بسیار بالا و موثری با جوامع پذیرنده خود برخوردار است به این شرط که باید ظرفیت های فرهنگی را متنوع، بیشتر و اثر گذارتر و مخاطب پذیرتر کنیم.

source