محصول جدید شیائومی در دسته لوازم خانگی یک قفل در هوشمند است که می‌تواند تشخیص چهره سه بعدی داشته باشد. ویژگی مهم این قفل در، چشمک هوشمند و مکانیزم قفل خودکار است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، قفل در جدید هوشمند شیائومی به نام  Smart Door Lock 2 می‌تواند از فناوری‌های تشخیص چهره با استفاده از نور نامرئی برای ثبت جزئیات صورت استفاده کند. همچنین این محصول قابلیت تشخیص چهره سه بعدی را خواهد داشت. در این قفل هوشمند از یک دوربین ۲.۳ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۶۰ درجه استفاده شده که می‌تواند به کاربران کمک کند تا بتوانند عملکرد این قفل در را از راه دور نظارت کنند. همچنین این دوربین نوعی حالت دید در شب تمام رنگی ارائه خواهد کرد که از طریق هوش مصنوعی و با کمک فناوری تشخیص چهره می‌توان آلارم‌های کاذب ایجاد شده از حیوانات خانگی را کاهش داد.

شیائومی در این قفل هوشمند از مکانیزم اختصاصی قفل خودکار استفاده کرده که به نحو موثری می‌تواند نویز را کاهش دهد. این مکانیسم می‌تواند به طور خودکار پس از بسته شدن در، آن را قفل کند و صدای مربوط به قفل شدن را در هنگام باز و بسته شدن به حداقل برساند. کاربران این قفل هوشمند علاوه بر فناوری تشخیص چهره ،می‌توانند از رمز عبور، بلوتوث گوشی، کارت nfc ، ساعت و گوشی هوشمند شیائومی، حسگر اثر انگشت و کلید اضطراری برای باز کردن آن استفاده کنند.

طبق اعلام شرکت سازنده داده های مربوط به این قفل هوشمند از طریق وای فای و بلوتوث در گوشی دریافت شده و می‌توان تنظیمات و شخصی‌سازی‌های دلخواه را از طریق اپلیکیشن Mi Home  اعمال کرد. همچنین این قفل به دلیل پشتیبانی از قابلیت HyperOS Connect می‌تواند به دیگر دستگاه‌های شیائومی متصل شده و برای اعمال سناریوهای مختلف به کار رود. این قفل هوشمند برای پیش خرید در چین عرضه شده قیمت اولیه آن در حال حاضر ۲۶۱ دلار است.

source