وزارت بازرگانی ایالات متحده اعلام کرد قصد دارد مبلغ 23.9 میلیون دلار به شرکت راکت لب اختصاص دهد تا تولید نیمه‌رساناهای مرکب با کاربرد در ماهواره‌ها و فضاپیماها را به شکل قابل توجهی افزایش دهد.

به گزارش سرویس بین الملل رسانه اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد این سرمایه‌گذاری به ایجاد یک منبع قوی‌تر و انعطاف‌پذیرتر از سلول‌های خورشیدی درجه فضایی منجر خواهد شد که وظیفه تامین انرژی فضاپیماها و ماهواره‌ها را بر عهده دارند. همچنین انتظار می‌رود که تولید نیمه‌رساناهای مرکب راکت لب طی سه سال آینده 50 درصد افزایش یابد.

این بودجه بخشی از برنامه 52.7 میلیارد دلاری دولت بایدن برای یارانه تولید و تحقیق در حوزه تراشه است که پیش‌تر از آن شرکت‌هایی مانند سامسونگ الکترونیک کره جنوبی، اینتل و TSMC تایوان بهره‌مند شده‌اند. راکت لب که در سال 2006 توسط پیتر بک نیوزیلندی تاسیس شد، یکی از دو شرکت آمریکایی متخصص در تولید نیمه‌رساناهای مرکب با بازده بالا و مقاوم در برابر تشعشع، تحت عنوان سلول‌های خورشیدی درجه فضایی است.

وزیر بازرگانی آمریکا ضمن اشاره به اهمیت حیاتی سلول‌های خورشیدی در تامین انرژی و حفظ عملکرد فناوری‌های ارتباطی و فضایی، اعلام کرد که کمک مالی پیشنهادی 23.9 میلیون دلاری به راکت لب این شرکت را قادر خواهد ساخت تا تاسیسات تولیدی خود را برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد تراشه از سوی ارتش آمریکا، ناسا و صنایع فضایی تجاری گسترش دهد.

گفتنی است سلول‌های خورشیدی این شرکت از برنامه‌های فضایی ایالات متحده از جمله سیستم‌های هشدار موشک، تلسکوپ فضایی جیمز وب، کاوش‌های ماهانه آرتمیس ناسا، بالگرد مریخ و فرودگر مریخ Insight پشتیبانی می‌کنند. علاوه بر این، راکت لب موفق به کسب چند صد میلیون دلار قرارداد دولتی ایالات متحده شده است که شامل تولید ماهواره، پرتاب فضاپیما و توافقی برای بررسی تحویل محموله با استفاده از موشک‌هایش می‌شود.

source