بانک مرکزی تایوان اعلام کرده است که جدول زمانی مشخصی برای راه اندازی ارز دیجیتال ملی ندارد. این نهاد مالی در گزارشی به پارلمان تاکید کرد فرآیند انتشار چنین ارزی بسیار گسترده و پیچیده خواهد بود. با این حال بانک مرکزی تایوان برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی عمومی در خصوص این موضوع، سال آینده جلسات استماع برگزار خواهد کرد.

به گزارش سرویس اخبار ارز دیجیتال رسانه تکنا، بانک مرکزی تایوان در حال حاضر مشغول توسعه یک پروژه آزمایشی برای راه اندازی یک ارز دیجیتال تحت مدیریت دولت است. این پروژه با هدف تسهیل پرداخت‌های دیجیتال برای شهروندان از طریق کیف پول‌های الکترونیکی و بدون نیاز به کارت‌های اعتباری یا نقدی طراحی شده است.

گزارش ارائه‌شده به مجلس حاکیست: «اگرچه در حال حاضر بانک مرکزی برنامه زمان‌بندی مشخصی برای انتشار ارز دیجیتال بانک مرکزی ندارد، لکن از طریق تحقیقات و آزمایش‌های مستمر، همواره در حال بهبود کارآمدی پردازش و نوآوری در زمینه کاربردهای سامانه پرداخت است.»

این گزارش همچنین اشاره می کند که ترویج ارز دیجیتال بانک مرکزی یک طرح عظیم و پیچیده است که مستلزم اجرایی‌سازی بلندمدت می‌باشد. طبق مطالعه‌ای که در ماه مارس منتشر شد، در حال حاضر ۱۳۴ کشور، که نماینده ۹۸ درصد از اقتصاد جهانی هستند، در حال بررسی و ارزیابی امکان انتشار نسخه‌های دیجیتال ارزهای ملی خود می‌باشند. نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که بیش از نیمی از این کشورها در مراحل پیشرفته توسعه، اجرای آزمایشی یا راه‌اندازی ارز دیجیتال به سر می‌بربرد.

طرفداران ارزهای دیجیتال بر این باورند که این نوع ارزها امکان بهره‌مندی از قابلیت‌های نوین مالی را فراهم آورده و جایگزینی کارآمد برای پول نقد فیزیکی به شمار می‌روند. با وجود این، نگرانی‌هایی در خصوص احتمال سوءاستفاده دولت‌ها و جاسوسی مالی از طریق ارزهای دیجیتال در برخی کشورها منجر به بروز اعتراضاتی شده است.

source