طرفداری | ریو فردیناند اسطوره باشگاه منچستریونایتد و تیم ملی فوتبال انگلیس، همچنان وینیسیوس جونیور را شانس اصلی بردن توپ طلا در سال 2024 می‌داند.

رئال مادرید در فصل گذشته، هم در لالیگا و هم لیگ قهرمانان اروپا، دنیای فوتبال را تحت سلطه خود درآورد. لوس بلانکوس به طور قاطع قهرمان اسپانیا شدند و با اختلاف ده امتیاز بالاتر از بارسلونا به قهرمانی لالیگا رسید. در لیگ قهرمانان اروپا، آنها منچسترسیتی، بایرن مونیخ و دورتموند را در مسیر رسیدن به جام مغلوب کردند. بدیهی است که عملکرد قهرمانانه این تیم در تمام رقابت‌ها، به برخی از بازیکنان شانس بسیار خوبی برای کسب جوایز فردی معتبر فصل گذشته می‌دهد. جود بلینگام و وینیسیوس جونیور به نظر بهترین موقعیت را برای بردن توپ طلا دارند.

برنده احتمالی توپ طلای 2024 از نظر فردیناند

ریو فردیناند، اسطوره انگلیسی و مفسر مشهور، در مصاحبه اخیر رسانه‌ای با BBC Sport، نظرش را در مورد احتمال کسب جایزه توپ طلا در سال 2024 توسط وینیسیوس جونیور بیان کرده است. فردیناند دراین‌باره می‌گوید:

شانس وینیسیوس جونیور برای توپ طلا؟ بله. من همچنان معتقدم که او شانس اصلی این جایزه است و فکر نمی‌کنم هیچ‌کسی در حال حاضر کاری کرده باشد که نشان دهد این موضوع باید تغییر کند.

با این حال ریو فردیناند به این موضوع مهم هم اشاره داشت که نتیجه امشب بازی دو تیم انگلیس و هلند در نیمه‌نهایی یورو و احتمالاً فینالیست شدن سه‌شیرها می‌تواند تأثیر زیادی روی شانس جود بلینگام برای تصاحب جایزه توپ طلا داشته باشد.

تا زمانی که حضور جود بلینگام در انگلیس تعیین‌کننده باشد و او بتواند به مقام قهرمانی یورو برسد، می‌تواند اوضاع را به سود خودش تغییر دهد.

درخشش وینیسیوس جونیور و جود بلینگام در رئال مادرید

 تأثیر عملکرد بین‌المللی

در حالی که ستاره برزیلی رئال مادرید در مرحله گروهی کوپا آمریکا در فرم نسبتاً خوبی برای برزیل قرار داشت، محرومیت او در مرحله یک‌چهارم نهایی برای سلسائو گران تمام شد، چراکه آنها نتوانستند از سد اروگوئه ده نفره بگذرند. وینیسیوس جونیور در شبکه‌های اجتماعی به طور علنی از ناکامی‌های تیم عذرخواهی کرد و بدیهی است که این نتیجه بر شانس او برای کسب توپ طلا تأثیر خواهد گذاشت.

از سوی دیگر جود بلینگام هم با وجود عملکرد درخشان وینیسیوس در سطح باشگاهی، ولی او هنوز هم ممکن است به دلیل حضور انگلیس در یورو، مدعی اصلی این جایزه باشد. اگر بلینگام نقش مهمی در رساندن تیمش به فینال و احتمالاً قهرمانی در این تورنمنت داشته باشد، می‌تواند از هم‌تیمی برزیلی خود به عنوان مدعی اصلی پیشی بگیرد. در هر دو صورت، این یک موقعیت برد برد برای رئال مادرید خواهد بود.

source