مشکل عدم دریافت کد فعالسازی تلگرام یکی از مشکلات رایجی است که کاربران در ایران با آن مواجه هستند. برای حل این مشکل می‌توانید راهکارهایی که در این مطلب پلازا به آن‌ها پرداخته شده است را بخوانید.

تلگرام در چند وقت اخیر شاهد هجوم کاربران جدید بوده است. بسیاری از کاربران برای عبور از فرآیند ثبت نام تلاش می‌کنند و گاهی کد را به موقع دریافت نمی‌کنند. برخی از کاربران نمی‌توانند کد مورد نیاز برای تأیید حساب را قبل از استفاده از Telegram دریافت کنند. اما در این صورت، چگونه کد تلگرام را دریافت کنیم؟ در ادامه با آموزش دریافت کد تلگرام از طریق ایمیل همراه ما باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.

فهرست مطلب

آموزش نحوه دریافت کد فعالسازی تلگرام

گرفتن کد تلگرام از اینترنت تنها یک راه دارد و آن هم در صورتی قابل استفاده است که قبلا در یک دستگاه دیگر، وارد تلگرام وب شده باشید. در این صورت با مراجعه به آن دستگاه و باز کردن تلگرام وب، می‌توانید به کد دسترسی پیدا کنید. اما علاوه بر این روش، راه‌های جایگزین دیگری هم وجود دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

۱. دریافت کد تلگرام از طریق ایمیل

تلگرام کد تائید را به ایمیل شما ارسال نمی‌کند. اما در صورتی که به شماره تلفن خود دسترسی ندارید، می‌توانید کاری کنید که پیامک‌ها در آن شماره، به حساب ایمیل شما فوروارد شوند تا به کد تائید دسترسی پیدا کنید. می‌توانید از اپلیکیشن IFTTT برای این کار استفاده کنید.

پس از باز کردن برنامه روی گزینه Create در پایین صفحه بزنید.

گرفتن کد تلگرام از اینترنت

در صفحه بعدی روی گزینه Add کلیک کنید.

گرفتن کد تلگرام از اینترنت

در کادر جستجوی بالای صفحه، SMS را وارد کرده و سپس از نتایج، روی Android SMS بزنید.

گرفتن کد تلگرام از اینترنت

حالا در صفحه بعدی گزینه Any new SMS received را انتخاب کنید.

چگونه کد تلگرام را دریافت کنیم

حالا به صفحه قبلی بازخواهید گشت. در این صفحه روی گزینه Add که روبه‌روی Then That است بزنید.

گرفتن کد تلگرام از اینترنت

این بار در صفحه بعدی Email را تایپ کرده و گزینه Email را انتخاب کنید.

گرفتن کد تلگرام از اینترنت

در صفحه باز شده گزینه Send me an email را انتخاب کنید. در صورتی که با حساب گوگل یا اپل آیدی خود وارد برنامه شده باشید، برنامه از همان آدرس ایمیل حساب‌های شما استفاده می‌کند.

همچنین بخوانید :

در غیر این صورت از قسمت To address می‌توانید آدرس ایمیل را خودتان وارد کنید.

چگونه کد تلگرام را دریافت کنیم

از قسمت Subject می‎‌توانید عنوان ایمیل و از قسمت Body هم می‌توانید متن ایمیل را مشخص کنید. بهتر است به قسمت Body دست نزنید. با انتخاب گزینه Continue، اپلت شما ساخته خواهد شد. دوباره روی Continue کلیک کنید.

گرفتن کد تلگرام از اینترنت

در صفحه بعدی روی گزینه Finish بزنید تا اپلت فعال شود. از این پس، هر پیامک جدیدی که دریافت کنید، از جمله پیامک تائید تلگرام، به صورت خودکار به آدرس ایمیلی که مشخص کرده‌اید فوروارد خواهد شد. نکته مهم این است که ممکن است این اپلت همیشه به درستی کار نکند. همچنین حتما مطمئن شوید که به این برنامه دسترسی به پیامک‌ها را داده‌اید.

۲. آموزش بدست آوردن کد تایید تلگرام از دیگر دستگاه‌ها

مشکل عدم دریافت کد تلگرام مشکلی است که برای تمامی خطوط اپراتورهای داخل ایران وجود دارد. این مشکل نیز به دلیل مسدود شدن شماره تلفن‌های با کد ایران است. در این صورت از دست شما کار چندان زیادی بر نمی‌آید. اما اگر قبلا در یک دستگاه دیگر مانند کامپیوتر یا یک گوشی دیگر وارد حساب خود شده باشید، می‌توانید کد ورود را از طریق آن حساب نیز دریافت کنید.

راه های دریافت پیامک کد ورود به تلگرام

در حقیقت تلگرام ابتدا کد را در حساب شما در سایر دستگاه‌ها ارسال می‌کند. اگر خوش‌شانس هستید و در سایر دستگاه‌ها به حساب تلگرام خود دسترسی دارید، می‌توانید در صفحه چت با Telegram در آن دستگاه، کد ورود را دریافت کنید.

۳. برای دریافت کد فعال سازی تلگرام از شماره تلفن همراه معتبر استفاده کنید

دو موضوع برای راه های دریافت کد تایید تلگرام وجود دارد. اول این که دریافت کد تلگرام بعد از فیلترینگ این پیام‌رسان، برای شماره تلفن‌های ایران با اختلال همراه شده است. اگر خوش‌شانس باشید، با چند بار امتحان کردن فرایند دریافت کد تلگرام از طریق پیامک طی چند روز، می‌توانید در نهایت کد را دریافت کنید. در غیر این صورت برای رفع مشکل ارسال نشدن کد فعال سازی تلگرام کار چندان زیادی از دست شما برنمی‌آید.

همچنین بخوانید :

دوم این است که آیا از یک شماره جعلی یا مجازی برای ثبت نام در تلگرام استفاده می‌کنید. برخی از کاربران تلاش می‌کنند این کار را انجام دهند، اما ما آن را توصیه نمی‌کنیم. شاید به همین دلیل است که تلگرام کد تأیید را ارسال نمی‌کند. بنابراین برای دریافت مجدد کد تلگرام از طریق پیامک از شماره اصلی خود استفاده کنید.

۴. دریافت کد تلگرام از طریق تماس

دریافت کد تلگرام بعد از فیلترینگ

تلگرام همچنین گزینه ای برای دریافت کد از طریق تماس دارد. پس از درخواست کد از طریق پیامک، باید دکمه Didn’t get the code در زیر کادر مشاهده کنید. اگر تلگرام شما را در دستگاه دیگری شناسایی کند، کد را درون برنامه ارسال می‌کند. سپس پیامک می‌فرستد و در نهایت می‌توانید از طریق تماس تلفنی کد خود را دریافت کنید. چند لحظه بعد یک تماس تلفنی دریافت خواهید کرد. البته این روش نیز مانند پیامک ممکن است در همه مواقع کار نکند.

درخواست ارسال مجدد بیش از حد نکنید

گاهی اوقات گرفتن کد تلگرام از اینترنت یا حتی تماس زمان می‌برد. صبور باشید. می‌توانید پس از چند ثانیه گزینه «Didn’t get the code» را مشاهده کنید. اتفاقی که می‌افتد این است که کاربران چندین بار روی دکمه ضربه می‌زنند و فکر می‌کنند که کد سریعتر به تلفن آن‌ها ارسال می‌شود، اما اینطور نیست. در واقع، ممکن است دقیقا برعکس این اتفاق بیفتد.

راه های دریافت کد تایید تلگرام

اگر در دریافت کد تاخیری وجود دارد، روی دکمه Didn’t get the code خیلی سریع ضربه نزنید. در صورت نیاز یک بار ضربه بزنید و سپس صبر کنید. در غیر این صورت، پیام دیگری را دریافت خواهید کرد که می‌گوید «Too many attempts, please try again later». این چیز دیگری در بدست آوردن کد تایید تلگرام است که باید در نظر داشته باشید.

همچنین بخوانید :

سوالات متداول

۱.آیا دریافت کد تلگرام از طریق واتساپ ممکن است؟

خیر. امکان دریافت کد تلگرام از طریق واتساپ وجود ندارد و دریافت کد فقط از طریق برنامه تلگرام، پیامک و تماس تلفنی انجام می‌گیرد.

۲. آیا دریافت کد فعالسازی تلگرام از طریق ایمیل ممکن است؟

راهی تحت عنوان گرفتن کد تلگرام از طریق ایمیل وجود ندارد. تنها با پیامک، تماس یا کد درون برنامه‌ای می‌توانید کد ورود را دریافت کنید. با این حال شما با کمک برنامه‌هایی مثل IFTTT می‌توانید کاری کنید که پیامک‌های دریافتی به صورت خودکار به ایمیل شما فوروارد شوند و از این طریق کد را به ایمیل خودتان ارسال کنید.

کلام آخر

گرفتن کد تلگرام از اینترنت و از طریق روش‌هایی مثل ایمیل و واتساپ، توسط خود این پیام‌رسان پشتیبانی نمی‌شود. اما می‌توانید با کمک برنامه‌های اضافی، کاری کنید که کد از طریق پیامک برایتان به ایمیل فوروارد شود. با توجه به این که دریافت کد تلگرام بعد از فیلترینگ آن کمی مشکل‌تر شده، بهترین کار این است که تلگرام را در یک دستگاه مطمئن دیگر مثل کامپیوتر فعال کنید تا از این طریق همیشه خیالتان از بابت دریافت بدون مشکل کد تائید در آن دستگاه، راحت باشد.

source