در راستای اجرای قانون خدمات دیجیتال (DSA)، کمیسیون اروپا روز جمعه از شرکت آمازون، پیشرو تجارت الکترونیک ایالات متحده، درخواست ارائه اطلاعات تکمیلی در خصوص اقدامات تطبیقی این شرکت نمود.

به گزارش سرویس بین الملل رسانه اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اتحادیه اروپا در بیانیه رسمی خود خواستار ارائه جزئیات دقیق پیرامون انطباق آمازون با الزامات شفافیت سامانه‌های توصیه‌گر شده است. مهلت ارائه این اطلاعات برای آمازون، 26 ژوئیه (5 مرداد) تعیین گردیده است. قانون خدمات دیجیتال (DSA) اتحادیه اروپا، بازیگران بزرگ فناوری (Big Tech) را موظف به تشدید مقابله با محتوای غیرقانونی و مضر در بسترهای تحت مدیریت خود می نماید.

سخنگوی آمازون ضمن اشاره به بررسی درخواست اتحادیه اروپا و همکاری نزدیک با کمیسیون اروپا، اظهار داشت: آمازون با هدف کمیسیون اروپا برای ایجاد محیطی امن، قابل پیش‌بینی و قابل اعتماد برای خرید، همسو و موافق است.

وی در ادامه افزود: «ما بر این باوریم که این امر برای تمامی فعالان صنعت خرده‌فروشی حائز اهمیت است. آمازون سرمایه‌گذاری قابل توجهی را برای حفاظت از فروشگاه خود در برابر بازیگران مخرب، محتوای غیرقانونی و ایجاد تجربه‌ای قابل اعتماد برای خریداران، اختصاص داده است. ما بر این بستر مستحکم، فرآیند انطباق با قانون خدمات دیجیتال (DSA) را بنا نهاده‌ایم.»

source