طرفداری | فری ایجنسی ۲۰۲۴ NBA با رقم خوردن چند اتفاق مهم پیگیری شد. کلی تامپسن که پس از 13 فصل از گلدن استیت وریرز به عنوان فری ایجنت جدا شده بود، با روش ساین اند ترید به دالاس موریکس پیوست. نایب قهرمان فصل ۲۴-۲۰۲۳ برای جذب یکی از بهترین شوتزن های تاریخ، دو پیک راند دوم به وریرز داد و جاش گرین را هم به شارلوت هورنتس فرستاد. لس آنجلس لیکرز و شخص لبران جیمز برای امضای قرارداد با تامپسن تلاش خودشان را انجام دادند اما تلاش آنها بی فایده ماند. قرارداد تامپسن با موریکس ۵۰ میلیون دلار ارزش دارد و سه ساله است.

ساین اند ترید چیست؟ (Sign-and-trade deal)

در بسکتبال NBA، ساین اند ترید به وجود آمده تا تیم ها و بازیکنان در فری ایجنسی آزادی عمل بیشتری داشته باشند. در این معامله، یک تیم با یک بازیکن آزاد بدون محدودیت یا محدودیت مشروط قرارداد جدیدی امضا می‌کند و سپس بلافاصله او را به تیمی دیگر که بازیکن انتخاب می‌کند، ترید می‌کند. 

این کار به طور معمول به این منظور انجام می‌شود تا به بازیکن اجازه دهد تا حقوق و دستمزد بالاتر و تعداد سال‌های بیشتری در قرارداد خود نسبت به آنچه قوانین سقف حقوق به طور عادی به تیمی که او را به طور مستقیم به قرارداد امضا می‌کند، اجازه می‌دهد، دریافت کند.

– چرا ساین اند ترید؟

برای بازیکن: تیم جدید می‌تواند قراردادی بزرگ‌تر از آنچه سقف حقوق تیم اصلی اجازه می‌دهد، به بازیکن ارائه دهد.

برای تیم مبدا: آنها ممکن است در ازای بازیکنی که توانایی حفظ او را ندارند، بازیکنان یا انتخاب‌های ارزشمندی در درفت به دست آورند.

برای تیم مقصد: آنها بازیکن مورد نظر خود را بدون عبور از سقف حقوق به دست می‌آورند.

جیسن تیتم، صاحب بزرگترین قرارداد تاریخ لیگ 

به گزارش ادرین ووجناروفسکی از ESPN، جیسن تیتم و بوستون سلتیکس بر سر امضای یک تمدید قرارداد ۵ ساله سوپرمکس به ارزش ۳۱۴ میلیون دلار به توافق رسیده اند. تیتم الان به پردرآمدترین بازیکن NBA تبدیل نمی شود اما این سنگین ترین رقم مجموع یک قرارداد در تاریخ NBA است.

ستاره 26 ساله بوستون، این تیم را با پیروزی در پنج بازی مقابل دالاس موریکس در فینال NBA به هجدهمین قهرمانی خود در این لیگ رساند. او در این رقابت‌ها به طور میانگین 22.2 امتیاز، 7.8 ریباند و 7.2 اسیست ثبت کرد و به این ترتیب سلتیکس از رقیب دیرینه خود، لس آنجلس لیکرز، در تعداد قهرمانی‌های NBA پیشی گرفت و به پرافتخارترین تیم تاریخ این لیگ تبدیل شد.

این فوروارد 2.06 متری که در سال 2017 توسط سلتیکس در به عنوان پیک شماره ۳ درفت انتخاب شد. تیتم طی این سال ها به یکی از بهترین استعدادهای دو طرفه NBA در پست خود تبدیل شده است. او به همراه جیلن براون که خودش سال قبل رکورد گران قیمت ترین قرارداد تاریخ را شکسته بود، احتمالاً بهترین زوج وینگ حال حاضر لیگ هستند. فعلا دو قرارداد با بالاترین ارزش کل در تاریخ NBA متعلق به این زوج سلتیکسی است. 

source

توسط digitalwebmaster