بهاره افشاری یکی از بازیگران زن مشهور ایرانی است که ابتدا به واسطه نقش‌های منفی خود به شهرت رسید و سپس با نشان دادن استعداد بالای خود در بازیگری محبوب شد. در ادامه مقاله پیش رو با بیوگرافی بهاره افشاری همراه شما می‌شویم.

بهاره افشاری بازیگر و طراح لباس ایرانی متولد سال 1360 است. او نخستین بار در سال 1381 با فیلم ناف پشت دوربین رفت و سپس در سال 1384 با ایفای نقش شیطان در سریال محبوب او یک فرشته بود، تبدیل به یکی از ترسناک‌ترین و منفی‌ترین شخصیت‌های سریالی ایرانی شد. این بازیگر در سال 1389 نقش بیتا در مجموعه تلویزیونی فاصله‌ها را بازی کرد که باز هم کاراکتری منفی بود. در واقع خانم افشاری نماد بد گرل (Bad Girl) یا دختر بد رسانه ایران بود تا اینکه با ایفای نقش‌های بعدی و شرکت در رئالیتی شو پدرخوانده تبدیل به یکی از محبوب‌ترین بازیگران زن شد. در ادامه مقاله پیش پلازا با بیوگرافی بهاره افشاری همراه شما هستیم‌.

فهرست مطالب:

اطلاعات شخصی بهاره افشاری

  • نام و نام خانوادگی: بهاره افشاری
  • تاریخ تولد: 14 تیر 1363
  • محل تولد: شاهرود، سمنان
  • سن بهاره افشاری: 40 سال
  • قد بهاره افشاری: 170 سانتی‌متر
  • وضعیت تاهل: مجرد
  • تحصیلات بهاره افشاری: دیپلم بازیگری- کارشناسی رشته نقاشی
  • صفحه اینستاگرام بهاره افشاری: @baharehafshariofficial

زندگی شخصی بهاره افشاری

این بخش را به مرور زندگی خانم افشاری از تولد تا ازدواج می‌پردازیم.

کودکی تا جوانی

خانم افشاری در چهاردهمین روز از ماه تیر سال 1363 و در شاهرود سمنان به دنیا آمد. پدرش تولیدی لباس داشت و مادرش خانه‌دار بود. به همین خاطر او از کودکی با طراحی لباس و ترکیب رنگ‌ها علاقه‌مند شد. او با توجه به علاقه‌ای که به طراحی لباس داشت، زیر نظر یک استاد طراحی مد را یاد گرفت. افشاری در خانواده چهار نفره بزرگ شده و یک برادر به نام بابک دارد. بابک افشاری با صبا سهیلی دختر سعید سهیلی کارگردان و تهیه کننده سینما ازدواج کرد. بهاره افشاری در رشته نمایش از هنرستان دخترانه سوره دیپلم گرفت و در رشته کارشناسی نقاشی فارغ التحصیل شد.

همچنین بخوانید :

زندگی شخصی بهاره افشاری

زندگی خصوصی بهاره افشاری

حتما دوست دارید تا درباره ازدواج خانم افشاری بیشتر بدانید. راستش را بخواهید، این بازیگر نیز مانند اکثر هنرپیشگان شایعات زیادی پیرامون ازدواج خود داشت. اما مهم‌ترین شایعه زندگی خانم بهاره، ازدواج با بنیامین بهادری خواننده بود. این هنرپیشه به شدت حواشی پیش آمده را تکذیب کرد و پس از مدتی آقای بهادری با شایلی محمودی ازدواج کردند و شایعات خاتمه گرفت. باید اعلام کنیم که این بازیگر تا کنون ازدواج نکرده و مجرد است. بنابراین عناوینی مانند همسر بهاره افشاری صحت ندارند.

زندگی شغلی بهاره افشاری

این بخش را به مرور زندگی حرفه‌ای این بازیگر اختصاص داده‌ایم.

خانم افشاری پیش از دنیای بازیگری و شهرت

بهاره افشاری پیش از هنرپیشه شدن به دلیل علاقه‌اش به طراحی لباس به‌صورت حرفه‌ای وارد دنیای مد شد. همچنین او در آن دوران در کار نقاشی و مونتاژ هم  فعالیت داشت. افشاری در دنیای مد و مزون هم بسیار فعالیت داشت و با برگزاری شوهای لباس بسیاری از بازیگران سینما را مشتری خود کرده بود. افشاری در حال حاضر با بابک برادر خود یک شرکت طراحی دارند و او مدیریت بخش طراحی لباس را بر عهده دارد. این شرکت در زمینه کارهای معماری، گرافیک و طراحی صنعتی فعالیت دارد.

بهاره افشاری فعالیت هنری‌اش را سال‌ها پیش با یک سریال آغاز کرد، امّا به‌دلیل تجربه بدی که در آن کار داشت تصمیم گرفت تا برای همیشه از دنیای بازیگری خداحافظی کند. وی بعدها به دعوت کیانوش عیاری برای ایفای دو نقش در سریال روزگار قریب انتخاب شد. با بازی در این اثر افشاری تصمیم گرفت تا فعالیت بازیگری خود را در این حرفه دوباره از سر گیرد. در ادامه با فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی بهاره افشاری همراه شما هستیم.

همچنین بخوانید :

سریال های بهاره افشاری

بهاره افشاری در سال 1383 برای بازی در سریال مسافر پردردسر به کارگردانی شاهرخ حمیدی مقدم به ایفای نقش پرداخت. ولی به دلیل تجربه بدی که در این کار داشت بازیگری را مدتی کنار گذاشت. بعدها برای بازی در سریال روزگار قریب کاری از کیانوش عیاری انتخاب شد. او در این اثر نقش جوانی همسر دکتر قریب را برعهده داشت. در سریال روزگار قریب علاوه بر بهاره افشاری، بازیگرانی چون مهدی هاشمی، ناصر هاشمی، آفرین عبیسی، رضا کیانیان، مرحوم پرویز شاهین خو، الناز حبیبی و زنده یاد حسین پناهی حضور داشتند.

اما اتفاق جدی در حرفه بازیگری برای افشاری با ایفای نقش شیطان در سریال او یک فرشته بود، رقم خورد. این سریال در سال 1384 به کارگردانی علیرضا افخمی ساخته شد. بازی در مجموعه تلویزیونی او یک فرشته بود برای بهاره افشاری شهرت بالایی را به ارمغان آورد. بدون شک بازی در کاراکتر شیطان برای این سریال از شاخص‌ترین  نقش‌ها در کارنامه هنری او محسوب می‌شود. بازی درخشان بهاره افشاری برای این اثر، نقش او را به یکی از ماندگارترین کاراکترهای شیطانی در تلویزیون مبدل کرد.

سریال او یک فرشته بود پس از پخش با استقبال بی نظیر مخاطبان در تلویزیون مواجه گردید، به طوری که تا چندین سال این اثر در ایام ماه رمضان بازپخش می‌شد. در این سریال علاوه بر بهاره افشاری بازیگرانی چون مرحوم حسن جوهرچی، مریم کاویانی، مرتضی ضرابی، امیرمحمد زند و ثریا قاسمی به ایفای نقش پرداختند.

سریال های بهاره افشاری / فیلم‌های بهاره افشاری

سال نام سریال نقش کارگردان
1383 مسافر پردردسر شاهرخ حمیدی مقدم
1384 روزگار قریب جوانی زری مامان همسر دکتر قریب کیانوش عیاری
1384 او یک فرشته بود فرشته (شیطان) علیرضا افخمی
1389 فاصله‌ها بیتا رحیمی حسین سهیلی‌زاده
1390 دست بالای دست نوشین زندی محسن یوسفی
1391 مرد نقره‌ای نورا کاظم معصومی
1392 معراجی‌ها راضیه زمانی مسعود ده‌نمکی
1393 آخرین بازی نسترن بوستانی حسین سهیلی‌زاده
1394 نیاز کمند حسین سهیلی‌زاده
1396 سر دلبران سمیرا محمدحسین لطیفی
همچنین بخوانید :

بیوگرافی بهاره افشاری ؛ حضور در شبکه نمایش خانگی

این بازیگر در حوزه نمایش خانگی هم در مجموعه تلویزیونی های مختلفی به ایفای نقش پرداخته است. او در مسابقات شب‌های مافیا و پدرخوانده به عنوان یکی از بست پلیرها شناخته می‌شد.

از کارهای اخیر او می توان به مجموعه تلویزیونی نیو کمپ اشاره کرد. او در این اثر نقش یک دختر رزمی‌کار به نام مریم سرچشمه را برعهده دارد. این سریال توسط منوچهر هادی کارگردانی شد. همچنین بهاره افشاری در سریال حیثیت گمشده از سجاد پهلوان زاده نیز ایفای نقش داشت و یکی از کلیدی‌ترین نقش‌های آن یعنی زنی به نام‌ هاجر را بازی می‌کرد که بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

این بازیگر یک سریال تاریخی به نام در انتهای شب را نیز در کارنامه خود دارد.

بهاره افشاری در شبکه نمایش خانگی / فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی بهاره افشاری

سال نام اثر سمت کارگردان
1397 سریال ممنوعه بازیگر نقش ترانه مشایخ امیر پورکیان
1397 مجموعه مسابقه 13 شمالی شرکت کننده علیرضا امینی
1400 رئالیتی شو شب‌های مافیا شرکت کننده سعید ابوطالب
1401 رئالیتی شو پدرخوانده شرکت کننده سعید ابوطالب
1402 سریال نیوکمپ بازیگر نقش مریم سرچشمه منوچهر هادی
1402 سریال حیثیت گمشده بازیگر نقش هاجر سجاد پهلوان زاده
1402 سریال 2 شات مهمان علی میرمیرانی
1403 رویای نیمه شب بازیگر حسن آخوند‌پور

فیلم های بهاره افشاری

بهاره افشاری در سال 1381 با ایفای نقش در فیلم ناف به کارگردانی محمد شیروانی بازیگری در سینما را تجربه نمود. او بعدها در سال 1386 برای فیلم تسویه‌حساب کاری از تهمینه میلانی نقش آفرینی داشت. در این کار علاوه بر افشاری بازیگری مانند مهناز افشار، لادن مستوفی، السا فیروزآذر، اکبر عبدی، حامد بهداد، احمد مهران‌فر، محمدرضا شریفی‌نیا و رضا عطاران حضور داشتند.

فیلم های بهاره افشاری / فیلم‌های بهاره افشاری

افشاری پس از بازی در این فیلم برای آثار زیادی دیگری در حوزه سینما نقش آفرینی کرد. از دیگر فیلم‌های بهاره افشاری در سینما می‌توان به فیلم‌هایی چون کلبه (جواد افشار)، شیرین (عباس کیارستمی)، معراجی‌ها (مسعود ده نمکی)، گشت ارشاد 2 (سعید سهیلی) و جلبک (کریم امینی) اشاره کرد.

همچنین بخوانید :
سال نام فیلم کارگردان
1381 ناف محمد شیروانی
1386 تسویه حساب تهمینه میلانی
1386 صد سال به این سال‌ها سامان مقدم
1387 شیرین عباس کیارستمی
1387 کلبه جواد افشار
1387 زندگی شیرین قدرت‌الله صلح‌میرزایی
1387 خیابان بیست و چهارم سعید اسدی
1388 ازدواج در وقت اضافه سعید سهیلی
1389 پایان‌نامه حامد کلاهداری
1389 دردسر بزرگ مهدی گلستانه
1389 سه درجه تب حمیدرضا صلاحمند
1392 معراجی‌ها مسعود ده‌نمکی
1393 تتل و راز صندوقچه وحید گلستان
1394 عطر شیرین عطر تلخ ناصر محمدی
1394 عشق و جنون حسن نجفی
1394 صداهای خاموش سهی بانو ذوالقدر
1395 گشت ارشاد 2 سعید سهیلی
1395 عشقولانس محسن ماهینی
1397 زندانی‌ها مسعود ده‌نمکی
1398 آینده امیر پورکیان
1398 موافقت اصولی امیر پورکیان
1399 پری‌سا محمدرضا رحمانی
1399 روز ششم حجت قاسم‌زاده اصل
1402 جلبک کریم امینی

بهاره افشاری در سال 1396 نخستین کارگردانی خود را با فیلم سریک تجربه کرد. این فیلم به نویسندگی علی شمس بود و تهیه‌کنندگی آن را خود افشاری برعهده داشت. در فیلم سریک چهره‌ مشهور فوتبال ایران سردار آزمون حضور داشت.

تله‌فیلم های بهاره افشاری

افشاری در زمینه بازی در تله فیلم هم تجربیاتی داشته که در ادامه مقاله بیوگرافی بهاره افشاری به آن‌ها می‌پردازیم.

سال نام تله فیلم کارگردان
1386 روابط ایرج کریمی
1390 برهوت شهرام شاه حسینی
1391 شمال شهر جنوب شهر
1394 گروه آلما عباس مرادیان

تئاترهای بهاره افشاری

بهاره افشاری بازی در تئاتر را در سال 1392 با نمایشی به نام شهر تنهایی من کاری از سید علی هاشمی تجربه کرد. در این اثر علاوه بر او بازیگرانی مثل شکوفه ‌هاشمیان، افشین سلیمانپور و نوشین ‌تبریزی حضور داشتند.

تئاترهای بهاره افشاری / فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی بهاره افشاری

سال نام نمایش کارگردان مکان اجرا
1392 شهر تنهایی من سید علی هاشمی فرهنگسرای ‌نیاوران ‌- ‌سالن ‌خلیج ‌فارس
1394 من آنجا نیستم افشین ‌اخلاقی اَرغنون
1398 زیبایی گاهی زن است سهراب ‌حسینی پردیس ‌تئاتر ‌شهرزاد
1400 احتمالات علی ‌شمس تئاترشهر ‌- ‌سالن ‌چهارسو

جوایز و افتخارات بهاره افشاری

متأسفانه تا کنون بهاره افشاری در زمینه بازیگری موفق به دریافت جایزه‌ای نشده است اما این مسئله چیزی از ارزش‌های این بازیگر مستعد سینما، تلویزیون و تئاتر کم نمی‌کند.

شایعات و حواشی بهاره افشاری

این بازیگر در طول زندگی خود دچار حواشی مختلفی شده است که در ادامه بیوگرافی بهاره افشاری با مرور آنها همراه شما هستیم.

بهاره افشاری ؛ آنابل ایرانی

خانم افشاری با سریال او یک فرشته بود به شهرت رسیدند و به همین دلیل در سال‌های اولیه بازیگری خود، چندان توسط مردم از او استقبال نمی‌شد و بخاطر جو فیلم از او می‌ترسیدند. همچنین این بازیگر چند سال بعد در نقش منفی سریال فاصله‌ها نیز حضور داشت و این مزید بر علت بود. او در مصاحبه‌اش به شوخی به خود لقب آنابل (عروسک ترسناک دنیای احضار) ایرانی را داد.

فیلم‌های بهاره افشاری

بازی در فیلم پایان نامه

یکی از داغ‌ترین حواشی این هنرمند، حضور او در فیلم پایان‌نامه بود. پایان‌نامه فیلمی از حامد کلاهداری بود که در سال 1389 اکران شد و نقدهای زیادی از آن شد. خانم افشاری درباره حضور در این اثر در برنامه دید در شب رضا رضا رشیدپور گفت که ابتدا به عنوان یک اکشن پلیسی با او قرداد بسته بودند و وقتی او ضعف‌های فیلمنامه را دید خواست از پروژه خارج شود اما نمی‌توانست مبلغ 80 میلیون تومان خسارت فیلم را بپردازد.

حاشیه ازدواج خانم بازیگر

در شهریور سال 1394 خبر ازدواج بهاره افشاری با بنیامین بهادری خواننده، پخش شد‌. آقای بهادری سپس با خانم شایلی محمودی ازدواج کردند. خانم افشاری بخاطر این شایعات اعتراض کرد و گفت که شایعات ازدواجی که پیرامون اوست، به او ضربه می‌زنند. او از کسانی که این شایعات را پخش می‌کردند شکایت کرد و در صحبت‌های خود تاکید کرد اگر برای خواهر، مادر و ناموس این افراد چنین شایعاتی بسازند، چه واکنشی نشان خواهند داد؟ همچنین در ادامه صحبت‌های خود خواست که دست از این قبیل کارها بکشند.

حواشی هدیه میلیاردی بهاره افشاری از شهرداری

وقتی فیلم مستند سریک به کارگردانی بهاره افشاری از سردار آزمون ساخته شد، شهرداری تهران وقتی تولد خانم افشاری را مصادف با اکران فیلم دید، 20 بیلبورد تبلیغاتی به عنوان هدیه تولد خانم افشاری به او هدیه داد تا فیلم خود را تبلیغ کند. این کار جنجال فراوانی را برای خانم افشاری به وجود آورد. مبلغ بیلبوردها حدودا 6 میلیارد تومان برآورد شده بودند و فیلم مورد آماج اعتراضات و واکنش‌ها قرار گرفت. سپس خانم افشاری اعلام کرد که این هدیه را قبول نمی‌کند و از قضاوت‌های زودهنگام درباره خود ابراز ناراحتی کرد. از سوی دیگر شهرداری نیز اعلام کرد این کار را در جهت اشاعه فرهنگ و تکریم ورزشکاران انجام داده است.

اتهام تقلب در مافیا

خانم افشاری در برنامه‌های شب‌های مافیا و پدرخوانده جز بست پلیرهای برنامه بود و هم از جانب مردم تحسین شد و هم آنقدر حرفه‌ای عمل کرد که به او لقب مادرخوانده مافیا را دادند. او در برنامه روبه‌رو درباره حاشیه‌های تقلبش و اینکه او در هنگام بازی ایرپاد در گوش خود داشته اعلام کرد که هرگز تقلب نکرده و این اتفاق مثل روز روشن است. او در این باره گفت که هرگز کارگردان و پلتفرم آبروی خود را برای این کار به خطر نمی‌اندازند و اگر خود او شخصا قصد تقلب داشت، پس کارگردان و گرداننده فیلم چرا جلوی او را نگرفتند؟ این بازیگر اعلام کرد در فصل سوم پدرخوانده حضور دارد.

فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی بهاره افشاری

حقایق پنهان بهاره افشاری

در این قسمت با حقایق زندگی و علایق بهاره افشاری همراه شما هستیم.

  • خانم افشاری اعلام کرد که در خانواده شاهرودی بسیار مذهبی بزرگ شده و بیشتر کودکیش در مکان‌های مذهبی گذشته است. او به اسلام واقعی اعتقاد دارد.
  • او رابطه خوبی با تنها برادرش بابک دارد و باهم یک شرکت طراحی را مدیریت می‌کنند.
  • او در یک مصاحبه اذعان کرد که: من در عروسی برادرم یک ساعت بیشتر ننشستم، چون نمی‌خواستم دیگران را معذب کنم.
  • برادر این بازیگر با صبا سهیلی دختر سعید سهیلی کارگردان و تهیه کننده سینما ازدواج کرد.
  • او پس از دیپلم با معلم خصوصی پیگیر صنعت مد شد و سپس مزون لباس خود را افتتاح کرد به طوری که در سال 1383 از مجله چلچراغ لقب جوان‌ترین طراح لباس ایران را گرفت.
  • رفت و آمد چهره‌های هنری به مزون او، باعث ورود خانم افشاری به دنیای بازیگری شد.
  • بهاره افشاری خود را آدمی رفیق باز می‌داند و الناز حبیبی و نرگس محمدی دوستان صمیمی او هستند.
  • خانم افشاری پس از فیلم پایان‌نامه به مدت سه سال ممنوع‌الکار بود.
  • رنگ‌های سبز، سفید، زرد و قرمز از رنگ‌های موردعلاقه او هستند و عاشق رنگ‌های شاد است.
  • در ادامه بیوگرافی بهاره افشاری و حقایق او می‌خوانیم اگرچه او در بیرون خوش‌اخلاق است اما خانواده او را بداخلاق می‌دانند. همچنین خانم افشاری درباره رفتار خود می‌گوید که بسیار انسان رک و صریحی است.
  • او برای فیلم دلنوازان و نقش یلدا انتخاب شده بود اما این نقش را نپذیرفت و گفت نقشی نبود که او را ترغیب کند بعد از 5 سال وارد تلویزیون شود.
  • خانم افشاری در کودکی و هنگام جنگ ایران و عراق به خاطر اصابت موشک به خانه‌ای نزدیک آنها دچار تشنج شده و بر حسب معجزه‌ای دوباره به زندگی بازمی‌گردد.
  • بهاره افشاری به بازیگری رضا عطاران علاقه زیادی دارد.
  • او درباره مادرش می‌گوید که آغوش او بهترین و امن‌ترین جای جهان برای اوست و هنوز هم بعضی از شب‌ها نزد مادرش رفته و در آغوش او می‌خوابد.

آلبوم عکس بهاره افشاری

در این بخش بیوگرافی بهاره افشاری چند عکس زیبا از این هنرپیشه تماشا کنید.

کلام آخر

در این مقاله به بیوگرافی بهاره افشاری، کارنامه هنری و حواشی این بازیگر مستعد سینما، تئاتر و تلویزیون پرداختیم. او از بازیگرانی است که تا کنون کارنامه پرباری در حوزه سینما و تلویزیون داشته و بدون شک می توان آینده درخشانی را برای این بازیگر توانا متصور شد. امید است مقاله بیوگرافی بهاره افشاری برای شما مخاطبین محترم مفید بوده باشد. لطفاً پس از مطالعه کامل این مقاله نظرات شخصی خود را درباره این بازیگر مستعد و دوست داشتنی با ما در وب‌سایت پلازا به اشتراک بگذارید.

منتخب کاربران

source