مدیرعامل اسنپ ادعا کرد درحال‌حاضر،‌ سهم بازار این تاکسی اینترنتی ۹۲ درصد است. به گفته او فقط ۶ درصد سفرهای درون‌شهری از طریق تاکسی‌های اینترنتی انجام می‌شود.

«محمد خلج»، در این رابطه گفت: «سهم اسنپ از بازار تاکسی‌های اینترنتی در کل کشور به ۹۲‌ درصد رسیده است. بااین‌حال، به دلیل پویایی بسیار زیاد این بازار سهم تاکسی‌های اینترنتی از کل سفرهای درون‌شهری همچنان به جایگاه اصلی خود نرسیده است و چالش‌های زیادی بر سر توسعه این مدل حمل‌ونقلی وجود دارد.»

به گفته او ۵.۵ تا ۶ درصد سفرهای درون‌شهری با استفاده از تاکسی‌های اینترنتی انجام می‌شود.

خلج درمورد ظرفیت افزایش این سهم نیز گفت: «حدود یک دهه از شروع فعالیت تاکسی‌های اینترنتی در ایران می‌گذرد و همچنان می‌توان ظرفیت زیادی برای رشد سامانه‌های هوشمند حمل‌ونقل نسبت به سایر مدل‌های حمل‌ونقلی، مانند تاکسی، مترو، اتوبوس و… متصور شد و دستیابی به این مهم، نیازمند تبیین فهمی مشترک نسبت به نقش اقتصاد دیجیتال در آینده کشور است.»

محمد خلج، مدیرعامل اسنپ

او درمورد نقش تاکسی‌های اینترنتی برای کمک به حمل‌ونقل عمومی نیز گفت: «درحال‌حاضر، بیش از همیشه نیازمند تغییر رویکردها در مدیریت شهری و درک بیشتر نسبت به مدل کسب‌وکاری‌مان هستیم تا بتوانیم نقش خود را در حمل‌ونقل درون‌شهری ایفا کنیم. با تفسیر و اجرای صحیح قوانین منطبق با نیاز امروز، بدون شک شاهد فرصت عرضه‌ ایده‌های نوآورانه‌ بیشتری در کشور خواهیم بود.»

مدیرعامل اسنپ ادامه داد: «تاکسی‌های اینترنتی امکاناتی را فراهم کرده‌اند که پیشتر در صنعت تاکسی موجود نبود و به کاربران این امکان را می‌دهند که به‌راحتی و با قیمت مناسب ترافیک شهری را مدیریت کنند. ازجمله مزیت‌های مستقیم تاکسی‌های اینترنتی می‌توان به سهولت دسترسی، شفافیت قیمت‌گذاری و افزایش امنیت سفر اشاره کرد؛ همچنین این مدل حمل‌ونقلی نقش مؤثری در توسعه اقتصاد دیجیتال دارد.»

اسنپ پیش‌ازاین اعلام کرده بود اسفندماه ۱۴۰۲ به رکورد ۵ میلیون و ۱۳۹ هزار و ۶۵ سفر روزانه در سرویس خودرو و باکس رسیده است.

source