برای بهبود امنیت حساب کاربری اینستا باید از یک شماره تلفن معتبر و به‌روز استفاده کنید. شماره تلفن برای بازیابی حساب نیز کاربرد دارد. اما در صورت استفاده از یک شماره جدید، عوض کردن یا تغییر شماره تلفن در اینستاگرام چگونه انجام می‌شود؟ در این مطلب از پلازا، با آموزش نحوه عوض كردن و تغییر شماره اینستا همراه شما خواهیم بود.

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی فراگیر در حوزه محتواهای چندرسانه‌ای است. این شبکه اجتماعی به یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی حال حاضر دنیا تبدیل شده است. در این برنامه نیز مثل اکثر اپلیکیشن‌های رقیب، می‌توانید برای بازیابی حساب کاربری و همچنین پیدا کردن مخاطبان دفترچه تلفن گوشی، از شماره تلفن استفاده کنید. اما شماره بیشتر از همه در مواقعی کاربرد دارد که نتوانید به حساب خود دسترسی پیدا کنید؛ به همین خاطر است که توصیه می‌شود، حتما شماره تلفن را بروز نگه دارید. ما در این مطلب پلازا قصد داریم به این موضوع و نحوه تغییر شماره تلفن در اینستاگرام بپردازیم.

فهرست مطالب:

تغییر شماره اینستاگرام در گوشی اندروید و آیفون

بیشتر کاربران از گوشی خود به اینستاگرام دسترسی پیدا می‌کنند؛ به همین خاطر ابتدا می‌خواهیم به نحوه انجام این کار از طریق گوشی بپردازیم. انجام این کار بسیار ساده است و تنها در چند دقیقه قابل انجام خواهد بود. نحوه تغییر شماره اینستاگرام به این صورت است:

ابتدا به پروفایل خود رفته و روی گزینه Edit Profile کلیک کنید. سپس روی گزینه Personal information settings بزنید.

 

تغییر شماره در اینستاگرام / تغییر شماره اینستا / آموزش تغییر شماره در اینستاگرام

در پنجره بعدی برای تغییر شماره تلفن در اینستاگرام، گزینه Phone Number را انتخاب کنید.

تغییر شماره در اینستاگرام / تغییر شماره اینستا / سایت تغییر شماره اینستاگرام

در این قسمت برای تغییر شماره در اینستاگرام ایفون و اندروید، شماره تلفن خود را وارد کنید. اگر بدون فیلتر شکن به اینترنت وصل شده باشید، در این قسمت به‌طور خودکار پیش‌شماره 98 متعلق به ایران انتخاب خواهد شد و لزومی ندارد این بخش را تغییر دهید.

عوض کردن شماره اینستا / تغییر شماره اینستاگرام بدون ورود به اکانت

حالا برای تغییر شماره اینستا، اینستاگرام یک کد تایید برایتان پیامک خواهد کرد. این کد را در کادر زیر وارد کنید.

تغییر شماره در اینستاگرام / تغییر شماره اینستا / چگونه شماره اینستاگرام را عوض کنیم

پس از وارد کد و تایید شماره تلفن، کار تغییر شماره اینستا پایان یافته و اکنون شماره شما به شماره جدید تغییر پیدا کرده است.

همچنین بخوانید :

عوض کردن شماره اینستاگرام با استفاده از وب

در نسخه تحت وب، باید مراحل مشابهی را پشت سر بگذارید. ابتدا به پروفایل کاربری خودتان بروید و روی گزینه Edit Profile کلیک کنید. سپس از کادر زیر کادر Email که با عنوان Phone Number در دسترس است، می‌توانید شماره تلفن حسابتان را عوض کنید.

چگونه شماره اینستاگرام را عوض کنیم

برای ذخیره این تغییرات، روی گزینه Submit در انتهای صفحه کلیک کنید.

تغییر شماره بایو اینستاگرام

اگر حساب کاربری شما، حساب کاربری بیزینس است، می‌توانید یک شماره تلفن مخصوص کسب و کار وارد کنید تا در زمانی که مشتریان شما به دنبال راه‌های ارتباطی با شما می‌گشتند، این شماره را در بایو ببینند. این شماره تلفن یک شماره جداگانه از شماره تلفن حساب کاربری عادی است و یک راه ارتباطی بین صفحات تجاری و مشتریان به‌حساب می‌آید. اما چگونه شماره پیج را عوض کنیم؟

ابتدا به پروفایل خود بروید و روی گزینه Edit Profile بزنید. این بار گزینه Contact options را انتخاب کنید.

چگونه شماره پیج را عوض کنیم

حالا از کادر Business phone number می‌توانید شماره تلفن پیج را نیز عوض کنید.

چگونه شماره اینستاگرام را عوض کنیم

همچنین می‌توانید ایمیل کاری پیج را هم از اینجا عوض کنید. حتما حواستان باشد که برای نمایش این اطلاعات در بایو، گزینه Display contact info را فعال کنید.

همچنین بخوانید :

سوالات متداول

۱. آیا میتوان بدون ورود به اکانت شماره اکانت را تغییر داد؟

خیر. تغییر شماره تلفن در اینستاگرام بدون ورود به اکانت امکان‌پذیر نیست. هیچکدام از اطلاعات حساب خود را بدون وارد شدن به اکانت و دسترسی به پروفایل نمی‌توانید تغییر دهید. در این صورت هر فرد ناشناسی می‌توانست اطلاعات هر حسابی را به دلخواه تغییر دهد. اطلاعات حساب شما تنها با وارد کردن رمز عبور و دسترسی به خود حساب قابل عوض کردن است.

۲. چگونه شماره اینستاگرام را عوض کنیم؟

ابتدا از پروفایل خود روی، Edit Profile بزنید و بعد Personal Information Settings را انتخاب کنید. سپس در بخش Phone Number می‌توانید شماره تلفن خود را عوض کنید.

۳. چگونه شماره پیج را عوض کنیم؟

اگر یک پیج بیزنس در اینستاگرام دارید، برای عوض کردن شماره تماسی که در قسمت بیو در دسترس دیگران قرار می‌گیرد، باید روی گزینه Edit Profile بزنید و بعد Contact Options را انتخاب کنید. سپس از قسمت Business phone number، می‌توانید شماره تلفن را عوض کنید.

سخن پایانی

روش تغییر شماره تلفن در اینستاگرام، همانطور که در این مطلب دیدید، بسیار ساده بوده و به‌راحتی قابل انجام است. انجام این کار و به‌روز نگه‌داشتن شماره تلفن، برای حفظ امنیت و همچنین بازیابی حساب شما در موارد اضطراری لازم است. همنچین برای تایید هویت دومرحله‌ای نیز می‌توانید از شماره تلفن کمک بگیرید، البته برای اینکار بیشتر توصیه می‌شود از اپلیکیشن‌های رمزساز مثل Google Authenticator استفاده کنید. در صورتی که با برنامه آشنا نیستید، می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید.

source

توسط