بازی عصر فرمانروایان با در اختیار داشتن عناصر کلیدی پویا و سرگرم کننده توانسته نظرات جهانی بسیاری را به سمت خود جذب نماید که در این مقاله از سایت پلازا تصمیم به معرفی بهترین بازی های شبیه Age of Empires خواهیم داشت.

همچنین بخوانید :

اگر جزو گیمرهایی هستید که احساس می‌کنید در سبک شهرسازی و استراتژی از مهارت بالایی بهره‌مند هستید باید بدانید که فهرست بازی های شبیه Age of Empires می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد زیرا در این زمینه می‌توانید با دیگر آثاری که از سوی شرکت‌های مختلف توسعه و منتشر شده‌اند آشنا شوید. همچنین باید بدانید که بازی عصر فرمانروایان در طول زمانی که منتشر شده توانسته عنوان‌دار محبوب‌ترین گزینه در میان بازی‌های استراتژی را به خود اختصاص دهد که پیشنهاد می‌شود لیست بازی های استراتژیک شبیه Age of Empires را از دست ندهید.

فهرست مطالب

بازی های شبیه Age of Empires

فرنچایز Age of Empires را بدون شک می‌توان جزو محبوب‌ترین آثار RTS دانست که در این زمینه بسیاری از پروژه‌ها در تلاش بودند تا بتوانند نام خود را در فهرست بازی های شبیه Age of Empires قرار دهند. برای آسودگی شما عزیزان در این زمینه بازی‌های بسیاری را مورد بررسی قرار دادیم تا به معنای واقعی کلمه بتوانیم شما را با بهترین بازی های استراتژیک شبیه Age of Empires آشنا کنیم که واقعا ارزش تجربه را داشته باشد. در ادامه به تعدادی از این عناوین اشاره خواهیم داشت که می‌توانید با ما همراه باشید.

1. بازی Total War: Warhammer

بازی Total War: Warhammer

بازی Total War: Warhammer در فهرست عناوین شبیه به عصر فرمانروایان توانست رتبه نخست را به خود اختصاص دهد. این بازی در سال ۲۰۱۶ و در سبک بازی‌های استراتژی و تاکتیکی منتشر شده و توانسته عنوان یکی از بهترین نسخه‌های وارهمر را به خود اختصاص دهد. اگر تصمیم دارید به یک بازی استراتژیک و درگیرانه دسترسی داشته باشید، این بازی می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد که تمرکز اصلی آن بر روی سیاست و جنگ بوده است. این موضوع می‌تواند شما را از دیگر موارد حاشیه‌ای دور نگه دارد و به طور حقیقی نبردهایی که در جنگ ممکن است با آن مواجه شوید را برایتان به نمایش بگذارد. بازی Total War: Warhammer امروزه برای مایکروسافت ویندوز نیز عرضه شده است که با یک سرچ ساده می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید.

2. بازی Europa Universalis 4

بازی Europa Universalis 4

بازی اروپا یونیورسالیس ۴ یک گزینه مناسب در دوران ناپلئون است. در این بازی باید رهبری سرزمینی را به عهده بگیرید و در مدت زمان مشخصی آن را به یک ابرقدرت جهانی تبدیل نمایید. این بازی استراتژی در سال ۲۰۱۳ توسط استودیو پارادوکس منتشر شد که توانست امتیاز خوبی را از سوی کاربران کسب کند. سازنده این بازی استراتژیکی توانسته عنوان سلطان سبک بازی‌های استراتژی را به خود اختصاص دهد. زیرا در این زمینه از پیچیدگی‌های سیاسی بسیاری در طول ساخت بازی‌ها استفاده شده است که به کاربران این اجازه را می‌دهد تا با جزئیات کامل بتوانند از مراحلی که در پیش رو دارند استفاده نمایند. بخش‌های یادگیری بسیاری در این بازی وجود داشته است که اگر به دنبال آن هستید تا به طور کامل با بازی Europa Universalis 4 آشنا شوید باید بدانید که زمان بسیاری را در این زمینه باید سپری نمایید.

همچنین بخوانید :

3. بازی Halo Wars

بازی Halo Wars

شاید در نگاه اول بازی Halo Wars یک گزینه استراتژی به نظر نیاید ولی باید بدانید که این بازی یک محصول استراتژیک تاکتیکی در سال‌های آینده بوده که می‌تواند نگاه جدیدی از مبارزات استراتژی در قالب نبردهای آینده را به تصویر بکشد. این بازی به عنوان یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های منتشر شده در فرنچایز هیلو شناخته شده است که در طول مراحل آن می‌توانید به نیرو و سلاح‌های مختلفی دسترسی پیدا کنید و از این طریق مسیرهای مختلفی را برای شکست دادن دشمنان ترسیم نمایید. از دیگر دلایلی که سبب محبوبیت بازی شده است گیم پلی روان و طراحی مناسب آن می‌باشد که در این زمینه می‌توانید با بازی بسیار خوبی سر و کار داشته باشید.

4. بازی Warcraft 3: Reigns Of Chaos

بازی Warcraft 3: Reigns Of Chaos

بازی Warcraft 3: Reigns Of Chaos برای اولین بار در سال ۲۰۰۲ از سوی شرکت بلیزارد منتشر شد که می‌توان آن را یک بازی لحظه‌ای استراتژی دانست. زاویه دید مناسب به بازی به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید مدیریت خوبی روی نیروهای تحت امر داشته باشید و در لحظه بتوانید دستورات جدیدی را برای نابودسازی دشمنان لحاظ کنید. این بازی استراتژی میزبان ماموریت‌های داستانی و کمپینی بسیاری بوده که همین موضوع می‌تواند وارکرافت ۳ را به عنوان گزینه خوبی برای سرگرمی تبدیل نماید. شباهت بالای این بازی نسبت به بازی عصر فرمانروایان سبب شده تا گیمرهای بسیاری با پایان دادن بازی Age of Empires به سراغ این عنوان بیایند.

5. بازی Frostpunk

بازی Frostpunk

بازی Frostpunk با رویکرد نسبتا متفاوتی در این فهرست قرار گرفته است که بد نیست بدانید این بازی از سوی استودیو ۱۱ بیت توسعه یافته و در سال ۲۰۱۸ در سبک بازی‌های استراتژی و شهرسازی منتشر شد. هدف اصلی شما در این بازی روشن نگه داشتن دیگ بخاری بوده که تمامی بخش‌های شهر شما به آن وابسته است و اگر تولید گرما توسط این دیگ کاهش پیدا کند شاهد ویرانی‌های مختلفی خواهید بود و اگر بتوانید دمای آن را مدیریت و یا افزایش دهید شاهد ویژگی‌های بیشتری از بازی خواهید بود که این موضوع می‌تواند تقابل خوبی را میان شما و سیستم دشواری مراحل بازی ایفا کند.

همچنین بخوانید :

6. بازی Sid Meier’s Civilization 6

بازی Sid Meier's Civilization 6

بی تردید یکی از بهترین بازی‌هایی که در فهرست بازی های استراتژیک شبیه Age of Empires وجود داشته بازی Sid Meier’s Civilization 6 است. این بازی در سال ۲۰۱۶ برای پلتفرم‌های مختلفی در سبک بازی‌های استراتژی و شهرسازی منتشر شد. این بازی میزبان ساختمان‌ها و نیروهای مختلفی بوده است که بسته به نیاز و شرایط فعلی خود می‌توانید از آنها استفاده نمایید. برای دستیابی به هر یک از ساختمان‌ها باید هزینه‌ای را برای خرید آن بپردازید که این موضوع شما را مجاب می‌کند تا مدیریت خوبی روی بخش مالی خود داشته باشید. جزئیات عالی و طراحی دیدنی از دیگر دلایل محبوبیت این بازی بوده است که پیشنهاد می‌شود نظر خود را نسبت به این فهرست برایمان به اشتراک بگذارید.

7. Stronghold 2

Stronghold 2

بازی قلعه ۲ یکی از قدیمی‌ترین عناوین در این فهرست بوده که با در اختیار داشتن جزئیات کلیدی بی تردید می‌تواند عنواندار یکی از بهترین بازی‌های استراتژیک تاریخ باشد. این بازی با در اختیار داشتن حالت آزاد و کمپینی و داستانی می‌تواند شما را برای مدت زمان طولانی سرگرم نماید. با اینکه بازی قلعه ۲ بسیار قدیمی‌تر از بازی عصر فرمانروایان می‌باشد اما امروزه گیمرهای بسیاری بر این باور هستند که این بازی به عنوان یکی از بهترین بازی های استراتژیک شبیه Age of Empires شناخته شده است.

همچنین بخوانید :

دلیل محبوبیت سبک RTS و استراتژی چیست؟

مستقل بودن بی‌تردید یکی از اصلی‌ترین دلایلی بوده که کاربران را مجاب می‌کند تا به سمت بازی‌های استراتژی و RTS روی بیاورند. همین موضوع سبب شده تا کاربران بسیاری برای اینکه نیازهای ذهنی خود را ارضا کنند به سمت بازی‌هایی بروند که در آن بتوانند هر کاری که دوست دارند انجام دهند. در این زمینه رهبری یک سرزمین یا قلمرو می‌تواند همان قدر که در دنیای واقعی دلنشین باشد که به نظر می‌رسد. به همین دلیل امروزه میل و علاقه گیمرها نسبت به بازی‌هایی که در سبک فرمانروایی قرار دارند بیشتر از قبل بوده است و همین موضوع سبب شد تا فهرستی تحت عنوان بازی های شبیه Age of Empires را برایتان تدارک ببینیم. در این فهرست به ۷ بازی شناخته شده و مطرح اشاره شد که بسته به سلیقه شخصی خود می‌توانید یک بازی را انتخاب و سپس در مراحل آن حضور پیدا کنید.

سخن پایانی

معرفی بازی های شبیه Age of Empires به پایان رسید و همانطور که شاهد بودید در این زمینه به گزینه‌هایی اشاره شد که بتواند شما و دیگر کاربران سایت را برای زمان مناسبی سرگرم نماید. اگر در خصوص بازی های مشابه Age of Empires نظر دیگری دارید و احساس می‌کنید که بازی خوبی وجود داشته که از قلم افتاده است، نگران نباشید زیرا شما عزیزان می‌توانید سایز گزینه‌هایی که باب میل خودتان است را برایمان ارسال کنید و از این طریق به تکمیل شدن مقاله بازی های استراتژیک شبیه Age of Empires کمک نمایید.

منتخب کاربران

source

توسط