اینستا یکی از معدود شبکه‌های اجتماعی است که دیگران را در جریان تاریخ آخرین بازدید شما از این برنامه قرار می‌دهد؛ از همین رو، خیلی از کاربران به‌دنبال راهی برای غير فعال كردن آنلاين بودن در اينستاگرام هستند. خوشبختانه امکان مخفی یا پنهان کردن انلاینی در اینستاگرام وجود دارد.

همچنین بخوانید :

گزینه‌ای که تاریخ آخرین بازدید شما از برنامه را نشان می‌دهد، به‌صورت پیش‌فرض برای همه کاربران فعال است. اما درست مانند تلگرام یا واتساپ، می‌توانید آن را غیرفعال کنید تا دیگر کاربران نتوانند ساعت آخرین بازدید شما را ببینند. اما در این صورت شما نیز نمی‌توانید تاریخ آخرین بازدید سایر کاربران را ببینید. اگر می‌خواهید بدانید که چگونه انلاین بودن اینستا را غیر فعال کنیم، در ادامه با پلازا همراه باشید.

فهرست مطالب

آموزش غير فعال كردن آنلاين بودن در اينستاگرام

خاموش کردن انلاینی اینستا هم در نسخه موبایل و هم در نسخه تحت وب این برنامه، قابل انجام است. هردو این روش‌ها نیز مراحل ساده‌ای دارند و تنها چند دقیقه وقت شما را خواهند گرفت. اما چگونه چراغ سبز اینستاگرام را خاموش کنیم؟

در ادامه به نحوه انجام این کار در این دو نسخه خواهیم پرداخت.

غير فعال كردن آنلاين بودن در اينستاگرام گوشی

برای غیرفعال کردن و مخفی کردن چراغ سبز اینستاگرام در نسخه اندروید و آیفون، باید ابتدا به پروفایل خود رفته و از بالای صفحه روی سه‌خط افقی بزنید. سپس گزینه Settings and privacy را انتخاب کنید.

غير فعال كردن آنلاين بودن در اينستاگرام

در صفحه بعدی به‌قسمت How others can interact with you بروید و گزینه Messages and story replies را انتخاب کنید.

مخفی کردن آنلاینی در اینستا

همچنین بخوانید :

در صفحه بعدی برای پنهان کردن آنلاینی در اینستاگرام، روی گزینه Show activity status بزنید.

مخفی کردن آنلاینی در اینستا

بالاخره برای این که این قابلیت غیرفعال شود، گزینه See Activity Status را خاموش کنید

غير فعال كردن آنلاين بودن در اينستاگرام

فرایند خاموش کردن چراغ سبز اینستاگرام به همین ترتیب است. حالا دیگر کسی نمی‌تواند تاریخ آخرین بازدید شما را ببیند.

مخفي كردن آنلاين بودن در اينستاگرام جدید تحت وب

همانطور که گفتیم، در نسخه تحت وب نیز می‌توانید گزینه نمایش آنلاین بودن را غیر فعال کنید. برای انجام این کار، باید ابتدا وارد حساب خود شده و از پنل سمت چپ، روی گزینه More کلیک کنید. سپس از بین گزینه‌های نمایش داده شده، روی Settings کلیک کنید.

غير فعال كردن آنلاين بودن در اينستاگرام

در صفحه بعدی باید روی گزینه Message and story replies کلیک کنید.

چگونه چراغ سبز اینستاگرام را خاموش کنیم

در صفحه بعد، مانند نسخه گوشی، گزینه Show activity status را مشاهده خواهید کرد. آن را غیر فعال کنید تا آنلاینی شما نشان داده نشود.

همچنین بخوانید :

پس از خاموش کردن انلاینی اینستا چه اتفاقی می‌افتد؟

بعد از این که این گزینه را غیر فعال کردید، سایر کاربرانی که با آن‌ها چت کرده بودید یا کسانی که شما را دنبال کرده بودند، دیگر نمی‌توانند ببینند شما در آن لحظه آنلاین هستید یا خیر. از طرف دیگر خود شما نیز نمی‌توانید آنلاین بودن سایر کاربران را ببینید و وضعیت آن‌ها نیز برایتان مخفی خواهد شد.

با این حال، سایر قابلیت‌های اینستاگرام همچنان در دسترس شما قرار خواهند داشت و می‌توانید به این موارد و بخش‌ها مثل فید اینستاگرام و یا ریلزها دسترسی پیدا کنید. اما در بخش دایرکت، عبارت Active now در کنار نام کاربران آنلاین، دیگر نشان داده نمی‌شود و تصویر پروفایل کاربران آنلاین نیز طبیعتا در بالای صفحه به‌شما نشان داده نخواهد شد.

از کجا بفهمیم شخصی در اینستا آنلاین است؟

در بالا به نحوه غیر فعال کردن آخرین وضعیت آنلاین در اینستاگرام پرداختیم اما در صورت فعال بودن این قابلیت، شما می‌توانید آنلاین بودن دیگران را هم در اينستاگرام ببینید. اما چگونه بفهمیم شخصی انلاین است؟

همچنین بخوانید :

برای اینکه متوجه بشوید که دوست شما در اینستاگرام انلاین هست یا خیر باید به صفحه دایرکت (Direct inbox) خودتان با وی بروید. اول از همه بگوییم که اگر آن فرد جزو فالورهای شما و شما هم جزو فالورهای او نباشید که خب بالطبع نمی‌تونید از وضعیت آنلاین بودن در اینستاگرام با خبر بشوید.

مخفی کردن آنلاینی در اینستا

وقتی به صفحه دایرکت بروید در همان جا مشاهده می‌کنید که زیر نام فرد، اینکه چه زمانی در اینستا انلاین بوده است، نشان داده می‌شود. همچنین اگر کسی در آن لحظه آنلاین باشد، یک دایره سبز رنگ کنار عکس پروفایل وی مشاهده خواهید کرد.

سخن پایانی

در این مطلب به نحوه غير فعال كردن آنلاين بودن در اينستاگرام پرداختیم. همانطور که مشاهده کردید این کار فرایند خیلی سختی ندارد گرچه دسترسی به گزینه مربوط به آن راحت نیست و باید کمی بگردید. با آموزش تصویری بالا می‌توانید پروسه مخفی کردن آنلاینی در اینستا را طی مدت کوتاهی انجام داده و آخرین بازدید خود را مخفی نمایید. نظر شما در مورد این قابلیت چیست؟ آیا مخفی کردن آنلاینی در اینستا می‌تواند حریم خصوصی کاربران را حفظ کند؟ دیدگاه‌های خود را با ما به‌اشتراک بگذارید.

source

توسط