وقتی صحبت از دستیابی به اهداف بازاریابی می‌شود، ایکس یا همان توییتر، ابزار قدرتمندی است. در این مطلب به شما توضیح می‌دهیم که برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی در توییتر موفق چه چیزی لازم است.

همچنین بخوانید :

Twitter دارای بیش از ۲۱۷ میلیون کاربر فعال روزانه است که این پلتفرم را به بخش مهمی از استراتژی‌های بازاریابی تبدیل کرده است با وجود ارسال ۳۵۰۰۰۰ توییت در دقیقه و ۵۰۰ میلیون توییت ارسال شده در روز، باید استراتژیک و باهوش باشید تا توجه مخاطبان را به خود جلب کنید و به اهداف بازاریابی در توییتر خود برسید. در ادامه این مطلب با پلازا همراه باشید.

فهرست مطالب: 

بازاریابی در توییتر چیست؟

بازاریابی در توییتر فرآیندی است برای تبلیغ برند شما و محصولات یا خدمات از طریق توییتر. این فرایند شامل ایجاد یک استراتژی بازاریابی موثر در رسانه‌های اجتماعی برای ایجاد و انتشار محتوا در پلتفرم است. وقتی در توییتر بازاریابی می‌کنید، باید توییت‌های مناسب را در زمان مناسب منتشر کنید تا مخاطبان مناسب را جذب کنید.

اما قبل از شروع، باید عناصر کلیدی استراتژی بازاریابی توییتر موفق را در نظر بگیرید. در اینجا خلاصه ای آورده شده است:

  • استراتژی‌های رقبای خود را بررسی کنید. به آنچه مخاطبان آن‌ها دوست دارند، نگاه کنید و ایده بگیرید.
  • اهداف واضح تعیین کنید. در مورد آنچه می‌خواهید در توییتر به دست آورید، دقیق باشید.
  • برای قضاوت در مورد پیشرفت خود، داده‌های توییتر را به طور منظم با اهداف خود مقایسه کنید.
  • از یک تقویم محتوا برای کمک به توسعه و حفظ یک استراتژی محتوای ثابت استفاده کنید.

مارکتینگ در توییتر به برنامه ای برای تعامل با مخاطبان نیاز دارد. توییتر یک شبکه مبتنی بر مکالمه است. ایجاد یک مکالمه دو طرفه با دنبال کنندگان از طریق پاسخ به توییت‌ها یا پیام‌های مستقیم بسیار مهم است. در واقع، شما شانس خود را برای حضور در فیدهای غیرفالوور با تعامل با پاسخ‌ها و منشن‌های مخاطبان خود افزایش می‌دهید. انجام این کار باعث بهبود دید شما و همچنین آگاهی از برند می‌شود. این‌ها تنها تعدادی از مزایای فراوان توییتر برای برندها هستند.

همچنین بخوانید :

۱۰ نکته بازاریابی در توییتر

۱۰ نکته زیر به شما درک بهتری از بخش‌های اصلی یک استراتژی خوب بازاریابی می‌دهد.

۱. پروفایل توییتر برند خود را تقویت کنید

هنگامی که از توییتر برای مارکتینگ استفاده می کنید، داشتن یک پروفایل جذاب ضروری است. پروفایل جایی است که مشتریان می‌آیند تا ببینند شما چه خدمات یا محصولاتی را ارائه می‌دهید. بنابراین اگر پروفایل شما کسب و کار شما را به خوبی نشان نمی‌دهد، وقت آن است که آن را ویرایش کنید.

با بنر یا عکس هدر خود شروع کنید. این احتمالاً اولین چیزی است که مشتری هنگام بازدید از پروفایل شما می‌بیند. این عکس چه چیزی را به بیننده منتقل می‌کند؟ آیا به عنوان یک کسب و کار با خدمات شما سازگار است؟ اگر نه، زمان تغییر فرا رسیده است. هنگامی که آن را به دلخواه خود انجام دادید، به عکس پروفایل خود نگاه کنید. از آنجایی که عکس پروفایل شما در هر توییت نشان داده می‌شود، باید چیزی باشد که با کسب و کار شما مرتبط باشد، مانند لوگوی شما.

بازاریابی در توییتر

بعد، بیوگرافی خود را تجزیه و تحلیل کنید. ممکن است فقط ۱۶۰ کاراکتر داشته باشید، اما ضروری است که از آن برای درگیر کردن بازدیدکنندگان با نام تجاری خود استفاده کنید. این یک فرصت عالی برای شما است. و فراموش نکنید که به مردم اطلاع دهید که شرکت شما چه چیزی برای ارائه دارد.

۲. حساب توییتر خود را بررسی کنید

بررسی عمیق و تحلیل‌های توییتر به شما امکان می‌دهد تا بررسی کنید چه کاری باید انجام دهید. ابزارهای تجزیه و تحلیل توییتر، می‌توانند این کار را برای شما انجام دهند و به شما در تجزیه و تحلیل کمک کنند.

دانستن اینکه کدام توییت‌ها بهترین عملکرد را دارند، به شما ایده ای از نوع محتوایی می‌دهد که مخاطبان شما علاقه بیشتری به دیدن آن دارند. می‌توانید از این اطلاعات برای ایجاد استراتژی استفاده کنید تا به مخاطبان خود آنچه را که در محتوای شما به دنبال آن هستند، ارائه دهید. این کار در نهایت به شما این امکان را می‌دهد که دسترسی و تعامل خود را با توییت‌های خود به حداکثر برسانید.

بازاریابی در توییتر

یکی از راه‌های بررسی حساب توییتر این است که به صورت دستی از داشبورد Twitter Analytics به تجزیه و تحلیل حساب خود نگاه کنید. در اینجا مراحل گام به گام دسترسی به این داشبورد آمده است:

  • وقتی وارد سیستم شدید، روی دکمه More از پنل سمت چپ صفحه اصلی توییتر خود کلیک کنید.
  • گزینه Creator Studio را باز کرده و Analytics را انتخاب کنید. با این کار داشبورد Twitter Analytics باز می‌شود.
  • از اینجا، Tweet Highlights را پیدا کنید و View all Tweet Activity را انتخاب کنید. با این کار نموداری از تمام توییت‌های خود در هر بازه زمانی معین باز می‌شود.
  • در زیر نمودار، می‌توانید تعامل و نرخ تعامل برای هر توییت را ببینید. برای مشاهده بهترین توییت‌های خود، روی Top Tweets کلیک کنید. با کلیک بر روی تب Promoted عملکرد توییت‌های تبلیغ شده خود را بررسی کنید.
همچنین بخوانید :

۳. صدای برند خود را در توییتر پیدا کنید

مخاطبان در توییتر به دنبال برندهایی هستند که به طور واقعی توییت کنند و به صدای برند خود وفادار بمانند. می‌توانید به راحتی از آخرین ترندها استفاده کنید و سعی کنید مخاطبان را در توییتر جذب کنید. اما این کار را به قیمت از دست دادن صدای برند خود انجام ندهید. حضور شما در توییتر می تواند بیشتر از لینکدین یا فیس بوک منظم باشد. با این حال، همچنان باید معتبر و با صدای برند شما سازگار باشد.

بازاریابی در توییتر

به یاد داشته باشید، صدای برند جذاب ضروری است، اما فقط به خاطر مرتبط ماندن، روی همه ترندها توییت نگذارید. کاربران توییتر به ویژه زمانی که یک برند در تلاش برای جلب توجه غیر معتبر است، زیرک هستند. به عبارت دیگر، خیلی تلاش نکنید تا دیده شوید، بلکه در عوض، به صدای برند خود وفادار بمانید.

۴. بازاریابی در توییتر: از هشتگ‌ها و ترندهای توییتر استفاده کنید

هشتگ‌ها روشی عالی برای نمایش برند شما به مخاطبان جدیدی هستند که ممکن است به ‌حرف‌های شما علاقه مند باشند. آن‌ها به ویژه برای ارتباط نام تجاری شما با آنچه در توییتر اتفاق می‌افتد، مؤثر هستند. در واقع، هشتگ‌ها می‌توانند ارتباط پیام را تا ۱۸ درصد و آگاهی از برند را تا ۸ درصد افزایش دهند. علاوه بر این، برندها با استفاده از هشتگ‌ها برای ارتباط برند خود با ترندهای توییتر، قصد خرید خود را ۳ درصد افزایش دادند.

برخی از برندها هشتگ های توییتر را برای یک کمپین خاص ایجاد می‌کنند و از آن‌ها در توییت‌های مربوطه استفاده می‌کنند. آن‌ها حتی ممکن است مخاطبان خود را تشویق کنند که توییت‌های خود را با آن هشتگ به اشتراک بگذارند.

یک مثال عالی کمپین هشتگ RebuildTheWorld# از LEGO است. LEGO از این کمپین برای الهام بخشیدن به مردم استفاده کرد تا خلاقیت خود را آشکار کنند. علاوه بر این، به نمایش امکانات تقریباً بی پایانی که LEGO play ارائه می‌دهد، کمک کرد.

بازاریابی در توییتر

در چهار روز اول  شروع کمپین، نه تنها نزدیک به ۱۰۰۰۰۰ پست از هشتگ استفاده کردند، بلکه ۳۵ درصد آمار بازخورد مثبت برای کلمات کلیدی مرتبط با برند لگو افزایش یافت. کمپین RebuildTheWorld# برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ راه اندازی شد و اکنون یک رویداد سالانه است. اغلب هشتگ‌های پرطرفدار مانند این را می‌توانید از برگه‌های For you و Trending دنبال کنید.

۵. تبلیغات ایکس را اجرا کنید

استفاده از تبلیغات ایکس راهی عالی برای دستیابی به مخاطبان شما به روشی مستقیم تر است. توییت‌های تبلیغاتی می‌توانند دسترسی به شما را گسترش دهند. آن‌ها به افراد اجازه می‌دهند تا حساب شما را پیدا کنند، حتی اگر برند یا هشتگ شما را دنبال نکنند. هنگامی که از یک توییت تبلیغاتی استفاده می‌کنید، توییت‌های شما در حساب افرادی که علایق مشترکی با مخاطبان شما دارند نشان داده می‌شود.

بازاریابی در توییتر

تا زمانی که بخواهید توییت تبلیغاتی فعال بماند، باید ماهیانه هزینه پرداخت کنید. کاربران می‌توانند با توییت‌های تبلیغ شده به همان شیوه عادی، تعامل داشته باشند. تنها تفاوت این است که توییت‌های تبلیغ شده برچسب گذاری می‌شوند، بنابراین کاربران به طور شفاف می‌دانند که این یک تبلیغ پولی است.

۶. زمانی که مخاطبان شما بیشتر فعال هستند، توییت بگذارید

ایکس به قدری سریع حرکت می‌کند که چیزی که ۳۰ دقیقه پیش توییت کرده اید، ممکن است برای فالوورهای شما نامرئی باشد. این امر باعث می‌شود در زمانی که دنبال‌کنندگان شما احتمالاً توییت شما را ببینند و با آن درگیر شوند، پست ارسال کنید. این به الگوریتم توییتر اجازه می‌دهد تا توییت‌های شما را اولویت‌بندی کند و آن‌ها را برای مخاطبان بزرگ‌تری نمایش دهد.

بازاریابی در توییتر

معمولا بهترین زمان برای ارسال پست در توییتر سه شنبه تا جمعه، بین ساعت ۹ صبح تا ظهر است.

همچنین بخوانید :

۷. بازاریابی در توییتر: زمان بندی توییت‌ها را حفظ کنید

توییت مناسبی که در زمان مناسب ارسال شود، پتانسیل ایجاد تعامل گسترده را دارد. اما شما نمی‌توانید هر بار که توییتی ارسال می‌کنید، منتظر باشید تا مخاطبان شما فعال باشند. برنامه‌ریزی توییت‌های خود را زودتر از موعد انجام دهید تا انتشار آن‌ها کارآمدتر شود.

بازاریابی در توییتر

برخی از برندها روزانه تا ۱۵ بار توییت می‌کنند تا جلوی چشم مخاطبان خود بمانند. شیوه‌های فعالیت در ایکس، می‌تواند در صنایع مختلف متفاوت باشد. این بستگی به منابع و استراتژی رسانه‌های اجتماعی شما دارد که تعیین کنید چقدر می‌توانید محتوای جدید در توییتر ایجاد و منتشر کنید.

۸. با دنبال کنندگان خود تعامل کنید

مهمترین چیز در ایکس، ایجاد یک کانال ارتباطی دو طرفه با مخاطبان است. ایجاد محتوایی که مخاطبان شما را تشویق به تعامل با توییت‌های شما کند، مهم است. شما باید محتوایی ایجاد کنید که مخاطبان شما را تشویق کند تا با توییت شما تعامل کنند، که می‌تواند به شما کمک کند تا فالوورهای بیشتری در توییتر داشته باشید.

بازاریابی در توییتر

راه دیگر برای ایجاد تعامل با فالوورها، پرسیدن سوال است. شما می توانید این کار را با ایجاد یک نظرسنجی در توییتر به طور مستقیم یا فقط با پرسیدن یک سوال و بازتوییت کردن پاسخ‌های افراد انجام دهید.

۹. اهداف خود را مشخص کنید

استراتژی بازاریابی توییتر شما به اهداف قابل اندازه گیری نیاز دارد که برنامه شما را در مسیر درست نگه می دارد. شما باید اهداف و مقاصدی را برای توییتر تعیین کنید. این اهداف باید به کسب و کار شما کمک کند تا به اهداف بازاریابی کلی خود برسد.

هنگامی که اهداف توییتر خود را مشخص کردید، هر ماه زمانی را برای اندازه گیری آن اهداف اختصاص دهید. مطمئن شوید که می‌دانید کدام معیارهای توییتر را برای هر هدف دنبال کنید. سپس می‌توانید تجزیه و تحلیل کنید که چه چیزی با استراتژی شما کار می‌کند و چه چیزی نیاز به اصلاح دارد.

۱۰. بازاریابی در توییتر: رقبای خود را زیر نظر بگیرید

تجزیه و تحلیل تلاش‌های بازاریابی رقبای شما در ایکس عالی است. رقبای شما چه پست‌هایی می‌گذارند؟ چند وقت یکبار پست می‌گذارند؟ این اطلاعات می تواند به شما کمک کند تا با کار کردن روی زمینه‌هایی که می‌توانید در آن‌ها پیشرفت کنید، استراتژی خود را تقویت کنید.

بازاریابی در توییتر

جمع بندی

یک استراتژی بازاریابی قوی توییتر به شما برتری در یک بازار رقابتی می‌دهد. این به شما کمک می‌کند تا از رقبا متمایز شوید و در عین حال مخاطب خود را درگیر نگه دارید. مهمتر از آن، به شما این امکان را می‌دهد که در ذهن مخاطبان خود باشید.


source

توسط