فیلم دسپرادو یک اثر آمریکایی است که در ماه آگوست سال 1995 توسط شرکت Sony Pictures منتشر شد. برای معرفی و اطلاعات بیشتر درباره فیلم desperado 1995 همراه ما باشید.

فیلم دسپرادو اثری به کارگردانی رابرت رودریگز (Robert Rodriguez) بوده و قسمت دوم فیلم Mexico Trilogy محصول سال 1993 است. همچنین فیلمنامه این اثر به قلم رابرت رودریگز نوشته‌ شده است. تهیه‌کنندگی فیلم را نیز رابرت رودریگز با همکاری بیل بوردن (Bill Borden) بر عهده داشته‌اند. فیلم desperado 1995 محصولی مشترک از شرکت Colombia Pictures Kinberg Genre و شرکت Los Hooligans Productions است.

ژانر فیلم دسپرادو نئو وسترن، جنایی و اکشن است و در آن بازیگران با استعداد و مشهوری چون آنتونیو باندراس (Antonio Banderas)، سلما هایک (Salma Hayek)، استیو بوشمی (Steve Buscemi) و چیچ مارین (Cheech Marin) به ایفای نقش پرداخته‌اند. مدت زمان فیلم desperado 1995 حدود 105 دقیقه است. تاریخ اکران فیلم دسپرادو روز 25 آگوست 1995 (3 شهریور 1374) بود که در سراسر آمریکا توسط شرکت Sony Pictures منتشر شد. در این مقاله از پلازا به معرفی فیلم سینمایی دسپرادو می‌پردازیم و این فیلم اکشن و جنایی را از جنبه‌های مختلف بررسی خواهیم کرد.

فهرست مطالب:

داستان فیلم دسپرادو

داستان فیلم دسپرادو

در خلاصه فیلم سینمایی دسپرادو آمده که این فیلم سینمایی وسترن و اکشن درباره ال ماریاچی، یک نوازنده است که دوست دخترش در یک درگیری به قتل رسیده و دست خودش نیز به ضرب گلوله از کار افتاده است. از طرفی بوچو، سلطان مواد مخدر ثروتمند اما خونخواری است که بر یک شهر مرزی در مکزیک حکومت می‌کند که مسئول مرگ دوست دختر ال ماریاچی بوده و باعث از کار افتادن دست و به دنبال آن گیتار نزدن او نیز شده است. حال ال ماریاچی که به دنبال انتقام است، تبدیل به یک ماشین کشتار شده تا به شهر بوچو برسد و او را از بین ببرد. او در این مسیر با کارولینای کتابفروش، یک متصدی بار بدبین و بوشمی آشنا می‌شود که ال ماریاچی را در راه گرفتن انتقام همراهی می‌کنند اما …

بازیگران فیلم دسپرادو

کارلوس گالاردو (Carlos Gallardo) که قبلا نقش اول فیلم ال ماریاچی را بازی کرده، در این سری به ایفای نقش کامپا، دوست ال ماریاچی می‌پردازد. به همین خاطر آنتونیو باندراس جایگزین او برای بازی در نقش ال ماریاچی شد. از طرفی دیگر سازندگان این فیلم مجبور شدند قسمتی از فیلم ال ماریاچی که به صورت فلش بک در این سری قرار داشت را دوباره فیلمبرداری کردند. همچنین ابتدا رائول جولیا (Raul Julia) برای نقش بوچو انتخاب شد اما او در 24 اکتبر 1994 قبل از شروع تولید فیلم درگذشت.

فیلمبرداری اصلی فیلم دسپرادو به طور کامل در سیوداد آکونا در مکزیک انجام شده است. این فیلم وسترن با بودجه 7 میلیون دلاری، فروشی حدود 60 میلیون دلار در گیشه داشته است. فیلم desperado 1995 نامزد دو جایزه در مراسم MTV Movie Awards، یک جایزه در مراسم CFCA Awards و یک جایزه در مراسم Saturn Awards در سال 1996 شده است. در ادامه با هنرپیشه ‌‌های فیلم سینمایی دسپرادو آشنا می‌شویم و بیوگرافی آن‌ها را باهم بررسی می‌کنیم.

آنتونیو باندراس در نقش مانیتو ال ماریاچی

بازیگران فیلم دسپرادو

خوزه آنتونیو دومینگوئز باندرا بازیگر و کارگردان اسپانیایی متولد 10 آگوست 1960 برابر با 19 مرداد 1339 است. او فعالیت هنری خود را از سال 1982 آغاز کرده و در سال 1991 وارد سینمای هالیوود شده است. او تاکنون جوایز متعددی از جمله یک جایزه جشنواره فیلم کن، یک جایزه European Film Awards و نامزدی یک جایزه اسکار، یک جایزه تونی، دو جایزه امی و پنج جایزه گلدن گلوب را دریافت کرده است.

از آثار آنتونیو باندراس می‌توان به بازی در فیلم انیمیشن کمدی The Sponge Bob Movie محصول سال 2015، فیلم درام اسپانیایی Pain and Glory محصول سال 2019، فیلم کمدی درام The Laundromat محصول سال 2019، فیلم کمدی سیاه و درام Official Competition محصول سال 2021، انیمیشن کمدی و ماجراجویی Puss in Boots: The Last Wish محصول سال 2022، فیلم اکشن و ماجراجویی Indiana Jones and The Dial of Destiny محصول سال 2023 و انیمیشن لایو اکشن کمدی و ماجراجویی Paddington in Peru محصول سال 2024 اشاره کرد.

سلما هایک در نقش کارولینا

هنرپیشه های فیلم سینمایی دسپرادو

سلما هایک پینو بازیگر و تهیه‌کننده مکزیکی و آمریکایی متولد 2 سپتامبر 1966 برابر با 11 شهریور 1345 است. او فعالیت بازیگری خود را در مکزیک با بازی در سریال درام Teresa محصول سال 1989 تا 1991 و فیلم درام و رمنس Midaq Alley محصول سال 1995 آغاز کرد. او همچنین با ایفای نقش در آثاری چون فیلم اکشن و ترسناک From Dusk till Dawn محصول سال 1996، فیلم وسترن Wild Wild West محصول سال 1999 و فیلم کمدی و فانتزی Dogma محصول سال 1999به هالیوود راه پیدا کرد و در آمریکا و جهان شناخته شد.

فیلم وسترن و اکشن Once Upon a Time in Mexico محصول سال 2003، فیلم کمدی و اکشن Spy Kids 3D: Game Over محصول سال 2003، انیمیشن کمدی و ماجراجویی Puss in Boots محصول سال 2011، فیلم هیجان انگیز و اکشن Savages محصول سال 2012، فیلم کمدی How to Be a Latin Lover محصول سال 2017، فیلم کمدی و اکشن The Hitman’s Bodyguard محصول سال 2017، فیلم ابرقهرمانی Eternals محصول سال 2021 و انیمیشن کمدی و ماجراجویی Puss in Boots: The Last Wish محصول سال 2022 از دیگر آثار سلما هایک به شمار می‌آیند.

همچنین بخوانید :

استیو بوشمی در نقش بوشمی

نمرات فیلم سینمایی دسپرادو

استیو وینسنت بوشمی بازیگر، کارگردان و تهیه‌کننده آمریکایی متولد 13 دسامبر 1957 برابر با 22 آذر 1336 است. او فعالیت حرفه‌ای خود را از سال 1983 اغاز کرده است. او بیشتر به خاطر بازی در فیلم درام Parting Glances محصول سال 1986، فیلم کمدی و درام Mystery Train محصول سال 1989، فیلم کمدی In the Soup محصول سال 1992 و فیلم جنایی Reservoir Dogs محصول سال 1992 شناخته شد.

از دیگر آثار استیو بوشمی عبارتند از: انیمیشن کمدی The Boss Baby محصول سال 2017، انیمیشن کمدی و ماجراجویی Hotel Transylvania 3 محصول سال 2018، فیلم کمدی و زامبی The Dead Don’t Die محصول سال 2019، فیلم معمایی، ترسناک وکمدی Hubie Halloween محصول سال 2020، فیلم درام The Listener محصول سال 2022، فیلم کمدی درام The Year Between محصول سال 2022، فیلم درام Day of The Fight محصول سال 2023 و فیلم ترکی آمریکایی The Shallow Tale محصول سال 2024.

چیچ مارین در نقش بارتندر کوتاه قد

ژانر فیلم دسپرادو

ریچارد آنتونی چیچ مارین کمدین، بازیگر، موسیقی‌دان و فعال آمریکایی متولد 13 ژولای 1946 برابر با 22 تیر 1325 است. او فعالیت هنری خود را از سال 1971 آغاز کرده است. او در بسیاری از انیمیشن‌های دیزنی چون انیمیشن ماجراجویی و موزیکال Oliver & Company محصول سال 1988، انیمیشن درام و موزیکال The Lion King محصول سال 1994، مجموعه‌های انیمیشن کمدی و ورزشی Cars محصول سال 2006 تا 2017 و انیمیشن ماجراجویی و فانتزی Coco محصول سال 2017 صداپیشگی کرده است.

از دیگر آثار چیچ مارین عبارتند از: فیلم درام The Perfect Game محصول سال 2010، انیمیشن کمدی و ماجراجویی Tad, The Lost Explorer محصول سال 2012، انیمیشن فانتزی، کمدی و ماجراجویی The Book of Life محصول سال 2014، فیلم هیجان انگیز Dark Harvest محصول سال 2016، فیلم کمدی و خانوادگی The War with Grandpa محصول سال 2020، فیلم عاشقانه، کمدی و اکشن Shotgun Wedding محصول سال 2022، فیلم کمدی درام و ورزشی Champions محصول سال 2023 و فیلم تاریخی و درام The Long Game محصول سال 2023.

سایر بازیگران فیلم desperado 1995 عبارتند از:

  • خواکیم دی آلمیدا (Joaquim de Almeida) در نقش سزار بوچو
  • کوئنتین تارانتینو (Quentin Tarantino) در نقش پیک آپ گای
  • کارلوس گومز (Carlos Gomez) در نقش دست راست (Right Hand)
  • تیتو لاریوا (Tito Larriva) در نقش تاوو
  • آنجل آویلز (Angel Aviles) در نقش زمیرا
  • دنی ترجو (Danny Trejo) در نقش ناواجا
  • آبراهام وردوزکو (Abraham Verduzco) در نقش نینو
  • کارلوس گالاردو (Carlos Gallardo) در نقش کامپا
  • آلبرت میشل جونیور (.Albert Michel Jr) در نقش کویینو
  • دیوید آلوارادو (David Alvarado) در نقش بادی
  • فرناندو تورس (Fernando Torres) در نقش کودکی که گیتار می‌نواخت
  • آنجلا لانزا (Angela Lanza) در نقش دختر توریست
  • پیتر مارکوارت (Peter Marquardt) در نقش مائوریسیو موکو
  • کنسوئلو گومز (Consuelo Gomez) در نقش دومینو

نقد و نمرات فیلم دسپرادو

نقد desperado 1995

فیلم desperado 1995 پس از انتشار با نظرات مثبت و منفی منتقدان مواجه شد. نمرات فیلم سینمایی دسپرادو بدین شرح است: در سایت راتن تومیتوز 53 منتقد این فیلم را مورد بررسی قرار دادند و 70 درصد از نظرات این منتقدین مثبت ارزیابی شده است. کاربران IMDb امتیاز 7.1 از 10 را به این فیلم وسترن دادند و کاربران گوگل نیز رضایت 77 درصدی از این اثر داشتند. در متاکریتیک نیز برای فیلم سینمایی دسپرادو، 18 نظر با میانگین نمره 55 از 100 ثبت شده است. 6 مورد از این نظرات مثبت، 11 مورد متوسط و 1 مورد نیز منفی بودند. در ادامه نگاهی به چند نقد فیلم desperado 1995 خواهیم داشت.

The Globe and Mail / ریک گرون: 100

هیچ چیز این فیلم را جدی نگیرید، نه اکشن، نه موضوع و نه داستان. در عوض فیلم desperado 1995 را به عنوان یک کمدی تماشا کنید و می‌بینید که مانند یک درمان غیرمستقیم بر روی شما اثر می‌گذارد.

Austin Chronicle / مارجوری بامگارتن: 89

فیلم سینمایی دسپرادو یک فیلم بی‌نقص بوده که رابرت رودریگز را هم به عنوان یک سبک‌شناس متبحر در داستان‌سرایی عامه‌پسند و هم به عنوان مردی مغرور نشان می‌دهد که نبوغ و خلاقیت او را به مسیری درست و منحصر به فرد هدایت می‌کند.

Rolling Stone / پیتر تراورز: 75

اگر جذابیت و خلاقیت نسخه اصلی را از دست نداده و آن را تماشا کرده باشید، بدلکاری‌های این سری از فیلم برایتان خیره‌کننده خواهند بود.

Chicago Reader / جاناتان روزنبام: 60

چیزی گه به طور عمده در فیلم گمشده به نظر می‌رسد، اعتقاد و اشتیاقی است که ال ماریاچی را به گرفتن انتقام سوق می‌دهد. تقریبا در هر سکانس حس می‌کنید که شخصیت به جای گفتن چیزی که باید بگوید، در حال اجرای یک قرارداد است.

Reel Views / جیمز براردینلی: 50

مشکل اصلی فیلم دسپرادو این است که این دنباله، بدون هدف ساخته شده و می‌توان آن را غیر ضروری‌ترین دنباله پس از فیلم دوم Crocodile Dundee به شمار آورد.

USA Today / مایک کلارک: 50

فیلم سینمایی دسپرادو چیزی جز سکانس‌های کنار هم چیده شده نیست و مخاطب بین صحنه‌های درگیری و قتل‌عام می‌تواند چرت بزند.

Christian Science Monitor / دیوید استریت: 50

فیلم دسپرادو نمونه دیگری از تدوین سریع و صحنه‌های ضرب و شتم بیش از حد است که باعث سرد شدن مخاطب از ادامه تماشای آن می‌شود.

The New York Times / جانت ماسلین: 40

همانند فیلم The Quick and the Dead این فیلم نیز با تلاش برای اسطوره‌سازی و تقلید متزلزل شده است به طوری که بسیاری از صحنه‌ها جذابیت خود را از دست داده‌اند.

Washington Post / ریتا کمپلی: 40

فیلم desperado 1995 دارای چالش‌هایی سرگرم‌کننده و گاهی اوقات اتفاقات جذاب است اما در کل تماشای آن مانند نشستن روی کاکتوس، عجیب و حتی دردناک است.

Los Angeles Times / کنت توران: 30

فیلم سینمایی دسپرادو اثری کمیک و ضعیف بوده که پر از خشونت و مضمون خنده‌دار و بچگانه‌ است.

کلام آخر

بررسی فیلم desperado 1995

ممنون از اینکه تا پایان این مطلب همراه ما بودید. در این مقاله به بررسی فیلم desperado 1995 پرداختیم. این فیلم سینمایی در نئو وسترن، جنایی و اکشن ساخته شده و از حضور بازیگران مشهور و توانمندی چون آنتونیو باندراس ، سلما هایک، استیو بوشمی و چیچ مارین بهره می‌برد. نظر شما درباره این اثر آمریکایی چیست؟ آیا تریلر فیلم دسپرادو را دیده‌اید؟ آیا قصد تماشا و دانلود فیلم desperado 1995 را دارید یا پیش‌تر آن را تماشا کرده‌اید؟ نظرتان درباره داستان و بازیگران این فیلم آمریکایی اکشن چیست؟ منتظر خواندن نظرات شما در بخش دیدگاه‌ها هستیم.

منتخب کاربران

source

توسط