بیستمین جلسه نظارت ستادی بر دستگاه‌های اجرایی، صبح سه شنبه (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آستانه روز جهانی ارتباطات با حضور«سید ابراهیم رئیسی»، رئیس جمهور؛ عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، و جمعی از مدیران دولتی در وزارت ارتباطات برگزار شد.

در این رویداد، رئیس جمهور ۶ طرح بزرگ توسعه زیرساخت‌های ارتباطی کشور و یک قرارداد خرید تجهیزات از تولیدکنندگان داخلی را افتتاح کرد.

بر اساس این گزارش، قرارداد «خرید تجهیزات بومی اولویت‌دار شبکه ملی اطلاعات و توسعه صادرات» بین شرکت‌‌ خدمات ارتباطی رایتل و سه شرکت فعال در حوزه‌ بومی‌سازی تجهیزات، سامانه‌‌های نوین و تولید محصولات الکترونیک، مخابرات و فناوری اطلاعات منعقد شد.

همچنین با حضور رییس جمهوری، 10 قرارداد خرید تجهیزات شبکه از شرکت های دانش بنیان داخلی توسط اپراتورهای ارتباطی به ارزش بیش از 2 هزار میلیارد تومان منعقد شد.

این قراردادها در راستای نام گذاری امسال توسط مقام معظم رهبری به عنوان سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و با هدف حمایت از تولید تجهیزات مخابراتی و ارتباطی با فناوری پیشرفته و بومی سازی تجهیزات شبکه ملی اطلاعات میان اپراتورهای مخابراتی با تولیدکنندگان تجهیزات ارتباطی به امضا رسید.

source

توسط digitalwebmaster